בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה שלילית בוול סטריט; HP צנחה ב-7.8%, אנבידיה ב-2.4%

מניות AMD ואנבידיה ירדו בחדות על רקע המלצה שלילית של כלכלני סיטי • בורסות אירופה ננעלו בירידות של 0.9%-1.4% • מחירי הנפט הגולמי המשיכו לרדת • סנאפ קפצה ב-8.6% לאחר שהחברה הכריזה על ארגון מחדש ופיטורי 20% מהעובדים

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock, orhan akkurt
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

נעילה שלילית בוול סטריט, יום רביעי ברציפות. מדד הנאסד"ק רשם ירידה של כ-0.6%, ה-S&P 500 ירד בכ-0.8% והדאו ג'ונס נסוג בסיום בכ-0.9%.

סנאפ קופצת ב-8.6% לאחר שהחברה הכריזה על ארגון מחדש ופיטורי 20% מהעובדים. גם מטא רשמה עלייה חדה של כ-4%. 

מנגד, ירידות חדות רשמו HP, אנבידיה, AMD פאגאיה ואיי.סי.אל.

21:25

ירידות קלות בוול סטריט כעת, כשמדד הנאסד"ק רושם ירידה של כ-0.2% והדאו ג'ונס נסוג ב-0.5%.

מחירי הנפט הגולמי ממשיכים לרדת לאחר שצנחו אתמול ב-5.5%. חוזה על נפט מסוג ברנט יורד ב-2.8% וחוזה על נפט מסוג WTI יורד בכ-2%.

בעקבות מפגש עם הנהלת חברת וויקס  משמר אנליסט הענן באופנהיימר את המלצת Perform על מניית WIX אך מציין לטובה את מהלכי ההתייעלות בהם נוקטת החברה על מנת לעבור לרווחיות ולהציף ערך לבעלי המניות. "מידת ההצלחה של החברה במשימה זו מכריעה, לדעתנו, את מסלול מניית WIX הנסחרת בחסר לממוצע חברות הענן, נוכח חששות המשקיעים מהמשך חולשה בעסקי ויקס.קום, במיוחד בתחומי הסחר המקוון", כותבים באופנהיימר .

20:12

מגמה מעורבת בוול סטריט, כשמדד הנאסד"ק רושם עלייה מזערית ואילו הדאו ג'ונס נסוג ב-0.1%.

מניית בד באת' אנד ביונד  קורסת ב-22% לאחר שהחברה דיווחה על מכירת מניות בסכום לא ידוע. "אנו עשויים להציע, להנפיק ולמכור מניות של המניות הרגילות שלנו מעת לעת", אמרה החברה בהגשה ל-SEC. "בכל פעם שנציע ניירות ערך, נספק תוספת תשקיף שתכיל מידע ספציפי על תנאי ההנפקה". עוד מסרה החברה שהיא הבטיחה 500 מיליון דולר במימון חדש, כולל הלוואה, לטובת ייצוב עסקיה לקראת עונת החגים. היא גם הכריזה על פיטורים וסגירת חנויות כדרך לצמצם עלויות.

18:50

בורסות אירופה ננעלו בירידות של 0.9%-1.4%. בוול סטריט המגמה מעורבת, כשמדד הנאסד"ק עבר לעלייה קלה ואילו הדאו ג'ונס נסוג ב-0.2%.

הבנק השווייצרי קרדיט סוויס פרסם השבוע את תחזית ההשקעות הגלובליות למחצית השנייה של 2022. התחזיות עודכנו על רקע האירועים הגלובליים האחרונים, בראשם המלחמה באוקראינה והיחסים המתוחים בין ארצות הברית לסין, וכעת ועדת ההשקעות של הבנק ממליצה לצמצם את משקלן של המניות בתיקי ההשקעות. הכלכלן הראשי של הבנק, מייקל סטרובק, מזהיר כי "החודשים הקרובים עלולים להיות קשים למשקיעים", ולכן הוא חושב שיש להיות זהירים ולהפחית סיכונים.

18:10

מדדי המניות המרכזיים בוול סטריט עברו לירידות של 0.2%-0.4%. באירופה רושמים המדדים ירידות של עד 1.2%.

