"תעשיית הסייבר היא כוכב הצפון": סייברארק גדלה ב-131 עובדים, כשליש מהם בישראל

המנכ"ל אודי מוקדי: "המשך צמיחתן של חברות הסייבר, גם על רקע המשבר בהייטק, מדגים עד כמה מדובר בשירותים קריטיים – כיום יותר מאי-פעם"

אודי מוקדי, מנכ''ל ומייסד סייברארק / צילום: קרולין מגוויר
אודי מוקדי, מנכ''ל ומייסד סייברארק / צילום: קרולין מגוויר

בתקופה שבה כמעט מדי יום נודע על עוד ועוד חברות טכנולוגיה שמפטרות עובדים על רקע ההרעה בסביבה המאקרו-כלכלית, האם תעשיית הסייבר מתגלה כחסינה למשבר? כך לפחות מעריך אודי מוקדי, מייסד ומנכ"ל חברת סייברארק. לדברי מוקדי, "תעשיית הסייבר היא כוכב הצפון של השוק. גם בתקופה הנוכחית, זו תעשייה חסינה, והיא כאן כדי להישאר. המשך צמיחתן של חברות הסייבר, גם על רקע המשבר בהייטק, מדגים עד כמה מדובר בשירותים קריטיים - כיום יותר מאי-פעם".

סייברארק  עוסקת בתחום אבטחת החשבונות המועדפים והזהויות בארגונים. החברה פרסמה את דוחות הרבעון השני ועדכנה כי היא ממשיכה לגייס בימים אלה עובדים בישראל ובחו"ל. במהלך הרבעון השני, מצבת כוח-האדם שלה גדלה ב-131 עובדים, כשליש מהם בישראל, במרכזי החברה בפתח תקוה ובבאר שבע. "אנחנו ממשיכים לחזק את הצוות בבאר שבע עם פתיחת משרות נוספות במרכז הפיתוח של החברה בפארק ההייטק בדרום", אמר מוקדי. הוא הוסיף שהחברה השיקה הכשרה מיוחדת לג'וניורים, 22 בוגרי מדעי המחשב (שכמעט מחציתם נשים) והקורס יהווה עבורם לדבריו הזדמנות להשתלב בתעשיית הסייבר הישראלית, כעובדי סייברארק.

ברבעון השני, סייברארק רשמה הכנסות גבוהות יותר מתחזיות האנליסטים והפסד נקי נמוך יותר מהן. החברה הציגה צמיחה של 21.4% ביחס לרבעון המקביל ל-142 מיליון דולר. הגידול בהכנסות ממנויים היה 144%, ל-66 מיליון דולר. ההכנסות מתחזוקה ושירותים גדלו ב-3.9% ל-65.3 מיליון דולר, וההכנסות ממכירת רישיונות תמידיים ירדו כצפוי ב-59.6% ל-11 מיליון דולר, זאת על רקע השינוי שמבצעת החברה במודל העסקי שלה - מעבר ממכירת רישיונות למנויים. שינוי כזה פוגע בטווח הקצר בתוצאות אך אמור לתרום להכנסות לאורך זמן. נתון ה-ARR (הכנסות חוזרות שנתיות) גדל ל-465 מיליון דולר לעומת 315 מיליון דולר ברבעון המקביל ו-427 מיליון דולר ברבעון הקודם.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) ההפסד הנקי של סייברארק העמיק והסתכם ב-37.6 מיליון דולר, לעומת 22.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP ההפסד הסתכם ב-10.7 מיליון דולר שהם 27 סנט למניה, בעוד שהאנליסטים ציפו להפסד של 30 סנט למניה.

שיפור בתחזית ההכנסות וההפסד

המחצית הראשונה הסתיימה עם צמיחה של 17.3% בהכנסות ל-270 מיליון דולר, הפסד נקי של 75.4 מיליון דולר לפי כללי GAAP והפסד נקי של 22.7 מיליון דולר Non-GAAP. במהלך המחצית החברה ייצרה 10.7 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ירידה לעומת 49.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2021. בסיום התקופה היו לסייברארק בקופה 1.2 מיליארד דולר, לעומת חוב לטווח ארוך של 520 מיליון דולר למחזיקי איגרות החוב להמרה שלה.

ברבעון השלישי החברה צופה הכנסות בסך 147-153 מיליון דולר, והפסד נקי של 14-27 סנט למניה שהם 5.8-11.2 מיליון דולר בסך-הכול. ברמה השנתית התחזית עולה להכנסות של 589-601 מיליון דולר (התחזית הקודמת הייתה לכ-584-599 מיליון דולר), וההפסד הנקי Non-GAAP יסתכם ב-57-82 סנט למניה, שהם 23.2-33.4 מיליון דולר.  מדובר בשיפור ביחס לתחזית קודמת.