פריון מזנקת לאחר שפרסמה נתונים מקדמיים מדוחות הרבעון השלישי

פריון מצפה לרשום בדוחות הרבעון השלישי הכנסות של 158 מיליון דולר, צמיחה של 31% ביחס לרבעון המקביל אשתקד • ה-EBITDA המתואם יצמח ב-76% ויגיע ל-31 מיליון דולר

דורון גרסטל, מנכ״ל פריון / צילום: פריון
דורון גרסטל, מנכ״ל פריון / צילום: פריון

מניית פריון נטוורק  מזנקת היום (ה') בכ-7% במסחר בבורסה בתל אביב, לאחר שפרסמה בבוקר נתונים מקדמיים מדוחות הרבעון השלישי, שהיו גבוהים יותר מתחזיות השוק. המניה פתחה את היום בירידות אך המגמה השתנתה לאחר פרסום התוצאות.

פריון, העוסקת בתחומי הפרסום הדיגיטלי והחיפוש באינטרנט, מצפה לרשום בדוחות הרבעון השלישי הכנסות של 158 מיליון דולר, צמיחה של 31% ביחס לרבעון המקביל. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) יצמח ב-76% ויגיע ל-31 מיליון דולר, כלומר שיעור EBITDA מההכנסות בניכוי עלויות מדיה של 46%, לעומת 37% ברבעון המקביל. התוצאות הטובות מגיעות דווקא על רקע חולשה בשוק הפרסום הדיגיטלי ובתוצאות הצפויות של חברות אחרות מהתחום.

פריון פרסמה בעבר תחזית שנתית לפיה היא צופה צמיחה של כ-32% בהכנסות לרמה של 620-640 מיליון דולר ב-2022, וכן EBITDA מתואם של מעל 102 מיליון דולר, צמיחה של 47% ביחס ל-2021 ושיעור של 41% מההכנסות בניכוי עלויות מדיה. הנתונים המקדמיים מהרבעון השלישי מצביעים על כך שבשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, פריון רשמה הכנסות של 430 מיליון דולר ו-EBITDA של 82.1 מיליון דולר, כך שכדי לעמוד בתחזיות היא תצטרך להציג ברבעון האחרון הכנסות של כ-200 מיליון דולר ו-EBITDA של כ-20 מיליון דולר בלבד.

הרבעון הרביעי נחשב לרבעון חזק עונתית (עונת החגים הנוצריים, מבצעי "בלאק פריידי" וכדומה) ועל רקע אירועי פרסום גדולים הצפויים השנה ובראשם בחירות האמצע בארה"ב, נראה שלפריון לא תהיה בעיה לעמוד ביעד ההכנסות וייתכן שאף לעקוף את יעד ה-EBITDA שלה.

"אסטרטגיה עסקית נבחנת במיוחד בתנאי שוק מאתגרים", אמר מנכ"ל פריון, דורון גרסטל. "היכולת האסטרטגית לתמוך במגוון ערוצי פרסום תורמת ליציבות עסקית ולגידול עקבי במכירות וברווחיות. במיוחד עכשיו, כשארגונים נדרשים להחזר גבוה יותר על ההשקעה בפרסום, הטכנולוגיה החדשנית והפתרונות שאנו מפתחים מאפשרים לנו להרחיב את בסיס הלקוחות ולהגדיל נתח שוק. טכנולוגיית ה-SORT החדשנית, המבוססת על בינה מלאכותית, תומכת במגמה הגוברת לשמירת הפרטיות ולהשגת מפרסמים בולטים כמו מרצדס".

פריון נסחרת בשווי 884 מיליון דולר בנאסד"ק ובת"א, אחרי ירידה של 15% במחיר המניה מתחילת 2022.