משקיע העל זרק את כל תיק המניות ונשאר רק עם ההשקעה הזו

קרן הגידור של מייקל ברי, שחזה את משבר המשכנתאות ב-2008, מכרה את המניות שהחזיקה ב-11 חברות אמריקאיות - ביניהן גוגל ופייסבוק - ונשארה רק עם מניות של חברה אחת • ברי טוען בחודשים האחרונים כי המשק בארה"ב נכנס למיתון

מייקל ברי
מייקל ברי

מייקל ברי, מייסד קרן הגידור Scion Asset Management ומי שידוע בתור האדם שחזה את המשבר של 2008, מכר ברבעון השני של השנה את המניות שהחזיקה הקרן ב-11 חברות אמריקאיות ונשאר רק עם מניות של חברה אחת.

בין החברות שאת המניות שלהן מכרה החברה נמצאות אלפאבית (גוגל)  ומטא פלטפורמס (פייסבוק) . החברה היחידה שאת מניותיה ממשיכה להחזיק הקרן היא  Geo Group Inc - חברה המנהלת בתי כלא בארה"ב. בסוף הרבעון הראשון Scion החזיקה מניות אמריקאיות בשווי של כ-165 מיליון דולר.

Scion מחזיקה 501,360 ממניות Boca Raton מקבוצת Geo שערכם עלה ב-11% ל-7.6 דולר למניה אתמול (ב'). מאז סיום הרבעון השני של השנה עלה הרווח מהמניה ביותר מ-15%. יצוין כי פרסום הנכסים של החברה כולל רק את ההחזקות שלה בארה"ב, וייתכן כי קרן הגידור מחזיקה מניות של חברות מחוץ לארה"ב. "בבלומברג" ציינו כי ברי סירב להתייחס לדברים.

ברי (51), שהפך לדמות מוכרת מאז שחזה את משבר המשכנתאות ב-2008, זוכה לתהודה רבה ברשתות החברתיות בחודשים האחרונים בעקבות התחזיות שלו על מיתון מתקרב. בסופ"ש האחרון צייץ ברי כי יתרות האשראי עולות "כשהצרכנים בוחרים באלימות במקום לקצץ בהוצאות מול האינפלציה". ברי סיכם את הציוץ במילים "החורף מגיע", רפרנס לתוכנית הטלוויזיה הפופולרית "משחקי הכס". כמו מרבית הציוצים שלו, המשמעות של הדברים לא הייתה ברורה לחלוטין - אבל נראה שהוא הזהיר מפני ההתנהלות הפיננסית של האמריקאים בזמן שהאינפלציה ממשיכה להעיק על הכלכלה. ביום חמישי שעבר ציין ברי כי העלייה של הנאסד"ק מהשפל שלו ביוני לא אומרת בהכרח שהשוק השורי שב.