מובילנד תשקיע 25 מיליון שקל בבתי קולנוע. האם זה ישתלם?

רשת מובילנד חונכת שני אולמות קולנוע חדשים בכרמיאל בהשקעה של כ-4 מיליון שקל • איך עוברים מטפלות ומטפלים סיעודיים הכשרה בקורס מקוון • תחרות הקריאטיב העצמאית "גרנות" ממשיכה לשנה שנייה • וגם: אירוע התרמה בביתה של ג'ודי ניר-מוזס-שלום • אירועים ומינויים 

בית הקולנוע מובילנד בכרמיאל / צילום: אופיר זגורי
בית הקולנוע מובילנד בכרמיאל / צילום: אופיר זגורי

דווקא בעידן שבו עוד ועוד חברות סטרימינג נכנסות לישראל, והתחרות על הזמן של הצופים מתגברת, יש מי שבוחר להשקיע בהקמת בתי קולנוע חדשים. רשת מובילנד, מקבוצת שורה 9 החזקות, חונכת שני אולמות קולנוע חדשים בכרמיאל בהשקעה של כ-4 מיליון שקל. במהלך 2023 ייפתח גם סניף בעפולה, בהשקעה של יותר מ-20 מיליון שקל.

האולמות, מסוג UPGRADE, כוללים צפייה על ספות במחיר כרטיס רגיל ומזנונים הבנויים בסגנון של חנות נוחות. בנוסף נבנה במקום חדר אירועים.

קבוצת שורה 9 החזקות נמצאת בבעלות גלעד אלעזר, שי שמשון, בן כליפי ויניב הרוש שמשמש גם כמנכ"ל מובילנד.

בית הקולנוע מובילנד בכרמיאל / צילום: אופיר זגורי
 בית הקולנוע מובילנד בכרמיאל / צילום: אופיר זגורי

הרשת, שהוקמה ב-2018, מונה סניפים גם בנתניה ובחיפה. עד כה הושקעו בהקמתה כ-40 מיליון שקל, והיא מעסיקה כ-150 עובדים. במובילנד מצפים לסיים את שנת 2022 עם מחזור הכנסות של כ-42 מיליון שקל. לפי נתוני החברה, נתח השוק שלה בכרמיאל עומד על 52%, בנתניה על 35%, ובחיפה מדובר בכ-14%.

"זה נכון שאנו בשנים של כניסת ערוצי הסטרימינג לארץ, אך אין תחליף אמיתי לחוויית קולנוע של מסך גדול, אולם חשוך, סאונד איכותי והתנתקות מלאה מהסלולרי וענייני היום-יום", אומר מנכ"ל רשת מובילנד, יניב הרוש.

לדבריו, "לצחוק לבד מקומדיה זה נחמד, אבל לצחוק יחד עם אולם שלם משרדג את החוויה משמעותית. הקולנוע מאפשר אסקפיזם מלא, ואנחנו מציעים בידור איכותי ברמה שלא הייתה מוכרת באזור הצפון".

איך לומדים לטפל מרחוק

הלמידה מרחוק הפכה לחלק בלתי נפרד מהמציאות הישראלית והגלובלית, אולם יש תחומים שנדמה שהם מתאימים לכך פחות, משום שהם מבוססים על המגע האנושי והקשר האישי - למשל, המקצועות הטיפוליים.

ועם זאת, לראשונה כעת עוברים מטפלות ומטפלים סיעודיים הכשרה בקורס מקוון על גבי פלטפורמה דיגיטלית שפיתחה דנאל סיעוד מקבוצת דנאל. הפלטפורמה החדשה מנגישה את הידע המקצועי באמצעות תוכנית לימודים מותאמת אישית, לצד קהילה דיגיטלית תומכת.

תוכנית ההכשרה כוללת 26 סרטוני הדרכה עם סיטואציות שונות שבהן נתקלים מטפלות ומטפלים בעבודתם. באמצעות תוכנת לומדה מתקדמת, אשר בוחנת את הלמידה מהסרטונים באמצעות שאלונים מקוונים, מתקבלת שליטה ובקרה מלאה על תהליך הלמידה והצפייה במערכי השיעור. בנוסף כולל הקורס ארבעה מפגשים פרונטליים להכרות אישית ולהדרכת מד"א.

"בשנתיים האחרונות, לאור השפעת מגפת הקורונה, נתקלנו בקשיים לוגיסטיים לקיים קורסי הכשרה למטפלות ולמטפלים הסיעודיים שלנו", מספר דרור פלנבאום, מנכ"ל דנאל סיעוד. "לכן, החלטנו שהגיע הזמן לשינוי מהותי באופן שקורסים אלה מועברים, והשקענו מאות אלפי שקלים בפיתוח פלטפורמת למידה חדשנית.

"אנו מאמינים בטכנולוגיה בשירות אנשים, ובפיתוח שיטות למידה חדשניות שמעבירות את הידע הרב ואת המקצועיות שלנו באמצעים טכנולוגיים, בצורה נוחה ויעילה".

תחרות גרנות יוצאת לדרך

תחרות הקריאטיב העצמאית "גרנות", שנוסדה במטרה להעלות את הרמה הקריאטיבית של העוסקים בענף הפרסום, ממשיכה לשנה שנייה.

