החלטה ראשונה של מנכ"ל פלאפון אילן סיגל: סוגר את תתי-המותגים

אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון הנכנס, החליט להפסיק מסלולי לקוחות המבוססים על שיתופי־פעולה עם חברות אחרות • במהלך השנים היו לפלאפון שיתופי־פעולה רבים עם רשתות גדולות, בהן PMOBILE עם באג, EMOBILE עם אלקטרה, קרביץ מובייל ועוד

אילן סיגל, מנכ''ל פלאפון, yes ובזק בינלאומי / צילום: רמי זרנגר
אילן סיגל, מנכ''ל פלאפון, yes ובזק בינלאומי / צילום: רמי זרנגר

מנכ"ל פלאפון הטרי, אילן סיגל, הורה על סגירת כל תתי־המותגים של פלאפון - כלומר מסלולי לקוחות המבוססים על שיתופי־פעולה עם חברות אחרות. סיגל, שנכנס לתפקידו לפני מספר שבועות כמנכ"ל החברות־הבנות בבזק (פלאפון, בזק בינלאומי ו־yes), קיבל החלטה אסטרטגית שלפיה אין הצדקה להמשך אחזקת תתי־המותגים, אשר לדבריו היוו מהלך שיווקי שהיה נכון לעבר.

נזכיר כי פלאפון דגלה במדיניות תתי־המותגים לפני מספר שנים, וזאת במסגרת המדיניות שגרסה כי יש לשמור ולהגדיל את נתח השוק של החברה בזמן שהתחרות בענף הייתה סוערת, והיקף הנטישות והמעברים בין החברות הסלולריות עמד על מאות אלפים בשנה. מטרה נוספת של תתי־המותגים הייתה להשיג פריסה רחבה, שאפשרה להגיע ליותר לקוחות במיקומים גיאוגרפיים שונים.

מאז השתנו הדברים: פלאפון נמצאת במגמת צמיחה במנויים זו השנה השביעית ברציפות, התחרות בשוק הסלולר נרגעה מעט, וכמות הניודים ירדה משמעותית. הלקוחות כבר לא ממהרים לנטוש חברה ולעבור כשמדובר בהפרשים של כמה שקלים בין חברה לחברה.

מכאן ההחלטה של סיגל לחזור ולרכז את הפעילות השיווקית בפלאפון, ובמקביל לשנות מיקוד עסקי ולהתמקד בדור החמישי באמצעות העמקת ההשקעה בתשתית, עבודה על ליבת הרשת, הרחבת פריסת דור 5 ומיקוד בגידול מצבת הלקוחות בחבילות דור 5 כמענה לביקוש הגובר.

במהלך השנים היו לפלאפון שיתופי־פעולה רבים עם רשתות גדולות, בהן PMOBILE עם באג, EMOBILE עם אלקטרה, קרביץ מובייל, וואלה מובייל וג'יני מובייל, מותג הבית שנתן מענה לשיתופי־פעולה נוספים וחנויות סלולר (מקס סטוק, דואר ישראל).

בחברה ציינו כי כל מי שנמצא כיום תחת מסלול של אחד מתתי־המותגים הללו הוא לקוח פלאפון לכל דבר ועניין, וימשיך לקבל את אותו השירות מהחברה.