כשנובאק ג'וקוביץ' שתה מים מהאוויר

חברת ווטרג'ן, שמפיקה מי שתייה נקיים מהלחות שבאוויר ללא צורך בחיבור למקור מים, היא נותנת החסות הרשמית של טורניר הטניס הבינלאומי • וגם: כרטיס האשראי BUFFPAY לגיימרים בארה"ב מושק כעת גם בישראל - בשיתוף עם ישראכרט • אירועים ומינויים

נשיא ווטרג'ן ד''ר מיכאל מירילשווילי ונובאק ג'וקוביץ' / צילום: באדיבות Tel Aviv Watergen Open
נשיא ווטרג'ן ד''ר מיכאל מירילשווילי ונובאק ג'וקוביץ' / צילום: באדיבות Tel Aviv Watergen Open

מ"חבל על כל טיפה" ועד "ישראל מתייבשת" - הישראלים מורגלים בחינוך לחסוך במים, וגם להצעות שנויות במחלוקת כמו יבוא מים מטורקיה. בחברת ווטרג'ן מנסים להציע פתרון אחר, שמתאים יותר לאקלים הישראלי: הפקת מי שתייה נקיים מהלחות שבאוויר, ללא צורך בחיבור למקור מים אחר.

את האפקטיביות של הפיתוח ניתן היה לראות בטורניר הטניס הבינלאומי מסבב ה-ATP 250, שהשבוע הגיע לסיומו - כאשר באירוע הגמר השתתף אחד משחקני הטניס הגדולים בעולם, נובאק ג'וקוביץ'. ווטרג'ן הייתה נותנת החסות הראשית, והיא סיפקה שתייה היישר מהאוויר לא רק לקהל הרחב אלא גם לשחקנים, ובהם ג'וקוביץ'.

עם זאת, מאחר שלפי חוקי הטניס בתחרויות בעולם השחקנים חייבים לשתות בבקבוקים סגורים הרמטית, וכיוון שהטורניר הוגדר כנטול פלסטיק (במטרה לצמצם את הזיהום הסביבתי) - החברה ייצרה עבורם במיוחד בקבוקי מים מאלומיניום.

בנוסף לפרסים כספיים בהיקף של כמיליון דולר, לזוכים במקומות הראשונים הוענקו מכונות שתייה GenM pro המייבאות מים מהאוויר, והן נתרמו לפי בחירת השחקנים. שווי המכונות עשרות אלפי דולרים.

ווטרג'ן נוסדה ב-2009, וב-2016 נרכשה על ידי ד"ר מיכאל מירילשווילי ושינתה את ייעודה מפיתוח טכנולוגיה לייבוש אוויר להפקת מי שתייה מהאוויר. החברה פועלת ביותר מ-90 מדינות באפריקה, דרום אמריקה, מרכז אמריקה, אסיה, אירופה, המזרח התיכון וארה"ב. בין היתר, הטכנולוגיה של החברה הגיעה לצפון מזרח סוריה, ולאחרונה פורסם כי בעיר ראקה פליטים סורים נהנים ממכשירי החברה המסוגלים לייצר עד אלפי ליטרים של מים מדי יום.

כרטיס אשראי חדש לגיימרים

כמעט שנה אחרי שבאפ טכנולוגיות השיקה את כרטיס האשראי BUFFPAY לגיימרים בארה"ב, כעת מושק הכרטיס גם בישראל - בשיתוף עם ישראכרט. באפ, שבין בעלי המניות שלה נמנים נועם לניר ויואב חרל"פ, פיתחה ומתפעלת פלטפורמת מועדון לקוחות לגיימרים ברחבי העולם, והונפקה לפני שנה בבורסה בת"א. כיום היא נסחרת לפי שווי של כ-120 מיליון שקל.

בהתאם להסכם, תקופת ההתקשרות בין באפ לישראכרט תעמוד על חמש שנים, ותתחדש לתקופות נוספות בנות שלוש שנים כל אחת. במהלך תקופת ההסכם, הצדדים יחלקו ביניהם את ההכנסות שינבעו מפעילות חברי המועדון בכרטיסי האשראי. כמו כן, באפ תהיה זכאית לתשלום בגובה 4 מיליון שקל, ומענק מותנה בהגעה ליעד כרטיסים פעילים והיקף שימוש בכרטיס פעיל.

מייסדי BUFF טכנולוגיות / צילום: אילן ספירא
 מייסדי BUFF טכנולוגיות / צילום: אילן ספירא

ה-BUFFPAY משמש ככרטיס אשראי חוץ בנקאי, ומאפשר ביצוע רכישות בחנויות וכן משיכת כסף מכספומטים. ניתן לצבור בו נקודות ולקבל הטבות שאותן ניתן להמיר במרקט פלייס של באפ - במוצרים שרלוונטיים לגיימרים כמו מחשבים, משחקים, סקינים ועוד. לפי נתוני באפ, נכון לסוף 2021 פעלו בעולם כ-3.2 מיליארד גיימרים, שהניעו תעשייה בשווי של כ-190 מיליארד דולר.

לדברי עילי דה-בר, מנכ"ל באפ טכנולוגיות, "השקת כרטיס האשראי בארץ עם שחקנית מובילה כישראכרט הינה צעד משמעותי שעשוי להוות עבורנו מנוע צמיחה חזק לשנים הבאות. לאחר השקת מועדון הלקוחות בארה"ב בשיתוף עם ויזה, החדירה לשוק הישראלי היא חלק מהכניסה לשווקים נוספים".

החברה הוקמה ב-2018 על ידי עילי דה-בר המכהן כמנכ"ל, אופיר גרטנר ואופיר שרעפי.

מצנח הזהב

מוטי נגר ימונה למנכ"ל באטמ, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות תקשורת וסייבר, במקום ד"ר צבי מרום שימשיך לכהן כדירקטור.

טל ויזר מונה לסמנכ"ל מכירות אזור אסיה-פסיפיק של חברת הפינטק Finastra. סיון קובץ' מונתה לדירקטורית לניהול פרויקטים טכניים.

עו"ד סער גרשוני מצטרף יחד עם משרדו לחדד רוט שנהר בראשות עו"ד עמית חדד, ויעמוד בראש מחלקת הקניין הרוחני והפרטיות במשרד.

בני פיטוסי מונה למנהל טכנולוגיות ראשי ב-Aqurate, המספקת פתרונות בינה עסקית, ביג דאטה ואנליטיקה מקצה לקצה.

פרופ' הלל בר-גרא מאוניברסיטת בן גוריון מונה למדען הראשי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים - אחרי שבמשך שמונה שנים התפקיד לא אויש.

אמיר גיסין מונה למנכ"ל מכבי תנועה עולמית, הפועלת ב-80 מדינות וכוללת חצי מיליון חברים.

אמיר גיסין, מנכ''ל ''מכבי תנועה עולמית'' / צילום: יח''צ
 אמיר גיסין, מנכ''ל ''מכבי תנועה עולמית'' / צילום: יח''צ

חדשות טובות

בנק לאומי בשיתוף עמותת ONEDAY ועיריית תל אביב יוציאו עשרות טיולים ברחבי הארץ עבור מאות אזרחים ותיקים ממגוון מועדוני קשישים באזור ת"א. לטיולים יצטרפו עשרות עובדים ומתנדבים, והפרויקט יימשך עד סוף נובמבר.