עליות חדות רושמות נטפליקס , מטא פלטפורמס (פייסבוק) , פייפאל, וביידו. מנגד, AMD  ואנבידיה  יורדות בחדות על רקע המלצה שלילית של כלכלני סיטי למניות השבבים.

התשואה על אג"ח הממשל האמריקאי ל-10 שנים יציבה סביב 3.11% והתשואה על האג"ח לשנתיים עומדת על כ-3.45%.

17:05

מאקרו ארה"ב: מדד מנהלי הרכש (PMI) לאיזור שיקגו הגיע לרמה של 52.2 נק' באוגוסט לעומת צפי כלכלנים ל-52.5 נק'.

בוול סטריט המגמה מעורבת עם נטייה לעליות. מדד הנאסד"ק מטפס בכ-0.7% ואילו הדאו ג'ונס שומר על יציבות.

בקרב המניות הישראליות בולטות בעליות וויקס , סייברארק , לייבפרסון, מאנדיי  ואיירון סורס. פאגאיה , מנגד, צונחת ב-4.5%.

16:33

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת. מדד הנאסד"ק מטפס בכ-0.5% ומנגד הדאו ג'ונס רושם ירידה קלה.

מניית סנאפ  מזנקת בכ-8% לאחר שהחברה הכריזה על תוכנית ארגון מחדש במסגרתה תפטר כ-20% מעובדי החברה.

מניית HP  מאבדת גובה לאחר שיצרנית המחשבים והציוד ההיקפי רשמה רווחים חלשים מהצפוי ברבעון השני וסיפקה תחזית רווח מאכזבת לטווח הקרוב. 

15:20

צים  מודיעה על חתימת הסכם לעשר שנים עם חברת של , לרכישת גז טבעי נוזלי (LNG) לאוניות שלה בהיקף המוערך בלמעלה ממיליארד דולר. מדובר בתדלוק עשר אוניות מכולה המונעות בגז טבעי נוזלי שיפעלו בקו מרכזי של צים בין אסיה לחוף המזרחי של ארה"ב. האוניות צפויות להיכנס לשירות בשנים 2023-2024, ויובילו מטען מסין ודרום קוריאה לחוף המזרחי של ארה"ב ולאיזור הים הקריבי.

מאקרו ארה"ב: מספר המשרות בשוק הפרטי גדל ב-132 אלף באוגוסט, האטה משמעותית בהשוואה לעלייה של 270 אלף משרות ביולי, כך לפי דוח השכר החודשי של חברת ה-HR והמשכורות ADP. צפי הכלכלנים היה לתוספת של כ-300 אלף משרות. החברה דיווחה גם על עלייה של 7.6% באוגוסט בשכר הממוצע השנתי.

14:45

מדדי המניות באירופה ממשיכים לאבד גובה. דאקס יורד ב-0.3%, קאק ב-0.6% ופוטסי מאבד 1.1% כאשר בולטת במיוחד ענקית הנפט BP שנחתכת ב-3.6% על רקע הירידה במחירי הנפט הגולמי.

החוזים בוול סטריט שוב ירוקים, עם עליות של 0.1% עד 0.6%. מניית בד באת' אנד ביונד  צוללת ב-20% בטרום לאחר שדיווחה על מכירת מניות בסכום לא ידוע. "אנו עשויים להציע, להנפיק ולמכור מניות של המניות הרגילות שלנו מעת לעת", אמרה החברה בהגשה ל-SEC. "בכל פעם שנציע ניירות ערך, נספק תוספת תשקיף שתכיל מידע ספציפי על תנאי ההנפקה". עוד מסרה החברה שהיא הבטיחה 500 מיליון דולר במימון חדש, כולל הלוואה, לטובת ייצוב עסקיה לקראת עונת החגים. היא גם הכריזה על פיטורים וסגירת חנויות כדרך לצמצם עלויות.

13:05

הירידות בבורסות אירופה מעמיקות. מדד דאקס הגרמני יורד ב-0.9%, קאק הצרפתי משיל 1.1% ופוטסי הבריטי נחתך ב-1.3%. במוסקבה מטפסים מדדי המניות המובילים בכ-3%.

