בת ים ובני ברק מובילות בשיעור ההגעה לעבודה בתחבורה ציבורית

בואו לצלול איתנו למספרים ולנתונים שמאחורי החיים עצמם • והפעם: רחובות וראשון לציון "מככבות" בתחתית הטבלה, עם אחוזי נסיעה נמוכים בתחבורה ציבורית • מה הגורמים לכך ואיפה תל אביב נמצאת ברשימה?

 
  

מבין 15 הערים הגדולות, רק בבת ים ובבני ברק (בה שיעור התעסוקה נמוך במיוחד) רוב התושבים מתניידים בתחבורה ציבורית או בתחבורה אלטרנטיבית בדרך לעבודה. שימוש בתחבורה ציבורית קשור לשני גורמים עיקריים: הראשון - היכולת הכלכלית לרכוש רכב; השני - התכנון העירוני והתכנון התחבורתי שמאפשרים תחבורה ציבורית מהירה ונוחה.

בערים עם תכנון מוטה רכב פרטי, מעט משתמשים בתחבורה ציבורית, ולכן רחובות וראשון לציון תופסות את המקומות האחרונים. אך בעיר כמו בת ים, שבנויה באופן צפוף ועם רשת תחבורה ציבורית יעילה, הרבה יותר בוחרים להשתמש בה.

מה זה נתון אחד ביום?

במדור "נתון אחד ביום" אנחנו מבקשים להנגיש באמצעות מספרים ונתונים סוגיות אקטואליות, להעלות לסדר היום נושאים בעלי חשיבות ולפשט אירועים מורכבים. מוזמנים להציע לנו נושאים לבדיקה

idan-e@globes.co.il