השופט בדימוס אליקים רובינשטיין ימונה זמנית ליו"ר הוועדה למינוי בכירים

לאחר פסילת מינויו של מני מזוז ע"י בג"ץ, שופט העליון בדימוס אליקים רובינשטיין צפוי להתמנות לתקופת ביניים לתפקיד יו"ר הוועדה המייעצת למינויים בכירים • אחרי האישור הצפוי, רובינשטיין ייכנס לתפקיד באופן זמני ובעיקר כדי לאשר את מינוי הרמטכ"ל הרצי הלוי

השופט בדימוס אליקים רובינשטיין / צילום: שלומי יוסף
השופט בדימוס אליקים רובינשטיין / צילום: שלומי יוסף

שופט בית המשפט העליון בדימוס אליקים רובינשטיין ימונה לתפקיד יו"ר הוועדה המייעצת למינויים בכירים לתקופת ביניים, זאת לאחר שבג"ץ פסל אמש (ה') את מינויו של שופט העליון בדימוס מני מזוז. הממשלה תדון באישור מינויו של השופט בדימוס רובינשטיין בישיבתה הקרובה.

לאחר האישור הצפוי, רובינשטיין ייכנס לתפקיד כאמור באופן זמני ובעיקר כדי לאשר את מינוי הרמטכ"ל הרצי הלוי. היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, קבעה כי מינוי הרמטכ"ל גם בתקופת ממשלת מעבר הוא אפשרי, וזאת בשל שיקולי ביטחון ומצב האיומים על ישראל. אישור המינוי התעכב לאחר העתירה של עמותת לביא נגד מינוי מזוז לתפקיד יו"ר הוועדה שאמורה לאשר את מינוי הרמטכ"ל ולהמליץ עליו לממשלה.

מזוז לא הסכים למינוי זמני, אלא רק למינוי לקדנציה מלאה של 8 שנים, ושופטי בג"ץ קבעו אתמול פה-אחד כי העתירה נגד המהלך תתקבל, וכי המינוי יבוטל.

השופט רובינשטיין מסר כי ימלא את התפקיד.

שר הביטחון בני גנץ מסר בתגובה: "אני מברך על הסכמתו של שופט העליון בדימוס אליקים רובינשטיין לעמוד בראש הוועדה שתדון במינוי הרמטכ"ל. מדובר במשימה שיש לה חשיבות ביטחונית ולאומית, ואני בטוח שכבוד השופט רובינשטיין יוביל את התהליך באופן הראוי".