הממשלה אישרה את מינויו של השופט בדימוס אליקים רובינשטיין ליו"ר הוועדה למינוי בכירים

אחרי פסילת שופט העליון בדימוס מני מזוז ע"י בג"ץ, הממשלה קבעה: שופט העליון בדימוס אליקים רובינשטיין ימונה באופן זמני לתפקיד יו"ר הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים • המינוי נועד לאפשר את מינוי הרצי הלוי לתפקיד הרמטכ"ל הבא • במשרד הביטחון מעריכים כי עבודת הוועדה יכולה להסתיים בתוך כשבוע

השופט בדימוס אליקים רובינשטיין / צילום: תמר מצפי
השופט בדימוס אליקים רובינשטיין / צילום: תמר מצפי

שרי הממשלה אישרו הערב (ד') במשאל טלפוני את מינויו של שופט העליון בדימוס אליקים רובינשטיין לתפקיד יו"ר הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים. מדובר במינוי זמני בעקבות החלטת בג"ץ לפסול את מינויו של שופט העליון בדימוס מני מזוז במינוי קבוע לשמונה שנים. המינוי הזמני נועד לאפשר את מינוי הרצי הלוי לתפקיד הרמטכ"ל הבא.

בשלב הבא יכנס רובינשטיין את ועדת המינויים לדון במינוי הרצי הלוי לרמטכ"ל ולבחון שלא נפלו פגמים בהליך. במשרד הביטחון מעריכים כי עבודת הוועדה יכולה להסתיים בתוך כשבוע ימים.

ברקע - סאגת החלטת היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, לתמוך במינויו של מזוז לשמונה שנים בתפקיד חרף העובדה כי מדובר בממשלת מעבר. יתרה מכך, גם כאשר שופטי בג"ץ, שדנו במינוי בעקבות עתירת ארגון לביא, הציעו לממשלה לבחון מינוי זמני, בהרב-מיארה לא העבירה את הצעת הפשרה הלאה, ומינויו של מזוז בוטל פה-אחד.

כפי שתואר בהרחבה בעיתון על-ידי כתב גלובס אבישי גרינצייג, השופט נעם סולברג טען בדיון כי אף שישנה האפשרות להורות על מינוי קבוע גם בתקופת בחירות, נקודת המוצא בהקשר זה היא הימנעות ככל הניתן ממינויים.

מזוז מצדו הבהיר בשבוע שעבר כי לא יאות לכהן בתפקיד באופן זמני בלבד ולצורך אישור מינוי הרמטכ"ל, ועל כן ראש הממשלה יאיר לפיד מועמד אחר לתפקיד, הלא הוא השופט בדימוס רובינשטיין.

שר הביטחון בני גנץ בירך בשבוע שעבר על הסכמתו של רובינשטיין לכהן בתפקיד, ואמר: "מדובר במשימה שיש לה חשיבות ביטחונית ולאומית, ואני בטוח שכבוד השופט רובינשטיין יוביל את התהליך באופן ראוי".