בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה אדומה בוול סטריט: מניות הנפט טיפסו, סולאראדג' מחקה 6%

פריון הישראלית זינקה אחרי שפרסמה תוצאות מקדמיות • יצרנית מכשירי הכושר פלוטון ירדה לאחר שהודיעה על סבב קיצוצים נוסף • עלייה בבקשות לדמי אבטלה בארה"ב בשבוע החולף • נעילה שלילית בבורסות אירופה • עליות של עד 1.5% בחוזים על הנפט

וול סטריט / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer
וול סטריט / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:01

הירידות בוול סטריט התחזקו לקראת הנעילה. מדד דאו ג'ונס סיים עם הירידה הגבוהה ביותר ואיבד כ-1.2%, S&P 500 השיל 1%, ונאסד"ק ירד ב-0.7%. גם האג"ח של ממשל ארה"ב ירדו במקביל לשוק המניות, והתשואות עלו: תשואת האיגרת לעשור התקדמה ל-3.82%, ותשואת האג"ח לשנתיים עלתה ל-4.24%.

בקרב המניות הישראליות נרשמו ירידות חדות אצל פאגאיה , סולאראדג' , מאנדיי , קמהדע , קלטורה, אלוט, A2Z, טוקספייס ואייסקיור. לעומתן בלטה פריון  שזינקה לאחר תוצאות מקדמיות חזקות (ראו בעדכונים קודמים), וגם אינוביד  עלתה בחדות.

מניות הטכנולוגיה הענקיות לא רשמו תזוזות מהותיות. טוויטר  איבדה 3.7%, ונטפליקס  עלתה ב-1.4%. מי שכן בלטו הערב אלה מניות הנפט, בהן מרתון אויל , אוקסידנטל , שברון  ואקסון .

בשוק הסחורות התחזקו מעט העליות במסחר על החוזים של הנפט הגולמי עד ל-1.5%. הברנט נסחר תמורת 94.8 דולר לחבית, והנפט האמריקאי נסחר תמורת 88.9 דולר.

21:30

המגמה השלילית בוול סטריט נמשכת עם ירידות של 0.3% עד 0.9% במדדי המניות המרכזיים. תשואת אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים עולה ב-5 נקודות ל-3.80%, ותשואת האיגרת לשנתיים עולה ב-7 נקודות ל-4.22%.

בקרב ענקיות הטכנולוגיה המגמה מעורבת הערב, והתנודות לא מהותיות. טסלה , אמזון  ואפל  יורדות ב-0.3%, מיקרוסופט מאבדת 0.5%. בצד החיובי גוגל עולה ב-0.6%, AMD מוסיפה 0.7%, ואנבידיה 0.4%. בולטת לטובה נטפליקס  שקופצת ב-3%. בקרב הישראליות נרשמות ירידות בולטות במניות פאגאיה, קלטורה , סולאראדג'  ו-A2Z.

במט"ח, הליש"ט נופלת ב-1.3% ביחס לדולר, ושערה 1.11 דולר. האירו יורד ב-0.7% לרמה של 98 סנט. ביחס לשקל, הדולר דווקא נחלש (ב-0.2%), ושערו 3.53 שקלים.

20:00

הירידה של מדד הנאסד"ק ממשיכה להצטמצם, והוא משיל כעת פחות מ-0.1%. S&P 500 יורד ב-0.4%, ודאו ג'ונס ב-0.5%. במט"ח, הדולר עולה ב-1% מול סל המטבעות.

ג'נרל אלקטריק  יורדת בכ-3%, לאחר שפורסם כי היא מפטרת 20% מכוח העבודה שלה בארה"ב, מה שמשתווה למאות משרות. "אלה החלטות קשות שאינן משקפות את המסירות ואת העבודה הקשה של העובדים שלנו, אלא נחוצות כדי להבטיח שהעסק יוכל להתחרות ולשפר את הרווחיות לאורך זמן", צוטט דובר החברה ב-CNBC.

עליות בולטות רושמות מניות האנרגיה השונות, בהן מרתון אויל , אוקסידנטל פטרוליום , שברון ואקסון מוביל . גם מניות התיירות וויין ריזורטס , נורווג'יאן קרוז ליין  ורויאל קריביאן  מטפסות.

בשוק הסחורות נרשמות כעת עליות קלות במחירי הנפט. הברנט עולה ב-0.6% ל-93.9 דולר לחבית, והנפט האמריקאי מתקדם ב-0.3% ל-88 דולר לחבית. הזהב נחלש ב-0.2%, ומחירה של אונקיה יורד ל-1,711 דולר.

18:45

המסחר בבורסות אירופה ננעל בירידות שערים. מדד דאקס השיל 0.4%, קאק ופוטסי ירדו ב-0.8% כל אחד, ויורו סטוקס 50 הכלל-אירופי נסוג ב-0.5%. במילאנו נרשמה ירידה גבוהה יותר של 1%, ומדד הדגל במדריד השיל 0.9%.

