המעצבת שפתחה גלריה ומוכרת אמנות ברשת: "נבוכה למכור פנים אל פנים, האינטרנט עוזר"

טלי לוי, תושבת רמת גן, בת 52, נשואה פלוס 3 • הבעלים של "טאל סטוביק", גלריה-סטודיו-בוטיק לעיצוב ואמנות • "עדיין קשה לי לקבל את העובדה שאי-אפשר לצפות למכור גורמה בקצב של מכירת פלאפל" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

טלי לוי, בעלת ''טאל סטוביק'' גלריה־סטודיו־בוטיק לעיצוב ואמנות / צילום: אביעד לוי
טלי לוי, בעלת ''טאל סטוביק'' גלריה־סטודיו־בוטיק לעיצוב ואמנות / צילום: אביעד לוי

"תמיד הייתה בי תשוקה לאמנות ולספורט, תחומים שהיו שזורים בחיי מאז ומעולם", מספרת האמנית טלי לוי. כך, בתום השירות הצבאי כקצינת אימון גופני בחיל האוויר, בחרה טלי להתמקד ולפתח קריירה בתחום עיצוב הפנים. לאחר ארבע שנות לימודים, החלה לעבוד כאדריכלית פנים עצמאית, חדורת התלהבות ומוטיבציה לעצב חללים לא שגרתיים ואמנותיים. במהלך כ־15 שנים, תכננה ועיצבה עשרות משרדים, חללי מסחר, מכוני כושר וספורט, חנויות ודירות.

לטענתה "למרות ההצלחה, ההשראה הבלתי פוסקת, הרצון ליצור בדרכי ולא עבור הלקוח, גברו על הצורך במקצוע מכניס", והובילו אותה להבין מהו המקום הנכון שלה - אמנות. כך, טלי הקימה גלריה לאמנות במיקום לא שגרתי, ליד מתחם הבורסה ברמת גן, שבה אירחה והציגה עשרות תערוכות של ציירים ואמנים בתערוכות יחיד וקבוצתיות. היא גם כתבה ופרסמה סדרת ספרי ילדים וסיפורים קצרים למבוגרים. הפעילה והדריכה חוגי אמנות לילדים ועוד.

"על אתר האינטרנט אטסי (Etsy) שמעתי מחברה שמלמדת תדמיתנות ועיצוב אופנה בשנקר", מספרת טלי. "אטסי הוא אתר מסחר המהווה פלטפורמת מכירה לאמנים ויוצרים של עבודות יד, אופנה ואמנות. קפצתי למים ופתחתי חנות באתר, אבל לא הייתי מספיק בשלה, ודי מהר עזבתי את זה. אחרי מספר שנים, עלה מחדש הרעיון של מכירת ציורים ואמנות אונליין באטסי. הפעם זה התאים. אני נבוכה למכור פנים אל פנים והפלטפורמה מאפשרת מכירה ישירה ללקוחות מהעולם".

"הסגנון שלי אינו תמיד אופנתי או פופולרי ולא מתאים לכל אחד", מעידה טלי. "יש לא מעט אנשים שפחות מתחברים. אך עם זאת, אלה שכן, מזהים את העומק והמסר שביצירות. התגובות הנרגשות מלקוחות שרכשו יצירות, מדברות בעד עצמן".

"הצד האתגרי של כך", היא מוסיפה. "הוא שהרבה יותר קשה למכור ציורים ואמנות מקוריים ובסגנון ייחודי. גם באופן כללי, וגם דרך אטסי שפועל על פי כללי חנויות אינטרנט ומקדם מכירות של מוצרים שנמכרים היטב. לכן יצירות אמנות מקוריות One-of-a-kind מתקשות להגיע לחשיפה הולמת. במהלך השנים של הפעלת החנות חוויתי תקופות לא פשוטות של מכירות חלשות מאוד, שגרמו לי לתסכול ואכזבה ושאלות על 'צידקת הדרך'. תקופות אלה מסתיימות בקבלת מייל שמבשר על רכישה".

"עדיין קשה לי לקבל את העובדה שאי-אפשר לצפות למכור גורמה בקצב של מכירת פלאפל, אבל אין לתאר את הסיפוק במכירת יצירות האמנות שלי לאנשים זרים מכל העולם".

ובמבט לעתיד, טלי מספרת כי היא "ממשיכה ליצור, להציג ולמכור, לעולם ולארץ, ציורים ואמנות מקורית לא סטנדרטית, מלאת רגש והבעה, גם דרך אטסי, וגם באופן ישיר ללקוחות דרך האתר הפרטי שלי. במקביל אני מפתחת מוצרים חדשים כמו 'עיצוב קיר גלריה', 'מסיבת יצירת אמנות' ו'ציור בנוכחות המזמין' ועוד ועוד".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il