מסתמן: ממלא מקומו של משה ברקת בראש רשות שוק ההון יהיה עמית גל

גל מכהן כסגן בכיר לממונה מזה שלוש שנים וצפוי להחליף את ברקת, שהודיע כי יעזוב באוקטובר • המינוי הינו זמני עד להחלטת הממשלה הבאה

ד"ר משה ברקת. הודיע על סיום תפקידו כממונה על שוק ההון / צילום: רפי קוץ
ד"ר משה ברקת. הודיע על סיום תפקידו כממונה על שוק ההון / צילום: רפי קוץ

שר האוצר אביגדור ליברמן ימנה את עמית גל לממלא מקום זמני בראש רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, כך מסתמן לפי שעה. ברקת הודיע לפני כמה שבועות על החלטתו לעזוב את התפקיד לאחר ארבע שנים, כשלמעשה כהונת הממונה על שוק ההון יכולה להימשך חמש שנים.

גל כבר החל בהכנות לתפקיד על מול נציבות שירות המדינה לקראת המינוי, שהינו זמני מכיוון שממשלת מעבר אינה יכולה למנותו כמינוי קבע. זאת, כאשר ברקת הודיע כי יעזוב את תפקיד ראש רשות שוק ההון באוקטובר, כחודש לפני הבחירות לכנסת.

גל הובא לרשות שוק ההון ביוני 2019 על ידי ברקת. לפני כן הוא כיהן במשך שש שנים כמנהל באגף ניהול סיכונים בכלל ביטוח, והיה אחראי בין השאר על הובלת יישום הוראות סולבנסי בחברה.

מלבד ברקת ודורית סלינגר, שהייתה הראשונה מבין המפקחות על הביטוח שמונתה לכהונה בת חמש שנים (הייתה גם המפקחת הראשונה על רשות שוק ההון כרשות עצמאית), לא מונה מפקח לתקופה של יותר מארבע שנים, וגם ברקת אמר במשך כהונתו למקורביו כי היה מעדיף מראש לכהן בתפקיד ארבע שנים בלבד. 

"הייתה לי קדנציה אינטנסיבית ומשמעותית, במהלכה קידמנו רפורמות רבות לטובת ציבור החוסכים והמבוטחים, התמודדנו עם השלכות הקורונה בשוק ההון והביטוח, ופעלנו לחיזוק היציבות והממשל התאגידי בחברות הביטוח והגופים המוסדיים", אמר ברקת בהודעת הפרישה שלו.