ארבע מרפסות בבנייה קרסו בבניין ישן בחולון. האתר נסגר אבל הדיירים לא פונו

המרפסות קרסו מקומה 6 לקומה 5 • לא דווחו על נפגעים • ממנהל מערך הפיקוח על הבנייה בעיריית חולון נמסר: "המבנה הוכרז מסוכן, הזמנו את משרד העבודה וחברת החשמל, והוצא צו סגירה לאתר"

קריסת המרפסות בבניין ברחוב מרבד הקסמים בחולון / צילום: עיריית חולון
קריסת המרפסות בבניין ברחוב מרבד הקסמים בחולון / צילום: עיריית חולון

ארבע מרפסות בתהליך בנייה קרסו היום (ג') במבנה ישן הנמצא ברחוב מרבד הקסמים בחולון, טרם ברורה הסיבה. מדובר על מבנה ישן שבו מתבצעות תוספת מרפסות חיצוניות במספר קומות. המרפסות קרסו מקומה 6 לקומה 5 ובמזל לא דווח על נפגעים במקום, העבודות בבניין מתבצעות על ידי הקבלן יעקב יוסף והמהנדס הוא איליה קפלן.

אריאל קמרט, מנהל מערך הפיקוח על הבנייה בעיריית חולון, מסביר כי מדובר בפרויקט של הוספת מרפסות לבניין קיים, "בסך-הכול יש 24 מרפסות בשני צידי הבניין, והקבלן נמצא בשלבים מאוד מתקדמים בפרויקט. מה שקרה הוא שהתחילו היום בבוקר ביציקת שתי מרפסות בצד האחורי בקומה 6 של הבניין, וכשתחילו ביציקת השתיים בצד הקדמי תוך כדי יציקה המרפסות קרסו והמרפסות שבקומה 5 גם קרסו, בסך-הכול מדובר על 4 מרפסות. אולם טרם ברור מה הסיבה לכך, כרגע בוחנים אם המרפסת שהייתה אמורה להחזיק את הטפסנות היא זו שקרסה קודם וגרמה לקריסת העליונות".

קריסת המרפסות בבניין ברחוב מרבד הקסמים בחולון / צילום: עיריית חולון
 קריסת המרפסות בבניין ברחוב מרבד הקסמים בחולון / צילום: עיריית חולון

קמרט מוסיף כי "המבנה הוכרז מסוכן, הזמנו את משרד העבודה וחברת החשמל, והוצא צו סגירה לאתר העבודה עד שנקבל התייחסות של מהנדס הבניין, יחד עם זאת הוא מוסיף כי לא היה צורך לפנות את הדיירים ואין חשש למבנה עצמו, "המרפסות לא מסכנות את הבנייה אבל כן עשינו גידור לאזור הסכנה".

הקבלן יוסף מדגיש מבחינתו שהעבודות בוצעו לפי התקן ולפי הנהלים ובפיקוח של מהנדס האתר ובשיחה עם גלובס טוען כי "מבדיקה ראשונית בשטח, גם של המהנדס, אנחנו סבורים כי איכות הבטון היא זו שגרמה למרפסת ליפול. עובדה שבשתי מרפסות אחרות שיצקנו באותו היום לא קרה דבר ואנחנו נמצאים בשלבי הטיח באחרון נוספות שיצקנו מזמן, כאשר כולם בוצעו לפני אותו המפרט ההנדסי".

מהנדס האתר איליה קפלן מסר בתגובה : "המקרה בבדיקה, תוך מספר ימים נוכל לדעת מה גרם לקריסת המרפסות".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "ברחוב מרבד הקסמים 3 בחולון, שמצוי בהליך בנייה של הוספת מרפסות, קרסו 4 מרפסות מקומה 6 לקומה 5. אנשי הפיקוח על הבנייה בעיריית חולון נמצאים במקום וחסמו את הגישה לחניית הבניין. בשלב זה נעצרו כל העבודות במקום".