הישראלים טסו לחו"ל והקפיצו את הכנסות סלקום

הכנסות סלקום ברבעון השני הסתכמו ב-1.069 מיליארד שקל • הסלולר חוזר לצמוח, אבל הטלוויזיה נשחקת ביחס לרבעון הקודם

דניאל ספיר, מנכ''ל סלקום / צילום: איל יצהר
דניאל ספיר, מנכ''ל סלקום / צילום: איל יצהר

סלקום  ממשיכה את מגמת השיפור ומסיימת את הרבעון השני שלה עם הכנסות של 1.069 מיליארד שקל, לעומת 1 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 66 מיליון שקל ועליה בשיעור של 6.6%. השיפור בסלקום מגיע בעיקר מהסלולר בשל הגידול בפעילות הנדידה הבין לאומית והעלאת מחירים מתונה, ומהביצועים החזקים מאוד של רשת דינמיקה בציוד קצה.

המגזר הסלולרי בסלקום (שירותים) רשם הכנסות של 489 מיליון שקל, לעומת 461 מיליון שקל במקביל אשתקד, גידול של 28 מיליון שקל ועלייה של1%.6 ביחס לרבעון המקביל בשנת 2021.

ציוד הקצה בסלקום ממשיך את מגמת ההתחזקות מהשנים האחרונות ודינמיקה מייצרת ערך גדול מאד לחברה, מה שמוביל את ראשיה להרהר באפשרות להנפיקה במועד המתאים. המגזר רשם הכנסות של 300 מיליון שקל לעומת 275 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 25 מיליון שקל ועלייה בשיעור של 9.1%. כמו כן, הרווח הגולמי ממכירת ציוד קצה הסתכם ב-52 מיליון שקל לעומת 41 מיליון שקל ברבעון המקבל אשתקד, עלייה של כ- 26% ביחס לרבעון המקביל בשנת 2021.

נחלשת אך מראה עלייה

פעילות המגזר הנייח הכוללת טלוויזיה ואינטרנט הסתכמה בכ-317 מיליון שקל לעומת 305 ברבעון המקבל אשתקד, גידול של 12 מיליון שקל ועלייה של כ-4% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2021. העלייה נובעת בעיקר מעלייה בהכנסות משרותי האינטרנט, סיבים וטלוויזיה, אך כאן חשוב לראות שלעומת הרבעון הקודם סלקום נחלשת וזו עדות לתחרות הקשה ולשחיקת המחירים בטלוויזיה בעיקר. ברבעון הקודם ההכנסות הסתכמו ב-323 מיליון שקל.

בסעיף ה-EBITDA (רווח תפעולי לפני הפחתות ומסים, השמש כאינדיקציה לרווחיות חברות בשוק התקשורת) הסתכמו ההכנסות ב-303 מיליון שקל, לעומת 297 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 2%.

הרווח הנקי של החברה הסתכם לסך של 39 מיליון שקל לעומת הפסד בסך של 14 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד שנבע מהוצאות חד פעמיות.

סלקום דיווחה כי רשמה גידול של 12 אלף לקוחות בסיבים וגידול של 5,000 מנויי תשתית אינטרנט ברבעון השני ביחס לרבעון הקודם. החברה מדווחת גם על צירופם של 40 אלף מנויי סלולר ברבעון השני ביחס לרבעון הקודם ו-1,000 לקוחות טלוויזיה.

"ממשיכים להשקיע בתשתיות ובהגדלת מנועי הצמיחה של החברה"

דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום, מסר: "סלקום ממשיכה לצמוח גם ברבעון השני של שנת 2022, תוך שיפור ביצועים ניכר והמשך ירידה ביחסי המינוף, דבר שאף ניכר בעדכון תחזית הדירוג של החברה מיציבה לחיובית. ברבעון הזה, כמו בקודם, אנו ממשיכים להשקיע בתשתיות ובהגדלת מנועי הצמיחה של החברה ולהעניק ללקוחותינו את השירות הטוב, המהימן והמתקדם ביותר, עליו יעידו הגידולים המשמעותיים בכמות המנויים והירידה בשיעורי הנטישה."