גם בוול סטריט שינוי כיוון: החוזים על דאו ו-S&P 500 עברו לירידות של 0.1%-0.2% והעלייה של החוזים על הנאסד"ק הצטמצמה ל-0.3%. 

מניית HP  צונחת ב-6% במסחר המוקדם. יצרנית המחשבים והציוד ההיקפי רשמה רווחים חלשים מהצפוי ברבעון השני וסיפקה תחזית רווח מאכזבת לטווח הקרוב. החברה ציינה שצניחה בביקושים הביאה לירידה של 4.1% בהכנסות שהסתכמו ב-4.7 מיליארד דולר, תוך החמצה של תחזיות האנליסטים בכמיליארד דולר. הקבוצה רשמה רווח מתואם של 1.04 דולר למניה, עלייה של 19.5% מהשנה שעברה ובהתאם לתחזיות.

12:05

מאקרו אירופה: מדד המחירים לצרכן בגוש האירו טיפס באוגוסט לקצב שנתי של 9.1%, כך על פי נתונים מקדמיים שפורסמו בשעה זו, מעל התחזיות לאינפלציה של 9%. העלייה החודשית של המדד הייתה 0.5%, כאשר התחזיות היו לעלייה של 0.4%. מדובר בהחרפה של האינפלציה, לאחר שהמדד טיפס ביולי ב-8.9%.

מדד הליבה שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה עלה ב-0.5% באוגוסט לקצב שנתי של 4.3%, כאשר התחזיות היו לשיעור אינפלציה של 4%.

11:25

בדומה לת"א, גם המסחר בבורסות אירופה שינה כיוון והן עברו לטריטוריה השלילית עם ירידות בשיעורים של 0.5%-0.6% במדדי המניות המובילים. בזירת המסחר בחוזים העתידיים בוול סטריט עדיין נרשמת מגמה חיובית. לאחר יום תנודתי, מדד הנג סנג בהונג קונג ננעל ללא שינוי מרמת הפתיחה.

בשוק הנפט שוב נרשמות ירידות. החוזים על הברנט יורדים ב-1.7% למחיר של 97.6 דולר לחבית והנפט האמריקאי נחלש ב-1% ל-90.7 דולר לחבית.

חברת הגז הרוסית גזפרום הודיעה אמש על רווח שיא למחצית הראשונה של 2022, על רקע הזינוק במחירי הגז באירופה ולמרות הסנקציות הבינלאומיות על רוסיה. החברה הרוויחה כ-41.6 מיליון אירו בששת החודשים הראשונים של השנה. במאי הודיעה החברה, בפעם הראשונה מאז 1998, כי בשל המצב בשוק היא לא תחלק דיבידנד, אולם אמש (ג') חזרה בה והודיעה כי תחלק דיבידנד ביניים (הליך שלא נקטה עד כה) בגובה של 20 מיליארד אירו. מחצית ממנו יזרמו לממשלה הרוסית, המחזיקה ביותר מ-50% מהחברה.

10:10

המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה חיובית. מדד דאקס עולה ב-0.4%, פוטסי וקאק מוסיפים כ-0.1% ויורו סטוקס 50 הכלל אירופי מתקדם ב-0.5%.

בניו יורק, החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט עולים ב-0.5% עד 0.6%. תשואת האג"ח ל-10 שנים יורדת ל-3.09% ותשואת האג"ח לשנתיים נסוגה ל-3.44%.

בסין יורדים מדדי שנגחאי ושנזן ב-0.8% וב-1.5% בהתאמה, הקוספי בדרום קוריאה עלה ב-0.9% ומדד הדגל הטייוואני הוסיף 1%. מדד הנג סנג לעלייה מתונה של 0.2%.  עוד בבורסת הונג קונג - יצרנית הרכבים החשמליים BYD צונחת ב-10% לאחר שפורסם אתמול שוורן באפט מכר חלק מהחזקותיו בחברה.

09:15

מדד ניקיי בטוקיו ננעל בירידה של 0.45%, כאשר בלטו לטובה יצרניות הרכב והתעשייה הכבדה ואילו מניות האנרגיה והפיננסים נסוגו.

