טוב להימכר: בונוסים של 3.8 מיליון דולר לבכירי ראדא

בכירי החברה הביטחונית יקבלו בונוסים נדיבים בעקבות מכירת החברה ללאונרדו DRS • לאיזה בונוס יזכה המנכ"ל דב סלע ובכמה זינקה מניית החברה בתקופת כהונתו?

דב סלע, מנכ''ל ראדא / צילום: שלומי יוסף
דב סלע, מנכ''ל ראדא / צילום: שלומי יוסף

בכירי החברה הביטחונית ראדא  צפויים לקבל בונוסים נדיבים בעקבות מכירת החברה ללאונרדו DRS - עסקה שבה שימש בנק ההשקעות אוורקור כיועץ לחברה הנרכשת. ראדא זימנה אסיפת בעלי מניות לאישור המכירה, אשר תתכנס בחודש הבא, ובמסגרתה יצביעו בעלי המניות גם על הקצאת בונוסים לבכירים בסכום כולל של 3.8 מיליון דולר.

בכפוף לאישור בעלי המניות ולהשלמת העסקה, המנכ"ל דב סלע, שמוביל את ראדא בשש השנים האחרונות, יזכה לבונוס בגובה של 2 מיליון דולר, יו"ר הדירקטוריון יוסי בן־שלום יקבל 1.2 מיליון דולר, סמנכ"ל הכספים אבי ישראל יקבל 500 אלף דולר ומנהל תחום הסנסורים, מקס כהן, יקבל 100 אלף דולר.

השליטה בראדא נרכשה לפני כ־6.5 שנים על־ידי חברת ההשקעות הפרטית DBSI של בן־שלום וברק דותן, כשהחברה נקלעה לקשיי נזילות ונסחרה בשווי של מיליוני דולרים בודדים. DBSI השקיעה בראדא סכום מצטבר של כ־13 מיליון דולר, והובילה בה מהלך של התייעלות.

למהלך ההתייעלות והצפת הערך חבר המנכ"ל סלע, שהצטרף אז לחברה. מניית ראדא זינקה תוך שנים ספורות בשיעור של מעל 2,500%.

במהלך העליות ביצעה DBSI מספר מימושים ומכרה מניות, כשבסך הכול היא רשמה תשואה של פי 7 על ההשקעה. כיום מחזיקה DBSI בפחות מ־4% מראדא, אך בן־שלום נותר בה היו"ר גם לאחר המימושים. סלע מחזיק ב־1% ממניות החברה.

נוסף על כך, בעלי המניות יתבקשו לאשר באסיפה גם הקצאה של מענקי שימור שיוקצו במניות לבכירים. החברה הרוכשת לאונרדו DRS הסכימה להקצות את מענקי השימור במניות חסומות לסלע, שיקבל מניות חסומות בשווי 300 אלף דולר, ולעוד חמישה בכירים.

ראדא היא חברה ותיקה, שלאורך רוב שנות הפעילות שלה פעלה בתחום פתרונות האוויוניקה (מערכות לכלי טיס). לפני למעלה מעשור נכנסה החברה לתחום חדש, בו היא מייצרת ומשווקת מכ"מים טקטיים שמיועדים לכוחות המתמרנים.

כאמור ראדא נמכרת ללאונרדו DRS, חברה ביטחונית פרטית בבעלות לאונרדו SpA מאיטליה. העסקה, שהוכרזה בחודש יוני מתבצעת בדרך של מיזוג במניות ומשקפת לראדא שווי של כ־775 מיליון דולר (לעומת שווי שוק נוכחי של 522 מיליון דולר). לאחר השלמת המיזוג יחזיקו בעלי המניות של ראדא ב־19.5% מהחברה הממוזגת.