תביעה ייצוגית עלולה לבלום את מיזוג איירון סורס עם יוניטי

לפי יוניטי, "קשה להעריך את התוצאה של הליך משפטי מורכב, והדבר עלול לגרום לעיכוב או מניעת כניסת המיזוג לתוקף בזמן שנקבע"

מיזוג איירון סורס עם יוניטי / צילום: Shutterstock
מיזוג איירון סורס עם יוניטי / צילום: Shutterstock

מכשול פוטנציאלי נוסף להשלמת המיזוג של איירון סורס  עם יוניטי? בקשה לתביעה ייצוגית שהגישו בעלי מניות של יוניטי, החברה הרוכשת, יכולה לגרום לעיכוב או למניעת השלמת המיזוג בזמן שנקבע. 

איירון סורס מתמזגת בשווי נמוך בכ-60% מזה שבו נכנסה אשתקד לוול סטריט 
עסקת המכירה של איירון סורס בסכנת ביטול; המניה צוללת בוול סטריט 
באיירון סורס חוזרים לחייך: יוניטי דחתה את המיזוג עם המתחרה 
הפגישות בסן פרנסיסקו והקנס על ביטול: המסמך שמגלה איך ייראה מיזוג הענק של איירון סורס 

יוניטי מארה"ב ואיירון סורס מישראל הודיעו באמצע יולי על מיזוג בעסקת מניות שנקבה אז בשווי של 4.4 מיליארד דולר לאיירון סורס, פרמיה של 74% על המחיר בו נסחרה בחודש שלפני הדיווח, אולם שווי שנמוך ב-57% מהשווי שבו החלה להיסחר בבורסת ניו יורק ביוני 2021.

כעבור מספר שבועות עמדה העסקה בסכנת ביטול, כשהמתחרה AppLovin הגישה הצעה לא מחייבת לרכישת יוניטי והתנתה אותה בביטול עסקת איירון סורס. עם זאת, דירקטוריון יוניטי דחה את ההצעה. שתי החברות זימנו אסיפות לאישור המיזוג ביניהן, שיתקיימו ב-7 באוקטובר.

נכון להיום, שווי איירון סורס בעסקה עומד על 3.9 מיליארד דולר, ומחיר המניה של איירון סורס בעסקה, הנגזר מהמחיר הנוכחי של יוניטי, הוא כ-3.8 דולר, דומה למחיר השוק.

כעת מגיע כאמור מכשול אפשרי נוסף. לפי דיווח של יוניטי, בעלי מניות הגישו בחודש אוגוסט בקשה לתביעה ייצוגית נגד דירקטוריון החברה. בתביעה נטען כי הדירקטורים הפרו את החובות שלהם כשלא דיווחו מידע מהותי שיאפשר לבעלי המניות של יוניטי לקבל החלטות מלאות בנוגע לעסקת איירון סורס. 

לפי יוניטי, "קשה להעריך את התוצאה של הליך משפטי מורכב, והדבר עלול לגרום לעיכוב או מניעת כניסת המיזוג לתוקף בזמן שנקבע" (החברות העריכו בעבר כי השלמת העסקה תהיה במהלך הרבעון הרביעי).

יוניטי מוסיפה כי להערכתה הטענות אינן נכונות, אך למרות זאת היא מספקת עוד מידע בנוגע למיזוג. בין היתר היא מציינת כי בנק ההשקעות גולדמן זאקס, שהיה אחד היועצים שלה בעסקה, סיפק בשנתיים האחרונות שירותי ייעוץ וחיתום גם לאיירון סורס תמורת פחות מ-15 מיליון דולר, וכן לסילבר לייק וסקויה, בעלות מניות גדולות ביוניטי שהתחייבו לממן חלק מהעסקה באמצעות אג"ח להמרה של יוניטי.