אחרי חודשיים של היעדרות, בנק לאומי פה - ובמקום הראשון

השיר הקליט של נונו והפרזנטור גל תורן דוחקים את הבנקים המתחרים, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת האהובה ביותר השבוע שייכת לפריגת, בעוד שקריאת משרד הבריאות לשתות רק מים נותרת מחוץ למדד, בינתיים

גל תורן בקמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך
גל תורן בקמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך

שירים מוכרים שעוברים עיבוד והופכים לקמפיינים לגופים מסחריים הם טריק ידוע בעולם הפרסום. בדרך כלל זה קורה עם אמנים שנמצאים בלב המיינסטרים, כמו אנה זק, נועה קירל או רן דנקר (דוגמאות מהשנה האחרונה), אבל לפעמים שיתופי הפעולה מפתיעים יותר ומבוססים על היכולת לזהות את הדבר הבא - האמן או האמנית שכבר צברו קהלים מסוימים, אבל עדיין לא הגיע לתודעת ההורים שלהם, למשל.

זה בדיוק מה שקורה עם הקמפיין הקליט של בנק לאומי, באמצעות מקאן ת"א. אחרי היעדרות בת כחודשיים מהמסך, הם חוזרים עם הפרזנטור הקבוע גל תורן, עם טייק אוף על הלהיט 'קיוט בוי' של הזמרת נונו, ועם השורות שמנקרות במוח בלי הפסקה: הלו? איפה אתה, אתה פה? פה לא? פה לא? פה? פה. אוהבים או לא אוהבים, אי אפשר להתעלם.

וכך, הפרסומת שנועדה לקדם את העובדה שבבנק מציעים גם מענה בדיגיטל וגם מענה אנושי, היא הזכורה ביותר השבוע (11.2%. שיעור הגבוה מהממוצע החצי שנתי, שעומד על 9.9%). על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, זו גם הפרסומת המושקעת ביותר, עם כ-1.4 מיליון שקל.

בהתאמה, המתחרים דיסקונט ומזרחי טפחות נדחקו למקומות השני והשלישי בדירוג הזכירות. כפי שפורסם השבוע, בקרוב יעלה הבנק השלישי בגודלו בישראל בפרסומת חדשה שבה יצטרפו אל הפרזנטור הקבוע דביר בנדק יוצאי הריאליטי חתונה ממבט ראשון ("חתונמי") קטיה וליאור. מעניין יהיה לעקוב האם הם יצליחו להקפיץ סוף-סוף את הבנק - שמתמיד בנוכחות על המסך - למקום הראשון.

 
  

בהקשר זה מציין סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, אלי משולם, כי "כמות הקמפיינים וסך ההשקעה בפרסום בטלוויזיה במהלך השבוע האחרון היו נמוכים בהשוואה לשבועות קודמים. לכן, פרסומות שכבר הסתיימו או נמצאות באוויר עם נוכחות דלה, כמו אלה של מזרחי טפחות והפועלים - וגם זו של תדיראן - עדיין ממשיכות להישאר בתודעה הציבורית, ונכללות במדד השבועי".

שלום מיכאלשווילי בקמפיין פריגת / צילום: צילום מסך
 שלום מיכאלשווילי בקמפיין פריגת / צילום: צילום מסך

הפרסומת האהובה ביותר השבוע שייכת לפריגת עם שלום מיכאלשווילי, שמסביר לצופים מה בעצם הגוף מנסה לומר לנו כשאנחנו אומרים "אההה" אחרי שתיית מיץ סחוט. המסר הזה מנצח את המסר החשוב בקמפיין משרד הבריאות, שקורא לשתות רק מים - ונשאר, לפחות כרגע, מחוץ למדד.

השלישייה של באומן

המשרדים הבולטים בדירוג הם באומן בר ריבנאי עם 3 פרסומות, ואדלר חומסקי ומקאן ת"א עם 2 לכל אחד.

רמלה מככבת בברייק

שלושה קמפיינים מובלים על ידי חברים טובים מרמלה: עמוס תמם לבנק הפועלים, שלום מיכאלשווילי לפריגת וציון ברוך ליטבתה.

ציון ברוך בקמפיין יטבתה / צילום: צילום מסך
 ציון ברוך בקמפיין יטבתה / צילום: צילום מסך

עדיין קיץ

ההשקעה בפרסום השבוע נשארת דומה לזו של השבוע שעבר, ועומדת על 26 מיליון שקל.