בולען נפער במהלך שיפוץ דירה בתל אביב, פועל נפצע קל

בולען נפער בזמן עבודות שיפוץ בדירת שני חדרים בקומת קרקע בבניין ברחוב קהילת לודז' בצפון תל אביב • אחד הפועלים בדירה נפל לבור שנוצר במקום, נפצע ופונה לבדיקות בבי"ח איכילוב • עיריית תל אביב: "גורמי העירייה מהיחידה למבנים מסוכנים ביקרו במקום ומצאו שהבניין הראשי לא מסוכן, ואין צורך לפנותו"

הבית ברחוב קהילת לודז' בתל אביב בו נפער הבולען / צילום: מינהל הבטיחות בזרוע העבודה
הבית ברחוב קהילת לודז' בתל אביב בו נפער הבולען / צילום: מינהל הבטיחות בזרוע העבודה

פועל נפצע היום (ד') לאחר שבולען נפער בזמן עבודות שיפוצים בבית פרטי ברחוב קהילת לודז' בצפון העיר תל אביב.

מדיווח של מפקחי מינהל הבטיחות בזרוע העבודה שהגיעו למקום, עולה כי מדובר על תאונה שאירעה בזמן ביצוע עבודות שיפוץ בדירת שני חדרים פינתית בקומת קרקע של הבניין. מהדיווח עוד עולה כי שני עובדים תושבי הרשות הפלסטינית שהועסקו על ידי הקבלן אורי כץ, הגיעו לבניין במטרה להכין את האתר לקראת העבודות, ובזמן פריקת ציוד קרסה הרצפה מתחתם ואחד מהם נפל לבור שנוצר במקום ונפצע קל והוא נמצא בבדיקות בבית החולים איכילוב.

בולען שנפער בדירה בתל אביב / צילום: מינהל הבטיחות בזרוע העבודה
 בולען שנפער בדירה בתל אביב / צילום: מינהל הבטיחות בזרוע העבודה

על פי ההערכות הפקחים, עומק הבור שנפער הוא כשני מטר. יצוין שמבדיקתם עולה כי העובדים עברו הדרכת בטיחות בפרויקט יחד עם זאת, פקחי משרד העבודה סגרו את האתר במיידי.

מדוברות מד"א נמסר כי "בשעה 08:45 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב דן על פועל שנפצע לאחר קריסת רצפה באתר שיפוצים ברחוב קהילת לודז' בתל אביב. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח איכילוב גבר בן 47 במצב בינוני עם חבלות בגפיים".

שבוע קטלני ביותר באתרי עבודה ברחבי הארץ

במהלך השבוע הזה, נהרגו באתרי עבודה ברחבי הארץ 4 פועלים. ביום ראשון האחרון, נהרגו בני הדודים דיאב וחסן ותד, בני 21 ו-30 שנים (בהתאמה), לאחר שמכולה התנתקה ממקומה, נפלה ומחצה אותם באתר השייך לחברת עמרם אברהם ברחוב הפלמ"ח בטירת הכרמל. במקום דווח על שלושה פצועים נוספים במצב בינוני קשה.

עוד באותו יום, נהרג בילאל מוחמד אסעד ג'בארין בן 56, תושב הכפר משיריפה שבוואדי ערה. ג'בארין נפל לבור בעומק של כ-7 מטרים ונקבר תחת האדמה באתר להנחת קווי ביוב של חברת ארזים תשתיות הגלבוע ביישוב גדיש שבחבל תענך. כוחות כיבוי והצלה עמלו במשך שעות על ניסיונות לחלצו, עד אשר חולצה גופתו ללא רוח חיים.

ואתמול, יום שלישי, נהרג ג'סאן דחבור בן 50, תושב הכפר עזון הסמוך לקלקיליה, לאחר שנפגע מחפץ כבד שנפל עליו מגובה באתר עבודה השייך לחברת אניס הנדסה ובניין ברחוב שמואל שרירא בראשון לציון. צוותי חירום ביצעו פעולות החייאה אולם מותו נקבע לאחר מכן בבית החולים.

ממעקב הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה עולה כי מתחילת השנה נהרגו באתרי בנייה 22 פועלים.

תגובת עיריית תל אביב-יפו: "מדובר בשטח פרטי בו בניין קיים בן 2 קומות, שבדירה הפינתית בקומת הקרקע יש הרחבה קיימת וכרגע כפי הנראה עושים שם שיפוצים. הדירה לא הייתה מאוכלסת בעת הארוע, למעט בפועלים של השיפוץ. בחצר הקדמית של ההרחבה נפער בור בקוטר של כ- 3 מטר ועומק של כ-2 מטר (הערכה). גורמי העירייה מהיחידה למבנים מסוכנים ביקרו במקום ומצאו שהבניין הראשי לא מסוכן, ואין צורך לפנותו. הדירה המורחבת מוגדרת מסוכנת ותישאר לא מאוכלסת עד להסרת הסכנה. הוצאה לבעלי הנכס הודעה על מבנה מסוכן ונדרש מילוי הבור ותיקונים נוספים בהתאם להוראות הצו. האזור מגודר וסגור למעבר. לגבי הסיבות להיווצרות הבור אין לנו כרגע מידע שניתן להסיק ממנו מה הסיבה".