שלושה חדרים ב-45 אלף דולר בלבד: הבית החדש של אילון מאסק

מאסק, שהונו נאמד בכ־270 מיליארד דולר, רכש את הבית בשל מיקומו – מרחק הליכה ממתקן שיגור של SpaceX • המיליארדר סיפר בפודקאסט כי הבית כלל במקור שני חדרי שינה, אך הוא המיר את החניה לחדר נוסף וכיום יש בו שלושה חדרים: "זה בית קטן מאוד"

אילון מאסק, האיש העשיר ביותר בעולם / צילום: Associated Press, Jeff Chiu
אילון מאסק, האיש העשיר ביותר בעולם / צילום: Associated Press, Jeff Chiu

אילון מאסק, האיש העשיר ביותר בעולם, אמר בפודקאסט שעלה ביום חמישי בלילה שהבית "העיקרי" שהוא גר בו כיום הוא בית של שלושה חדרים, שקנה תמורת 45 אלף דולר. הבית בבוקה צ'וקה נבחר בשל קרבתו למתקן שיגור של SpaceX. "הוא עלה 45 אלף דולר או משהו כזה. זה בית קטן מאוד", אמר מאסק בפודקאסט Full Send.

מה טוויטר מנסה להשיג מצווי הזימון שהגישה למקורבי אילון מאסק 
ארה"ב וסין: האם המשבר המתרחב סביב טייוואן יתדרדר למלחמה? 

הבית נמצא במרחק הליכה מהמתקן שבו החברה שלו, SpaceX, בונה "טיל עצום", כדבריו של מאסק. הוא ציין כי יש לו גם בית נייד קטן בעיירה (Boxable Home), שבו הוא משתמש כבית הארחה לחברים שבאים לבקר אותו.

מאסק, שהונו מוערך בכ־270 מיליארד דולר, סיפר על התדהמה של חבריו שבאים לבקר אותו. "חברים שלי מגיעים וקשה להם להאמין שזה הבית שאני גר בו", הוא אמר. כשנשאל אם הוא מסתדר עם מגורים בבית קטן, הוא ענה: "כשאני שם לבד, אני בסדר גמור".

לדברי מאסק, במקור הבית היה בית של שני חדרים, אך הוא המיר את החניה המקורה לחדר נוסף. מאסק התבדח ואמר כי הוא מנסה לשנות את שם הרחוב שבו הוא גר, מ־Weems Street ל־Meme Street.

תג מחיר נמוך מאוד

תג מחיר של 45 אלף דולר לבית נחשב למאוד נמוך בארה"ב, שבה מחיר הבית החציוני הגיע בחודש יוני ל־450 אלף דולר, על פי האתר Realtor.com. ב־CBS תהו לגבי המחיר הנמוך שמאסק שילם. מבדיקה שערכו עולה כי נכס אחר שעומד כעת למכירה באותו רחוב, Weems Street, שכתוב עליו במודעה שהוא לקראת שיפוץ וכי הוא מיועד ל"מעריצי SpaceX", נושא תג מחיר של 375 אלף דולר. ב־CBS העלו השערה כי ייתכן שמאסק רכש את הבית בזמן המגפה, לפני שחלה קפיצה במחירי הנדל"ן למגורים.

מאסק לא תמיד התגורר בבית צנוע. המיליארדר דיווח בעבר על תיק נדל"ן בשווי 100 מיליון דולר. לפני כשנתיים, ב־2020 הוא הכריז בטוויטר שהוא מוכר את נכסיו והבטיח ש"לא יהיה בבעלותו אף בית".

בדצמבר דווח שמאסק מתגורר בפועל באחוזה באוסטין השייכת לקן האורי, כך דווח בוול סטריט ג'ורנל. האורי, אחד מהמייסדים השותפים בפייפל לצד מאסק ואחרים, קנה את הבית בגודל 743 מ"ר ב־2018 תמורת 12 מיליון דולר, ובזמנו זה היה הנכס היקר ביותר בכל אוסטין, על פי המגזין פורבס.