בארה"ב נמשכת המגמה השלילית, אך הירידות התמתנו מעט. נאסד"ק יורד ב-0.2%, S&P 500 ב-0.4%, ודאו ג'ונס ב-0.5%. תשואת האג"ח ל-10 שנים עולה ל-3.81%, ותשואת האג"ח לשנתיים קופצת ל-4.20%.

בקרב המניות הישראליות בולטות לרעה פאגאיה  שנחתכת ב-7% (ובכך היא רחוקה כבר ב-95% מאז השיא שלה), וגם אלוט, פורסייט, גלובל-אי, מאנדיי  וקוגנייט מאבדות גובה. בצד החיובי פריון נטוורק  מזנקת ב-9.3%. החברה פרסמה היום תוצאות מקדמיות לרבעון השלישי. ההכנסות צפויות להסתכם בכ-158 מיליון דולר, צמיחה של 31% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA המתואם צפוי לזנק ב-76% לכ-31 מיליון דולר.

17:35

הירידות בוול סטריט מתחזקות כשעה מאז תחילת המסחר. נאסד"ק יורד ב-0.8%, דאו ג'ונס ו-S&P 500 נסוגים בכ-0.9%. לצד זאת התחילו תשואות האג"ח הממשלתיות לטפס: תשואת האג"ח ל-10 שנים עולה ב-8 נקודות ל-3.83%, ותשואת האג"ח לשנתיים מוסיפה 6 נקודות ורמתה כעת 4.21%.

אינטל  מובילה את הירידה של מדד הדאו ונחלשת ב-2%, ואילו בפסגת המדד שברון , שממשיכה ליהנות ממחירי הנפט שטיפסו בימים האחרונים. בתחתית S&P 500 חברת השיט קרניבל  שמאבדת 5%, ובפסגה ענקית הקמעונאות קוסטקו  שעולה ב-2%.

גם באירופה המגמה עודנה שלילית. מדד דאקס יורד בפרנקפורט ב-0.6%, פוטסי הבריטי וקאק הצרפתי משילים 1.1% כל אחד, ויורו סטוקס 50 הכלל-אירופי מאבד 0.7%.

16:31

נתוני האבטלה לא סייעו לחוזים להפוך לירוק, והמסחר בוול סטריט נפתח במגמה שלילית, עם ירידות של 0.3%-0.5% במדדי המניות המרכזיים. בשוק האג"ח של ממשל ארה"ב נרשמת יציבות: תשואת האיגרת לעשור 3.76%, ותשואת אג"ח שנתיים 4.16%.

יצרנית מכשירי הכושר הביתיים פלוטון  מאבדת כ-4%, לאחר שהודיעה כי תקצץ עוד 500 משרות, כ-12% מכוח העבודה שנותר לאחר מספר סבבי קיצוצים. המנכ"ל, בארי מקארתי, אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי אם החברה לא תתאושש בתוך חצי שנה ,היא כנראה לא בת-קיימה כחברה עצמאית. בתחילת השבוע ריכזה המניה עניין לאחר שהודיעה כי תכניס אופני כושר לכל 5,400 מלונות הילטון בארה"ב.

ענקית הדלק של  (Shell) מאבדת מעל ל-5% לאחר אזהרת רווח ברבעון השלישי בגין מרווחים נמוכים משמעותית במסחר בגז ועלויות גבוהות יותר עבור אספקת דלק.

פינטרסט  מזנקת ב-5%, לאחר שגולדמן זאקס  שדרג את ההמלצה על המניה מ"נייטרלית" ל"קנייה".

15:30

מאקרו ארה"ב: מספר תביעות האבטלה הראשוניות בשבוע החולף עלה על התחזיות והסתכם ב-219 אלף, כשהצפי היה ל-203 אלף בקשות. זו עלייה חדה גם בהשוואה לנתון של השבוע הקודם, 190 אלף. החוזים העתידיים מצמצמים את הירידות בתגובה לנתונים, שמעידים על התקררות שוק התעסוקה וכעת יורדים בעד 0.1%.

14:00

בורסות אירופה נסחרות כעת במגמה שלילית. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות ירידות של 0.6%-0.8%.

ירידות של יותר מ-1% במסחר המוקדם רושמות טסלה , בואינג , צים וקוואלקום.

פריון נטוורק  עולה בכ-3% במסחר המוקדם בנאסד"ק. החברה פרסמה היום נתונים מקדמיים מדוחות הרבעון השלישי, שהיו גבוהים יותר מתחזיות השוק. המניה פתחה את היום בירידות, אך המגמה השתנתה לאחר פרסום התוצאות.

פריון, העוסקת בתחומי הפרסום הדיגיטלי והחיפוש באינטרנט, מצפה לרשום בדוחות הרבעון השלישי הכנסות של 158 מיליון דולר, צמיחה של 31% ביחס לרבעון המקביל. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) יצמח ב-76% ויגיע ל-31 מיליון דולר, כלומר שיעור EBITDA מההכנסות בניכוי עלויות מדיה של 46%, לעומת 37% ברבעון המקביל אשתקד. התוצאות הטובות מגיעות דווקא על רקע חולשה בשוק הפרסום הדיגיטלי ובתוצאות הצפויות של חברות אחרות מהתחום.

