IBC הכריזה על השקת חבילת גלישה בקצב של 5 ג'יגה

החברה הודיעה כי בשנה הבאה תמכור חבילות בקצבים גבוהים בעקבות שדרוג טכנולוגי שיאפשר קצב של 5 ג'יגה סימטרי

יוסי חבר, מנכ''ל IBC / צילום: דניאל אדרי
יוסי חבר, מנכ''ל IBC / צילום: דניאל אדרי

חברת IBC (אנלימיטד) מזדרזת להכריז על השקה של מהירות חדשה ברשת שלה, בעקבות שדרוג ברשת שייכנס לתוקפו באופן מלא ברבעון הראשון של השנה הבאה. מדובר בשדרוג לקצב של 10 ג'יגה על בסיס הטכנולוגיה הקיימת.

ההכרזה היום (ב') על הקצבים החדשים ככל הנראה נועדה להקדים הכרזות של מתחרים, למרות שבפועל אין באמת ביקוש לקצב של מעל ל-1 ג'יגה. 

החלטת משרד התקשורת לעבור לסיבים אופטיים טובה לציבור, בזק והוט ייפגעו

כרגע המהירות הנפוצה והמקובלת על גבי הסיבים האופטיים אצל כל החברות בשוק היא של 1 גי'גה בהורדה ו-100 מגה בהעלאה. פרטנר ובזק מוכרות חבילה של 2.5 ג'יגה, אך היא חבילה שכאמור פחות נפוצה, ומיועדת בעיקר לצרכנים כבדים שזה חשוב להם.

השדרוג ברשת בטכנולוגיה שבה פועלת IBC וגם בזק (GPON) הוא יחסית פשוט וכרוך בהחלפות כרטיסים. מפעילי תקשורת משדרגים את המהירות ל-X-GPON שמאפשר קצבים של עד 10 ג'יגה, כאשר הרשת מועמסת יתר על המידה, ויש עליה מספר רב מדי של לקוחות, מה שפוגע בקצב שמתחלק בין כל הלקוחות. כרגע רשתות הסיבים רחוקות מלהיות מועמסות, ולכן שדרוג לקצב גבוה יותר הוא בעיקר עניין שיווקי תדמיתי.

מחיר חבילה של 2.5/2.5 ג'יגה יעמוד על 85 שקל לפני מע"מ. המחיר לחבילה של 5/5 ג'יגה יעמוד על 95 שקל לפני מע"מ.

מנכ"ל IBC אנלימיטד, יוסי חבר, מסר: "אנו גאים להוביל את מהפכת הסיבים האופטיים עבור לקוחותינו ועבור הצרכנים שלהם, שהולכים לקבל חוויית אינטרנט מהיר שטרם נראתה כמותה בישראל".

בעקבות הודעת IBC הודיעה הוט, שהיא בעלת מניות בחברה, כי תציע את השירות במקביל להשקה. נזכיר כי המודל של IBC, בהיותה חברה סיטונאית במקור, מאפשר לכל החברות בשוק שרוצות למכור סיבים להציע את השירותים החדשים ללא אבחנה. גם חברת סלקום הודיעה כי תשווק את החבילות החדשות.