שרי אריסון מוכרת מניות של בנק הפועלים ברבע מיליארד דולר

אריסון אחזקות הודיעה על כוונתה למכור למוסדיים 25 מיליון מניות של הפועלים, שמהוות 1.9% מהון המניות של הבנק • בנק אוף אמריקה וברק קפיטל מובילים את ההפצה

שרי אריסון / צילום: איל יצהר
שרי אריסון / צילום: איל יצהר

המיליארדרית שרי אריסון ממשיכה במכירות החזקותיה בבנק הפועלים . מי שבעבר הייתה בעלת השליטה בבנק מוכרת היום (ג') מניות בהיקף של 250 מיליון דולר. מדובר ב-25 מיליון מניות רגילות של הבנק, שמייצגות 1.9% מההון. הקונים הם גופים מוסדיים מהארץ ומחו"ל, והפצת המניות החלה.

מי שהובילו את הפצת המניות הם ברק קפיטל שעשה זאת בישראל וחטיבת ניהול ההון של בנק אוף אמריקה, מריל לינץ', אל מול הקונים בחו"ל. "מחיר המכירה צפוי להתפרסם לא יאוחר ממחר בבוקר" נכתב בדיווח של החברה למשקיעים המוסדיים.

"אריסון התחייבה כלפי החתמים שלא להעביר או להיפטר מהחזקתה שנותרה במניות הרגילות של הבנק במשך 90 יום ממועד סילוק המכירה", צוין בדיווח.

לפני המכירה הנוכחית החזיקה אריסון אחזקות ב-7.91% ממניות הבנק, בשווי שוק של 3.65 מיליארד שקל. מחיר המניה בבורסה בת"א, נכון לנעילה היום, הוא 34.1 שקל.

המכירות הקודמות של אריסון
 המכירות הקודמות של אריסון

בדצמבר האחרון מכרה אריסון מניות בהיקף של 450 מיליון דולר, במחיר של 30.9 שקלים למניה. לפני כן, באפריל 2021, מכרה נתח של 4.4% ממניות הבנק - כרבע מהחזקות אריסון - תמורת כ-430 מיליון דולר (כ-1.5 מיליארד שקל). את המכירה הראשונה של מניות הפועלים ביצעה אריסון לקראת סוף שנת 2018, אז מכרה 4.3% מהמניות תמורת סכום דומה (קצת יותר מ-1.4 מיליארד שקל) ולפי מחיר מניה של 25 שקלים - הנחה של כ-6% על מחיר השוק באותה עת.