12:05

בורסות אירופה נסחרות כעת במגמה מעורבת. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות ירידות קלות.

כלכלני דויטשה בנק מציינים בסקירה שפרסמו כי "הלחץ על הפד מצטבר ועשוי להתעצם עוד יותר. לא רק מבחינה מקומית, שהמרכיבים הדביקים במדד האינפלציה הפתיעו כלפי מעלה באוגוסט והטילו בספק את התרחיש של נחיתה רכה, אלא גם מעבר לים, כשהעלייה החדה בתשואות אגרות החוב הממשלתיות הביאה לתנודתיות במטבעות. נתונים שייצאו השבוע עשויים להוסיף לחץ לשני הכיוונים. שוק העבודה עדיין לא עשוי לאותת על האטה שקובעי המדיניות המוניטארית מצפים לה".

מחר יתפרסם בארה"ב דוח התעסוקה לחודש ספטמבר, ו"שיעור האבטלה צפוי להישאר על 3.7%, אלא אם כן יהיו הפתעות בשיעור ההשתתפות בשוק העבודה. לכן אגרות חוב, מניות ומטבעות עשויים להמשיך להראות תנודתיות. לכן, עמידות הכלכלה ושוק העבודה עשויים להפעיל לחץ על נכסי הסיכון ולהיטיב עם הדולר".

10:20

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה חיובית. מדדי המניות המרכזיים מטפסים בשיעורים של עד 0.7%. מניות הקמעונאות מובילות עם עלייה של 2.1%.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות של 0.1%-0.2%.

בטוקיו ננעל מדד הניקיי בעלייה של 0.7%.

החוזים על הנפט נסחרים ביציבות.

07:55

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה מעורבת. בטוקיו עולה מדד הניקיי ב-0.9%, ואילו בהונג קונג רושם ההאנג סנג ירידה של כ-0.4%.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

לאחר יומיים של עליות חדות ננעל אמש המסחר בניו יורק בירידות קלות. מדד הדאו ג'ונס ננעל בירידה של כ-0.1%, ה-S&P 500 ירד בכ-0.2%, והנאסד"ק ננעל בירידה של ב-0.25%.

המדדים המובילים בוול סטריט רשמו בימים שני ושלישי את היומיים הטובים ביותר זה שנתיים. ביום שלישי טיפס הדאו ג'ונס ב-2.8%, ואילו הנאסד"ק וה-S&P 500 עלו ביותר מ-3%.

הדולר נחלש בכ-0.3%-0.4% מול האירו, והליש"ט ונסחר ביציבות מול הין היפני והיואן הסיני.

בזירת המסחר בסחורות, החוזים על הנפט רושמים עליות קלות לאחר קפיצה בימים האחרונים. הארגון המייצג את המדינות שמייצרות נפט, אופ"ק פלוס, הודיע אתמול על קיצוץ של 2 מיליון חביות בתפוקה היומית - החד ביותר מאז 2020. בוושינגטון זעמו וניסו להפעיל לחצים במטרה למנוע את רוע הגזירה שעשויה להקפיץ מחדש את מחיר הזהב השחור.

הדיבורים על אפשרות הקיצוץ הקפיצו בינתיים את המחירים, לאחר שאלה ירדו בהתמדה מאז חודש יוני. חבית ברנט מתומחרת כעת ביותר מ-93 דולר, עלייה של כ-5% בהשוואה לשבוע שעבר.

בחברת GLOBAL X מציינים כי "ההודעה של פאנל אופ"ק פלוס להפחית ב-2 מיליון חביות את תפוקת הנפט העולמית, עוררה מחדש את התנודתיות בשווקים. החשש בשוק הוא שעלייה מחודשת של מחירי האנרגיה תייצר שוב לחצים אינפלציוניים ובכך תגביר את הסיכוי להעלאות ריבית נרחבות יותר. בפועל, ההחלטה תוביל לצמצום של מיליון חביות ביום, וזאת מאחר שחלק ממדינות אופ"ק בלאו הכי לא עמדו במכסות שלהן. אף על פי כן, מדובר בצמצום של 1% בהיצע הנפט העולמי, וזה משמעותי.

"ההחלטה צפויה להגביר את התנודתיות בשווקי ההון בתקופה הקרובה. הביקוש הגובר לנפט, על רקע הסנקציות על יבוא גז מרוסיה ועתודות הנפט הנמוכות במדינות ה-OECD, צפוי לייצר מחסור ועשוי להוביל לעליות מחירים ברבעון הרביעי של השנה. כך שלמרות הצפי להאטה בקצב הצמיחה בכלכלות מפתח כמו סין, ולמרות התחזקות הדולר, ההיצע הנמוך עשוי להוביל לעלייה אל מעל רף 100 דולר לחבית נפט".