אפקט הטלטלה בשווקים: בגולדמן זאקס יפטרו מאות עובדים בתוך שבוע

עפ"י דיווחים בתקשורת האמריקאית, ענקית ההשקעות תפטר מאות עובדים כבר בשבוע הבא, זאת כחלק מסקירת הביצועים השנתית של העובדים • הביקורות הושעו בשל הקורונה, והוחזרו בשל הצניחה בפעילות העסקאות בוול סטריט

מנכ''ל גולדמן זאקס, דיוויד סולומון / צילום: Associated Press, Mark Lennihan
מנכ''ל גולדמן זאקס, דיוויד סולומון / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

ענקית ההשקעות גולדמן זאקס מתכוננת לפטר מאות עובדים כבר בשבוע הבא - כך דווח היום (ב') בעיתון "ניו יורק טיימס". זהו סבב הקיצוצים הגדול ביותר מאז פרוץ מגפת הקןרונה. 

■ "ארה"ב בדרך לנחיתה רכה": הכלכלן הראשי של גולדמן זאקס אופטימי 
בגולדמן זאקס בטוחים שהעולם בנקודת מפנה. מה יקרה להשקעות? 

הקיצוצים מגיעים במסגרת סקירות הביצועים השנתיות של בנק ההשקעות, שנכון לסוף יוני העסיק 47 אלף עובדים (בהשוואה ל-41 אלף בסוף יוני אשתקד). גולדמן זאקס  הפסיקה במהלך מגפת הקורונה את הביקורות השנתיות אך החזירה אותן מוקדם יותר השנה בעקבות צניחה בפעילות עשיית העסקאות בוול סטריט.

השפל שנרשם השנה בוול סטריט מבחינת מיזוגים או הנפקות ראשוניות (IPO) פגע בשורה התחתונה של גולדמן זאקס, בעיקר בהשוואה לשיאים של 2021 בשוקי ההון. בעוד שהכנסות פעילות המסחר של החברה עלו ב-32% ברבעון השני, הכנסות חטיבת בנקאות ההשקעות צנחו ב-41% והרווחים בחטיבה נחתכו בכמעט מחצית. בעת פרסום הדוחות אמר סמנכ"ל הכספים דניס קולמן שבשל חוסר הוודאות הכלכלית הבנק יאט את קצב הגיוס שלו ולא יחליף במהרה עובדים שיעזבו.

יחד עם זאת, החברה הכתה את תחזיות האנליסטים ורשמה ברבעון רווח של 7.73 דולר למניה, לעומת תחזיות לרווח של 6.58 דולר למניה. סך ההכנסות עמדו על 11.86 מיליארד דולר, כמיליארד דולר מעל הצפי. באשר לרבעון הנוכחי (השלישי), התחזיות בשוק הן שרווחיה של גולדמן זאקס ייחתכו בכ-40%.

ביולי אמר המנכ"ל דיוויד סולומון בשיחת ועידה עם משקיעים ואנליסטים כי "התנאים הכלכליים מתהדקים כדי לנסות לשלוט באינפלציה, וככל שהם יתהדקו תהיה לכך השפעה גדולה יותר על אמון התאגידים ועל פעילות הצרכנים במשק. קשה לאמוד בדיוק איך זה יתפתח, ולכן אני חושב שזה נבון עבורנו להיות זהירים".

מניית גולדמן ירדה ביותר מ-10% מתחילת השנה ובכ-15% ב-12 החודשים האחרונים. לצורך השוואה, מדד S&P 500 ירד בכ-7.5% בשנה האחרונה.