בנק קרדיט סוויס פרסם את תחזית ההשקעות הגלובלית למחצית השנייה של השנה 2022, בעקבות האירועים האחרונים. הכלכלן הראשי של הבנק, מייקל סטרובק קובע כי "החודשים הקרובים עלולים להיות קשים למשקיעים" ולכן הוא חושב שיש להיות זהירים ולהפחית סיכונים. "ועדת ההשקעות של קרדיט סוויס ממליצה, על סמך הדברים, לצמצם את ההשקעה (פוזיציות) במניות, ולהקטין את משקלן של המניות בתיקי ההשקעה לרמות הנמוכות מההקצאה האסטרטגית. קרדיט סוויס נותן משקל יתר לאגרות חוב", כתבו. 

07:50

בורסות אסיה מתנהלות במגמה שלילית. מדד ניקיי היפני יורד ב-0.5%, בשנגחאי ושנזן מאבדים המדדים יותר מ-1% ובהונג קונג נסוג ההנג סנג ב-0.7%. לעומת זאת, בטייוואן ודרום קוריאה המדדים מטפסים, בסידני נרשמת יציבות.

בסין מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור הפתיע לטובה ועלה ל-49.4 נקודות, 0.2 נקודות מעל התחזיות ועלייה של 0.4 נקודות בהשוואה למדידה הקודמת. ביפן המכירות הקמעונאיות טיפסו ביולי ב-2.4% בהשוואה ליולי אשתקד, מעל התחזיות לעלייה של 1.9%. הייצור התעשייתי במדינה עלה ב-1% כשהצפי היה לירידה של 0.5%.

בין המניות הבולטות באסיה: ענקית הנפט אינפקס מאבדת 3.7% בטוקיו על רקע הירידה במחירי הנפט אתמול (ראו בהמשך), מיצובישי מוטורס עולה ב-2.6% וגם סובארו מתחזקת. בהונג קונג חברת הנדל"ן קאנטרי גרדן מוחקת 6% במחזור המסחר הגבוה ביותר בהנג סנג, פטרוצ'יינה יורדת ב-2% ויצרנית הרכב החשמלי גילי נחלשת ב-3%. לעומתן, קבוצת המסעדות היידילאו מזנקת ב-8%.

בשוק המט"ח, הדולר נסחר ביציבות סביב 3.32 שקלים, האירו עולה במתינות ל-3.33 שקלים והליש"ט ללא שינוי, סביב 3.87 שקלים.

החוזים העתידיים בוול סטריט מטפסים הבוקר ב-0.5%-0.6%, לאחר שננעלו אתמול בירידות זה היום השלישי ברציפות. תשואת האג"ח של ממשל ארה"ב ל-10 שנים מטפסת ל-3.11%, תשואת האיגרת לשנתיים עומדת על 3.46%. אמש מדד דאו ג'ונס ירד ב-1%, מדד נאסד"ק ומדד S&P 500 נסוגו ב-1.1%. כמעט כל המניות בדאו סיימו את היום בטריטוריה האדומה, למעט אמריקן אקספרס וג'יי.פי מורגן שהוסיפו פחות מ-0.1%.

מחירי הנפט הגולמי מטפסים בכ-1% הבוקר לאחר שנחתכו אמש בשיעור חד של קרוב ל-6%. חוזה נפט ברנט למסירה באוקטובר, מדד הייחוס העולמי, נסחר במחיר של 100.1 דולר לחבית. נפט אמריקאי מסוג WTI נסחר תמורת 92.7 דולר לחבית.

עוד בשוק הסחורות, הזהב נסחר ביציבות סביב 1,723 דולר, החיטה והאורז ללא שינוי ממשי. בקריפטו הביטקוין ללא שינוי, ונסחר ברמה של 20.3 אלף דולר.

היום ב-12:00 שעון ישראל יפורסמו נתונים מקדמיים של מדד המחירים לצרכן בגוש האירו. על פי התחזיות, הוא טיפס באוגוסט לקצב שנתי של 9%, בהשוואה ל-8.9% במדידה הקודמת.