מכשיר הדגל הסיני הזה רוצה להביס את האייפון, אבל המחיר מפריע

חברת OPPO הסינית השיקה בחודש פברואר את מכשיר הדגל שלה, Find X5 Pro, במטרה להתחרות עם הגדולות ביותר • מערך הצילום המשולש מספק תמונות טובות, הסוללה והטעינה נותנות עבודה, והמסך חלק ובהיר • עם זאת, המחיר יגרום לפזילה לעבר מכשירי הדגל הפופולריים • ביקורת גלובס

Find X5 Pro / צילום: יח''צ
Find X5 Pro / צילום: יח''צ

שוק הסלולר בארץ ובעולם כולל הרבה מאוד אפשרויות, יקרות וזולות. השוק מוצף במכשירים שונים שאפשר לרכוש, כשיש מספר חברות סיניות המציעות את מרכולתן עבור הצרכנים. לרוב, הבשורה במכשירים האלו היא שמקבלים מכשיר פרימיום במחיר אטקרטיבי ביחס לחברות המובילות בתחום, כמו אפל וסמסונג.

חברת OPPO השיקה בחודש פברואר השנה את מכשיר הדגל החדש שלה, Find X5 Pro, ומנסה להתחרות בגדולות. החברה הסינית ויתרה על X4 בשם משום שבסין זה נחשב כמספר חסר מזל. האם לדלג ישר לדור חמישי עזר לה להביא מכשיר יותר טוב? בדקנו בשבוע האחרון את הדגם החדש, ולמרות שהוא בעל חוזקות רבות, מרכיבים שונים עלולים להרחיק את הצרכנים ממנו.

עשרה סמארטפונים שישאירו לכם עודף מ-2,000 שקל 
הסמארטפון המתקפל החדש של סמסונג עולה 6,499 שקל. האם הוא עומד בציפיות? 

מסך ותצוגה: הרבה שטח פנים, בוהק ופועל חלק

מכשיר הדגל החדש של אופו בעל מסך AMOLED בגודל 6.7 אינץ' וברזולוציית WQHD+ (1,440 על 3,216 פיקסלים). המסך תומך טווח צבעים רחב של 10 ביט עם יותר ממיליארד צבעים ותומך בקצב ריענון דינמי של עד 120 הרץ. מבחינת בהירות המסך - הוא יכול להגיע לשיא של 1,300 ניטים.

במבט כולל, מכשירים רבים כוללים שטח פנים גדול כמו במכשיר הזה, ואלו שאוהבים מסכים מסיביים, ייהנו מהמכשיר הזה. הצבעים והבהירות שהוא פולט טובים ומוסיפים הרבה. המסך פועל חלק, ומדיה שנצפית במכשיר נראית מעולה ברזולוציה גבוהה.

המסך של Find X5 Pro / צילום: נבו טרבלסי
 המסך של Find X5 Pro / צילום: נבו טרבלסי

עיצוב: נראה טוב ולא נשארות טביעות אצבע

המכשיר מגיע בעיצוב חלק ודק עם גב קרמי ובעל גימור מבריק. מסגרת המכשיר מיוצרת מאלומיניום וככה בחברת אופו בנו מכשיר שנראה טוב. בגב המכשיר יש את בליטת המצלמה, שבמכשירים רבים היא בולטת בעזרת מדרגה. במקרה של אופו, הם הוסיפו מדרון קטנטן כדי לתת את התחושה של המשכיות. זה נראה נהדר ולא מרגיש כמו הר געש בראש המכשיר.

הגב הקרמי עוזר למנוע הישארות של טביעות אצבע בולטות. בנוסף, המכשיר בעל עמידות בפני מים בתקן IP68 - כך שהוא יחזיק מעמד עד 1.5 מטר במים למשך חצי שעה. וכדי להשלים את העמידות של הדגם, הוא צויד בזכוכית קדמית Gorilla Glass Victus. יש לציין שהמכשיר מגיע עם מגן לטלפון, שמסתיר את החלק האחורי היפה שלו.

עם זאת, המכשיר כבד ומסיבי. משקלו עומד על 218 גרם והוא מורגש בכיס. אז עבור אלו מכם שלא מצליחים להסתדר עם מכשירים מסיביים או עיצובים גדולים, כדאי לשקול פעמיים.

החלק האחורי של Find X5 Pro / צילום: נבו טרבלסי
 החלק האחורי של Find X5 Pro / צילום: נבו טרבלסי

מצלמה: שיתופי פעולה ושדרוגים נכונים, אבל יותר מדי צבע

המכשיר מצויד במערך צילום משולש שפותח בשיתוף יצרנית המצלמות Hasselblad: חיישן ראשי של 50 מגה-פיקסל ותמיכה במייצב תמונה אופטי, חיישן אולטרה רחב באיכות 50 מגה-פיקסל וחיישן טלפוטו של 13 מגה-פיקסל עם זום אופטי פי שניים. מצלמת הסלפי עם חיישן של 32 מגה-פיקסל. למערך הצילום הזה, אופו הוסיפה לראשונה את מעבד התמונה שלה MariSilicon X, שפועל בטכנולוגיית 6 ננו-מטר - כלומר, תכונות עיבוד בינה מלאכותית ישתלבו בעיבוד התמונות והן אמורות לשפר את התמונות שנקבל, בעיקר בצילום חשוך.

