ג'יי.פי מורגן: העלייה העולמית בשוק המניות צפויה להימשך - ואלו הסיבות

המניות העולמיות עלו ב-11% מהשפל של חודש מרץ, ורבים מהמומחים העולמיים מזהירים מפני מלכודת • אבל האסטרטגים בג'יי.פי מורגן דווקא אופטימיים וצופים כי העליות יכולות להימשך עד סוף השנה - ואפילו מפרטים את הסיבות למה

ג'יי. פי מורגן
ג'יי. פי מורגן

התנודתיות החדה בשווקים שמאפיינת את התקופה האחרונה הביאה אנליסטים רבים לנתח ולנסות לחזות את המשך התנהגות המשקיעים בעתיד הלא וודאי. רבים מהם התריעו מפני מלכודות שעומדות בפני המשקיעים, בראשן החשש ממצג שווא של התאוששות. אלא שאסטרטגים של הבנק העולמי ג'יי.פי מורגן אופטימיים, וצופים שמגמת העלייה תימשך עד סוף שנה.

עסקת המכירה של איירון סורס בסכנת ביטול; המניה צוללת בוול סטריט 
התחזית של בית ההשקעות בלקרוק: "האופטימיות לא במקום"
מה גרם לקרן הגידור הזו להתרסק ב-84% תוך חצי שנה? 

אפילו עם ציפיות לפיהן למדדי מנהלי הרכש יש עוד לאן לרדת והערכות שהאנליסטים יורידו עוד יותר את הערכות הרווח למניה, הם צופים עתיד ורוד. "למעשה", הם אומרים, "החדשות הטובות הן רעות, מכיוון שהן יובילו לשינוי מדיניות".

התמחורים, מציינים בג'יי.פי מורגן, אטרקטיביים במיוחד מחוץ לארה"ב, שם הם נסחרים במכפילי רווח של 12.6 בממוצע, שנמוכים בכ-20% מהממוצע ההיסטורי. "תשואת הדיבידנד בניכוי תשואת האג"ח עדיין מעל הממוצע ביפן, גוש היורו ובריטניה", מוסיפים האסטרטגים של ג'יי.פי מורגן, ואומרים כי תשואות האג"ח עשויות להמשיך להתעכב בטווח הקרוב, בהתחשב בציפיות לנתונים כלכליים גסים.

הסיבות הנוספות לכך שהאסטרטגים אופטימיים לגבי ביצועי המניות:
● הרקע הטכני למניות, כולל מיצוב, נראה חיובי.
● סנטימנט המשקיעים "דובי" מדי.
● הפד כנראה מגיע לשיא הניציות.
● הדולר עשוי להגיע לשיא.
● מאזן איתן בבנקים יאפשרו להם להמשיך לתמוך במחזור העסקים.
● הרווחים יראו רק נסיגה צנועה.
● הצרכן מרופד בחיסכון עודף ושוק עבודה חזק.
● סין תתנהג בצורה מנוגדת למצב בשווקים המפותחים במחצית השנייה.