חברת התיירות טריפאקשנס רוצה להנפיק לפי שווי של 12 מיליארד דולר

החברה האמריקאית-ישראלית מאמינה שבשנה הבאה ייפתחו שערי ההנפקות בניו יורק, והיא תוכל להכפיל את שוויה בהנפקה • לפני שנה גייסה החברה הון לפי שווי של 7.2 מיליארד דולר • הצמיחה של החברה מעידה על ההתאוששות מהקורונה בגזרת התיירות העסקית

מייסדי טריפאקשנס, משמאל לימין: אריאל כהן ואילן טוויג / צילום: טריפאקשנס
מייסדי טריפאקשנס, משמאל לימין: אריאל כהן ואילן טוויג / צילום: טריפאקשנס

החברה האמריקאית-ישראלית טריפאקשנס מאמינה שבשנה הבאה ייפתחו שערי ההנפקות בניו יורק, והיא תוכל להכפיל את שוויה בהנפקה. עד כמה היא מאמינה בכך? החברה שייסדו בארה״ב אריאל כהן ואילן טוויג הגישה לאחרונה תשקיף חסוי לרשות ניירות הערך בארה״ב (SEC) לפי שווי של 12 מיליארד דולר, כך לפי הביזנס אינסיידר. רק לפני שנה, באוקטובר 2021, גייסה החברה הון לפי שווי של 7.2 מיליארד דולר. גולדמן זאקס מייצג את החברה כאחד החתמים הפוטנציאליים בהנפקה.

טריפאקשנס נוסדה בארה״ב ורוב עובדיה אמריקאים, אך לחברה דנ״א ישראלי מאחר ומייסדיה הם הישראלים אריאל כהן ואיל טוויג, משקיעים בה אורן זאב וגרופ 11 של דובי פרנסס, והיא מעסיקה בישראל כמה עשרות עובדים עובדים במרכז פיתוח בתל אביב.

זה אינו הניסיון הראשון של החברה לצאת לבורסה. אתר בלומברג דיווח בעבר כי החברה הייתה קרובה להנפקה בעבר, וכי בחודש מאי האחרון ביקשה לגייס הון נוסף, ככל הנראה סיבוב טרום הנפקה, לפי שווי של 9 מיליארד דולר.

הצמיחה של טריפאקשנס (Tripactions) מעידה יותר מכל על ההתאוששות מהקורונה בגזרת התיירות העסקית - הכוללת לא רק נסיעות עסקים בינלאומיות לפגישות פנים מול פנים אלא גם התעוררות בגזרת כנסי תעשייה ואירועים של חברות בינלאומיות. בשנה שעברה דיווחה טריפאקשנס כי היא צירפה מספר לקוחות יוקרתיים לשורותיה, בהן פרימארק, נטפליקס, גראב והייניקן נוסף על לקוחות קיימים כגון זום, קויינבייס, ליפט ופינטרסט. היא הצליחה לבצע תפנית משמעותית לאחר שהייתה מהראשונות לפטר עובדים עם פרוץ מגפת הקורונה. בעבר ספג מנכ״ל החברה אריאל כהן ביקורת על כך שפיטר מאות עובדים באמצעות שיחת עבודה קבוצתית בזום - זאת כאשר הכנסות החברה צנחו לאפס. לאחר מכן הודה כהן כי היה זה צעד רע עבורו, אך ציין כי עשה זאת מחוסר ברירה, וכי הוא לא יכול היה לכנס את העובדים במשרד.

טריפאקשנס הפכה לשחקן הדומיננטי בשוק מערכות ניהול נסיעות עסקיות בחברות בראש ובראשונה כתגובה לבעיה שנפוצה עד היום, או לפחות עד פרוץ מגפת הקורונה: למנהלי הכספים בארגונים אין מספיק שליטה על הוצאות הטיסה והלינה של עובדיהם והוצאות לא מתוכננות היו ועודם אחד הנושאים הכואבים עבורם. החברה פיתחה מערכת להזמנת טיסות, מלונות, רכבים להשכרה ושירותים נלווים המאפשרת לנוסע העסקי לתכנן את הנסיעה בעצמו, מחד, ולמנהלי הכספים ולמתאמי הנסיעות לפקח על הוצאות התיירות בארגון מאידך. היא גם מאפשרת לעובדים לתכנן טיול פרטי מיד לאחר סיום המשימות שלהם למקום העבודה, מאותה הפלטפורמה.

התיאבון לצאת להנפקה בניו יורק מסמן שינוי מגמה, לאחר שמספר ההנפקות הטכנולוגיות ירד לשפל. מספר ההנפקות בבורסה בניו יורק מתחילת השנה עומד על 142 סך-הכול, זאת בהשוואה לכ-700 שנספרו בתקופה המקבילה אשתקד.