לבייב נחת במפתיע בישראל. ייחקר בפרשת ענק של הברחת יהלומים

מדובר בפרשת "היהלום השחור" הנחקרת ע"י המשטרה ורשות המסים משנת 2018, בחשד כי חברת היהלומים LLD של לב לבייב הבריחה לישראל יהלומים בסכומי עתק תוך ביצוע עבירות כלכליות רבות • הסכומים המדוברים עפ"י הנטען מגיעים ל-300 מיליון שקל

לב לבייב / צילום: תמר מצפי
לב לבייב / צילום: תמר מצפי

איש העסקים לב לבייב נחת בישראל הלילה, והוא צפוי להיחקר הבוקר (ד') במסגרת פרשת "היהלום השחור". מדובר בפרשה הנחקרת על-ידי המשטרה ורשות המסים משנת 2018, בחשד כי חברת היהלומים LLD של לבייב הבריחה לישראל יהלומים בסכומי עתק תוך ביצוע עבירות כלכליות רבות. 

מקורבים ללב לבייב נעצרו בחשד להברחת יהלומים
עו"ד חדד: "החשוד המרכזי לא כאן. מי שיש לו אינטרס לשבש את החקירה הוא לב לבייב, והוא במוסקבה"
המשטרה בדיון בהארכת המעצר בפרשת היהלומים: "החברה של לבייב מתנהלת כמו ארגון פשע"
חשודה בפרשת הברחת היהלומים בקבוצת לבייב קפצה אל מותה  

לאור חששו של לבייב מן החקירה וממעצר, בכל אותן שנים שהה לבייב ברוסיה ולא הגיע לישראל. במהלך השנים התקיים משא-ומתן על אש נמוכה עם לבייב על-מנת שיתייצב לחקירה, וכעת נראה כי המשא-ומתן הבשיל.

ב-2018, עם פרוץ החקירה, טען רפ"ק גל צ'סנר, נציג המשטרה, בדיון הארכת המעצר של החשודים כי "חברת LLD מתנהלת כארגון פשע, תוך שימוש בבלדרי יהלומים שמבריחים יהלומים כמו אחרוני בלדרי הסמים. החברה משבשת ומשמידה ראיות". הסכומים המדוברים על-פי הנטען מגיעים לכדי 300 מיליון שקל. 

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "בעקבות פניות כתבים, נבהיר כי מר לבייב הודיע לרשויות האכיפה על מועד חזרתו לישראל, וכי טרם הגעתו הובהר לו כי שאלת מעצרו או תנאי שחרורו תישקל על-ידי המשטרה בהתאם להתפתחויות בחקירה".

מטעמו של לבייב נמסר: "מר לבייב הגיע הבוקר למטה לה"ב 433 ומסר בחקירה את גרסתו העקבית לפיה לא היה מעורב בשום שלב בהברחות יהלומים. מר לבייב ישוב הלילה למשפחתו, ויחזור לישראל בשבועות הקרובים".

*** חזקת החפות: לב לבייב הוא בגדר חשוד בפרשה, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.