המצלמה מספקת תמונות חיות וטובות, וכיף לצלם עם המכשיר. עם זאת, המצלמה הראשית מספקת תמונות רוויות מדי, לפעמים הצבעים בהירים מדי וזה הופך את התמונה ללא מציאותית. מצלמת הסלפי מעולה, והיא מספקת תמונות נהדרות וטובות. בנוסף, אחת הבשורות המשמעותיות במכשיר היא האפשרות של צילום הלילה באיכות 4K. גם בחדרים כמעט חשוכים לגמרי סופקו תמונות בעלות פרטים שאפשר לעבוד איתן, ולא בצורה מפוקסלת.

ביצועים: המעבד החדש של קוואלקום, סורק טביעות אצבע נהדר

משום שמדובר במכשיר הדגל של החברה, אופו שילבה את המעבד החדש של קוואלקום, Snapdragon 8 Gen 1, מה שמספק לו יכולות גבוהות בדומה למכשירי פרימיום. זיכרון ההרצה במכשיר עומד על 12GB RAM ונפח האחסון עומד על 256GB. למכשיר אין אפשרות הרחבה עם כרטיס זיכרון, שזה חבל.

המפרט של המכשיר מאפשר לו לפעול במהירות ובחדות. אפשר להעמיס עליו לא מעט ולראות איך הוא צולח את המשימה בגבורה.

מבחינת אבטחה - למכשיר יש סורק טביעות אצבע מתחת למסך שעובד טוב, הוא מגיב במהירות ועושה עבודה טובה. בבדיקה לא נתקלנו בבעיות משמעותיות, היו פעמים הסורק פספס בזיהוי בניסיון הראשון, אך הניסיון השני היה מוצלח. 

המכשיר מאפשר גם זיהוי פנים, אך הוא לא מומלץ. הוא מבוסס על מצלמת הסלפי ולא על יכולות מיפוי עומק מאובטחות יותר, ולכן כדאי לוותר.

סוללה: מחזיקה יום עבודה, טעינה מהירה מאוד

הסוללה בעלת קיבלות של 5,000 מיליאמפר לשעה, קיבולת סטנדרטית במכשירי אנדרואיד שונים. המכשיר יחזיק לכם יום עבודה - מה שמציב את חיי הסוללה כטובים. לצד זאת, המכשיר מציעה טעינה מהירה של 80 וואט. לפי החברה, המכשיר ייטען במלואו לאחר 24 דקות בסך הכל. בבדיקה שלנו הסוללה נטענה לקיבולת מלאה אחרי יותר מחצי שעה.

אופו צריכה לקבל בקטגוריה הזו ח"ח אבל גם נזיפה: החברה ממשיכה לכלול בקופסה מטען מלא - כבל וראש המטען. זה נהדר, אבל ראש המטען עצמו גדול, מוגזם ומגושם. היה נכון למצוא פתרון להקטנתו, כי כעת הוא נראה כמו מטען מחשב.

וגם: אפליקציות כברירת מחדל שאף אחד לא ביקש

בעת פתיחת המכשיר בפעם הראשונה, תוכלו לראות כי ישנן אפליקציות שמותקנות מראש - כמו בוקינג, לינקדאין, טיקטוק, אמזון ועוד. בלי שמישהו ביקש ובלי שהועברו אפליקציות ממכשיר קודם, אלו אפליקציות שמגיעות כברירת מחדל למכשיר. זה מיותר ואפשר לוותר.

נקודה נוספת - למכשיר יש לשונית צדדית נפתחת, ובעת הפתיחה תוכלו לראות קיצורים לכל מיני אפליקציות או שירותים: צילום מסך, הקלטת מסך, תרגום מסך, הקבצים שלי, מחשבון, תמונות או דפדפן כרום. הקיצורים עשויים להיות יעילים למשתמשים. 

מחיר: אם כבר כזה גבוה, למה לא הגדולות?

המחיר המומלץ לצרכן לפי היבואן הוא 3,999 שקל. מדובר במחיר גבוה יחסית לצפיות שקיימות בשוק לתמחור של מכשירים סינים, שנחשבים לרוב לזולים בהרבה. ואכן, כשהמחיר קרוב ולעתים אף גבוה מהמחירים של ענקיות הסלולר המובילות, הצפייה היא למכשיר עם בשורה משמעותית. 

כך, שאם אתם מחפשים דגם עם מחיר זול או רוצים בשורה גדולה בתג מחיר נמוך, כאן לא תמצאו את התשובה שלכם. ואם אתם רוצים מכשיר פרימיום חזק במחירים הללו, אתם כבר מגיעים לסכומי סמסונג עם ה-Galaxy S22+.

בשורה התחתונה: מכשיר נהדר, אבל

וזו השאלה שצריך לשאול: המסך נראה מדהים וססגוני, הסוללה ובעיקר הטעינה מספקים יכולות נהדרות, המצלמה טובה אם כי מלאת צבעים בצורה לא מציאותית, הביצועים טובים אך לא הכי מרשימים בשוק, העיצוב מושך והמכשיר נראה טוב, ואין ספק שמקבלים מכשיר שעומד בהרבה מהפרמטרים. אבל המחיר משנה פה את המשחק.

אופו הולכת על אמון הצרכנים, מבקשת מהם לשים 4,000 שקל אצלה במקום אצל המתחרות שנמצאת יותר בקונצנזוס. לא בטוח שיהיה לה קל למשוך את הלקוחות, בטח אם סמסונג ואפל, ואפילו שיאומי שפועלת כאן יותר שנים, נושפות בעורפה.

*** גילוי מלא: חברת רונלייט, היבואנית הרשמית של מוצרי OPPO בישראל, סיפקה את המכשיר לסקירה