מסתמן: שינוי דרמטי בעשירייה הפותחת של הליכוד; יריב לוין בראש

לפי ספירת הקולות עד כה (כ-50%), את המקום הראשון כבש ח"כ יריב לוין, ואחריו אלי כהן, יואב גלנט, דודי אמסלם ואמיר אוחנה, שיחד עם נתניהו בראש – הם החמישייה הפותחת החדשה של הליכוד שמחליפים את נבחרי פריימריז 2019

ח''כ יריב לוין / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ח''כ יריב לוין / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

כ-50% מקולות מתפקדי הליכוד שהצביעו אתמול (ד') בפריימריז לרשימת המפלגה (מתוך כ-80 אלף מצביעים בסך-הכול) נספרו עד לכתיבת שורות אלה, והמגמות צופות שינוי דרמטי בעשירייה הפותחת של הליכוד. 

בדרך לפריימריז עוצרים בבנק: מי התורמים הבולטים למועמדי הליכוד, מרצ והעבודה? 

כאמור, לפי ספירת הקולות, את המקום הראשון כבש ח"כ יריב לוין, מקורבו של בנימין נתניהו, ואחריו אלי כהן, יואב גלנט, דודי אמסלם ואמיר אוחנה, שיחד עם נתניהו בראש - הם החמישייה הפותחת החדשה של הליכוד שמחליפים את נבחרי פריימריז 2019: יולי אדלשטיין, גלעד ארדן, ישראל כ"ץ, גדעון סער ומירי רגב.

עד למקום העשירי נמצאים גם: יואב קיש, ניר ברקת, מירי רגב, ישראל כ"ץ ואבי דיכטר. עד למקום העשרים נכנסו: מיקי זוהר, דוד ביטן, שלמה קרעי, דני דנון, חיים כץ, גלית דיסטל-אטבריאן, יולי אדלשטיין, אופיר אקוניס ועורך "ישראל היום" לשעבר בועז ביסמוט. אלא שמדובר במקומות ללא המחוזות וללא שריוני נתניהו, שצפויים להזיז לאחור חלק ניכר מהנבחרים שאיבדו מבכורתם כמו אדלשטיין וכ"ץ. 

חלק מחברי הכנסת הוותיקים יישארו בחוץ

לפי הנתונים, חלק מחברי הכנסת הוותיקים צפויים להישאר מחוץ לרשימת הליכוד לכנסת ה-25, כמו צחי הנגבי וגילה גמליאל. אבי שמחון, משה פייגלין גלעד שרון ואסנת מארק כרגע מחוץ לרשימה גם כן.

מי שחוזר לרשימת הליכוד לאחר שלא נבחר לכנסת האחרונה הוא ח"כ עמית הלוי, שנבחר במחוז ירושלים במקום ה-35. לעומת חילופי הצמרת שמעידים על בחירת המצביעים החופשיים, גם הדילים בליכוד הצליחו להשיג את מטרתם, וכרגע חיים כץ, דוד ביטן ואתי עטיה נמצאים במקומות ריאליים ברשימה.

אם אפשר לאפיין את החמישייה הפותחת החדשה בליכוד, אפשר לדבר על מי שהציבו את תיקון מערכת המשפט בראש סדר היום וכן טענו לרדיפת נתניהו באמצעות המשפט נגדו. מדובר גם בכמה מתומכיו המובהקים ביותר של נתניהו בשנים האחרונות, בעיקר יריב לוין ואמיר אוחנה.

מעניין לציין כי שניים מחברי "כולנו" הצליחו להתברג בצמרת הליכוד - אלי כהן ויואב גלנט, לאחר שהשקיעו עבודה קשה בגיוס השטח הליכודי מאז ששובצו ברשימה ב-2019 על-ידי שריון.

ספירת הקולות צפויה להסתיים עד לשעות הצהריים, אז תוצג רשימת הליכוד לכנסת, שעל-פי הסקרים תכניס למעלה מרבע מתוך 120 חברי הכנסת של הכנסת ה-25. אם נתניהו יקים את הממשלה הבאה ויכניס מחדש לתוקף את החוק הנורבגי, ייכנסו לפחות חמישה חברי כנסת נוספים עד למקום ה-40.