ג'פריס: שוק המניות הגואה מתקרב לאיתות על מהלך "ענק", אבל באיזה כיוון?

קצב העלייה של שוק המניות, בעודו ממשיך להתאושש מהשפל של יוני, מתקרב לעוצמה שקדמה למהלכים "ענקיים" בעבר • המשקיעים עומדים בפני דילמה, משום שמהלכים מסוג זה יכולים ללכת לשני הכיוונים, כפי שציינו אנליסטים בבנק ההשקעות ג'פריס

וול סטריט / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer
וול סטריט / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

מדד S&P 500 זינק ביום שישי האחרון ביותר מ-13% מהשפל שלו שנקבע ב-16 ביוני. בעוד ש-S&P 500 נותר בשוק דובי, ועדיין נמוך ביותר מ-20% מהשיא שלו ב-3 בינואר, מדד דאו ג'ונס נסחר מעל לרף שמסמן את יציאתו מתיקון שוק - ירידה של 10% או יותר ממחיר שיא קודם. מדד נאסד"ק קומפוזיט נסחר באופן זמני מעל לרמה שתאותת על יציאה מהשוק הדובי האכזרי שהוא נמצא בו. הדאו רשם עלייה קטנה ביום שני, בעוד שמדד S&P 500 והנאסד"ק סיימו בירידות של 0.1%.

מי שצדה את עינם של המשקיעים היא עלייה של יותר מ-7% במדד S&P 500 בארבעת השבועות האחרונים, שמהווה נקודת ציון בקנה-מידה גדול ו-"קרובה באופן מסוכן לעורר עניין, במובן של איתות", כלשונם של האסטרטגים של ג'פריס, כולל אנדרו גרינבאום, בהערה ביום ראשון. עלייה של רק יותר מ-8% במהלך ארבעה שבועות תסמן שתי סטיות תקן בממוצע העליות של S&P 500, הם ציינו, בהתבסס על נתונים שבחנו החל מ-1990, מה שאומר שהשוק לא יזדקק ל"הרבה יותר כוח" כדי להגיע לטריטוריה משמעותית מבחינה סטטיסטית.

עוד ציינו האנליסטים כי ב-17 הפעמים שמדד S&P 500 הגיע לרף הזה, הביצועים שהגיעו לאחר מכן "נראים מסיביים", כלשונם - 9% בממוצע במהלך ששת החודשים הבאים. אבל יש הסתייגות בולטת, שכן היו גם כמה מקרים שהראו תשואות שליליות דו-ספרתיות. וכשששת החודשים הקודמים היו שליליים - כפי שהמקרה הפעם - "הסבירות לתשואות חיוביות יורדת בצורה תלולה", כתבו.

השורה התחתונה, אמרו, היא ש"בעוד שהקפיצה שנדמית בלתי ניתנת לעצירה עשויה לפתות אנשים פנימה, עדיין יש סיכוי גדול שזה רק ראלי בשוק דובי".