השוק הדובי מאחורינו והאינפלציה מתקררת? במורגן סטנלי ובג'פריס מזהירים משאננות

הנתונים האחרונים מציירים תמונה מעודדת של יציאה משוק דובי – אלא שיש מי שמבקש לשאול האם פירושה של ההתאוששות היא כניסה לשוק שורי – או שזה עוד לא הזמן לאנחת רווחה?

בורסת הנאסד''ק בוול סטריט / צילום: Shutterstock
בורסת הנאסד''ק בוול סטריט / צילום: Shutterstock

נתוני האינפלציה המעודדים בארצות הברית שעולים מדו"ח מדד המחירים לצרכן האמריקאי שפורסם אתמול (ד'), מסמנים את יציאתו של הנאסד"ק משוק דובי אכזרי, עם עלייה של 2.9%. בזכות האטה טובה מהצפוי של קצב עליית המחירים, המשיכו ביצועי המניות להראות סימנים מעודדים. ה- S&P 500 - מדד המניות הגדולות בארה"ב - קפץ אף הוא, אך נותר בשוק דובי לאחר שהשלים שקיעה של יותר מ-20% מסיום השיא שלו ב-3 בינואר.

בתוך התמונה האופטימית, יש מי שמבקש להדגיש שעוד לא הגיע הזמן לאנחת רווחה. אנליסטים מבנק ההשקעות מורגן סטנלי מסכימים כי שיא האינפלציה מאחורינו, אך מדגישים כי יש עוד פרטים שכדאי לקחת בחשבון: "העלייה במניות הייתה חזקה וגרמה למשקיעים להאמין שהשוק הדובי הסתיים ולצפות לזמנים טובים יותר", אמר מנהל ההשקעות הראשי ביום שני.

"עם זאת, אנחנו חושבים שזה מוקדם מדי להגיד שיצאנו מכלל סכנה רק בגלל שהאינפלציה עברה את השיא. השלב הבא עשוי להמתין עד ספטמבר, כאשר תזה המינוף התפעולי השלילי שלנו תשתקף טוב יותר בהערכות הרווחים. עם זאת, עם הערכות רווחים אופטימיות כל כך, אנו חושבים שהחלק הטוב ביותר של נסיקת השווקים הסתיים".

גם הצוות הכלכלי של בנק ההשקעות ג'פריס מבקש להזהיר את המשקיעים שבונים על המשך מגמת האטת קצב עליית המחירים. עם המלחמה הנמשכת באוקראינה ומשבר האנרגיה באירופה, הפד עוד "רחוק מלהכריז על ניצחון על האינפלציה", אומרים האסטרטגים של ג'פריס.

"הצוות הכלכלי של ג'פריס עדיין מאמין שיש מרכיב מתמשך של אינפלציה, הנובע ממחסור בדיור ובכוח אדם, אשר לא ייפתר בזמן הקרוב. שני הכוחות הללו לא יאפשרו למדד המחירים לצרכן לרדת מאזור ה-4%", מציין צוות הכלכלנים בראשות שון דרבי, אסטרטג מניות עולמי. "הסכנה של הידוק יתר בתנאים הפיננסיים של ארה"ב הוסר", אמר דרבי.