ליברמן קבע: זה האיש שיחליף את משה ברקת כממונה על שוק ההון

שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע שעמית גל, שכיהן כסגן של ברקת, ימונה לממלא מקום הממונה על רשות שוק ההון • מינוי קבוע יתאפשר רק לאחר הבחירות

שר האוצר, אביגדור ליברמן / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
שר האוצר, אביגדור ליברמן / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע היום (חמישי) על מינויו של עמית גל כממלא מקום הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. גל יחליף בתפקיד את משה ברקת שהודיע על עזיבתו לאחר 4 שנים. מינוי קבוע לתפקיד יתאפשר משפטית רק לאחר הבחירות.

הממונה על שוק ההון משה ברקת הודיע במפתיע על פרישה שנה לפני תום הקדנציה
המהפכה האחרונה של ברקת: השאלות סביב העברת הביטוח הסיעודי לפנסיה 
מסתמן: ממלא מקומו של משה ברקת בראש רשות שוק ההון יהיה עמית גל 

כיום מכהן גל כסגן לברקת האחראי על ניהול סיכונים וסולבנסי. בתפקידו הקודם עבד בחברת הביטוח כלל, כשבמשך 6 שנים ניהל את אגף ניהול סיכונים בחברה, והיה אחראי בין השאר על הובלת יישום הוראות סולבנסי בחברה. עמית בעל תואר ראשון במתמטיקה וכלכלה ותואר שני במנהל עסקים, שניהם בהצטיינות, מאוניברסיטת תל אביב.

כפי שנחשף מוקדם יותר היום בגלובס, הוועדה לבחינת מבנה הפיקוח הפיננסי נקלעה למבוי סתום בשל מחלוקות בין בנק ישראל ליו"ר הוועדה, מנכ"ל האוצר רם בלינקוב. בשל קשיים אלה, עתידה של רשות שוק ההון נמצא כעת תחת ערפל. הרשות הייתה אמורה לקבל שדרוג במעמדה ולהפוך לחלק מהרגולטור החדש לפיקוח על התחרות בשוק הפיננסי. השינוי הסטטוטורי היה אמור גם להעלות את דירוג עובדי הרשות ולשפר את שכרם.

שר האוצר, אביגדור ליברמן, ציין כי: "רשות שוק ההון הינה רגולטור מרכזי בפיקוח הפיננסי בישראל וקיימת חשיבות רבה לרציפות התפקודית שלה למען הציבור. אני מברך את עמית גל על מינויו כממלא מקום, וסמוך ובטוח שהרשות תמשיך לפעול לטובת הציבור עד לבחירת מינוי קבוע".