שלב ההגשות מתחיל בימים אלה, והוא מיועד לעבודות פרסום שנעשו בשנת 2021 ועד אמצע 2022. הפעם תכלול התחרות גם קטגוריות בתחום יחסי הציבור, התוכן ומיתוג המעסיק. ההכרזה על הזוכים תתרחש ב-6 בנובמבר, כחלק מכנס marketivity לענף הפרסום והשיווק.

מירן פחמן / צילום: טרלן בן אבי
 מירן פחמן / צילום: טרלן בן אבי

גרנות היא תחרות קריאטיב עצמאית, שייסדו מירן פחמן (בעלי חברת creative first, הפועלת לקידום מצוינות קריאטיבית), וענת בן נתן (פרסומאית שעוסקת גם ביזמות). התחרות אינה שייכת למשרדי הפרסום, ואין בה שופטים מקרבם. כל השופטים הם אנשי ונשות קריאטיב בכירים שלא עובדים כיום במשרדים. ביניהם נמנים אורי לברון, רונה יעקבי, אלון זייפרט, דלית אורבך, שני גרשי, שרי סימן טוב וניר פרח.

נציין כי ב-2021 הוגשו לתחרות כ-100 עבודות של יותר מ-30 משרדים וסוכנויות פרסום ודיגיטל. "לאור התוצאות של התחרות בשנה שעברה, התברר כי אכן יש צמא לתחרות קריאטיב איכותית, שקופה והוגנת, ולראיה - הרבה יותר משרדים מתכוונים לגשת לתחרות השנה", אומר פחמן.  

חנות חדשה לרשת תמנון

רשת תמנון השיקה את החנות המחודשת בקניון הגדול בפתח תקווה בהשקעה של כ-1.5 מיליון שקל. החנות החדשה, המשתרעת על שטח של כ-500 מ"ר, מהווה הגדלה של הסניף הקודם בקניון, שהשתרע על שטח של כ-200 מ"ר.

הרחבת החנות היא חלק ממגמת הצמיחה וההתפתחות של הרשת, הפועלת להגדלת חנויות קיימות ופתיחת סניפים גדולים חדשים בדגש על חוויית הקנייה של הלקוח, שיאפשרו תצוגה מלאה ומרווחת של כל הקולקציות.

עד לסוף 2022 צפויה הרשת לסיים את שדרוג החנות בקניון גרנד באר שבע, משטח של 500 מ"ר ל-700 מ"ר, בהשקעה של כ-2.5 מיליון שקל; ובתחילת 2023 לפתוח את החנות החדשה בקניון עופר מעלה אדומים, שתשתרע על שטח של 350 מ"ר, במקום 150 מ"ר כיום, בהשקעה של מעל למיליון שקל. 

במחצית השנייה של שנת 2023 תיפתח חנות בכרמי גת שבקריית גת, בגודל של כ-400 מ"ר, בהשקעה של 1.5 מיליון שקל; וב-2024 תיפתח הרשת חנות נוספת באופקים, במתחם הפתוח של רמי לוי. גם היא תשתרע של שטח של 400 מ"ר, ובפתיחתה יושקע סכום של מעל ל-1.5 מיליון שק.

בשנים האחרונות רשת תמנון ממוצבת כאחת מרשתות האופנה המובילות והאהובות בישראל", אמר אלי פלוס, מנהל רשת תמנון. "החלטנו לצאת במהלך התרחבות וצמיחה של הרשת, הכולל הגדלת חנויות קיימות ופתיחת חנויות גדולות במיקומים חדשים, וזאת על-מנת לאפשר תצוגה נוחה ומרווחת של מגוון הקולקציות המוצעות ברשת, לנשים, לגברים ולילדים. החנויות החדשות יאפשרו גישה נוחה ומלאה לפריטי הקולקציה, תוך הקפדה על חוויית הקנייה לכלל לקוחות הרשת".

חדשות טובות

1. בנק יהב מחדש את הסכם החסות ושיתוף הפעולה עם מועדון הכדורסל הפועל ירושלים - יעניק חסות של 6 מיליון שקל לשלוש שנים, ויתמוך בפעילות נוער בסיכון בקהילה, בהיקף של 650 אלף שקל. על ההסכם חתמו אייל חומסקי, בעלי הפועל ירושלים בכדורסל, ושאול גלברד, מנכ"ל בנק יהב. מדובר באחד מהסכמי שיתוף-הפעולה הארוכים בספורט הישראלי - מאז 2014.

שאול גלברד ואיל חומסקי / צילום: לירון מולדובן
 שאול גלברד ואיל חומסקי / צילום: לירון מולדובן

2. עמותת שניר ערכה אירוע בביתה של ג'ודי ניר-מוזס-שלום ברמת גן, שאליו הגיעו כ-350 אנשי עסקים שתרמו כ-300 אלף שקל לרכישת מאות סלי מזון למשפחות מעוטות יכולת ברחבי הארץ.

מימין: תמר קרוון, ניר שמול וג'ודי ניר מוזס שלום / צילום: יניב גוגו
 מימין: תמר קרוון, ניר שמול וג'ודי ניר מוזס שלום / צילום: יניב גוגו