מה נטפליקס יכולה ללמוד מהשיח עליה ברשתות החברתיות

הסטארט-אפ הישראלי Cyabra מצא כי 12% מהפעילות ברשתות החברתיות סביב נטפליקס הם של פרופילים מזויפים • וולפסון ואיכילוב משתפים פעולה • וגם: אסף אביב, המשנה למנכ"ל חברת הסלולר wecom, מונה לסמנכ"ל השיווק של פרטנר • אירועים ומינויים

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Sean Locke Photography
נטפליקס / צילום: Shutterstock, Sean Locke Photography

כ-12% מהפעילות ברשתות החברתיות סביב נטפליקס הם של פרופילים מזויפים, מרביתם מדרום אמריקה - כך עולה מניתוח שערך הסטארט-אפ הישראל Cyabra, שפיתח טכנולוגיה ליצירת תובנות אפקטיביות מניתוח שיח ברשתות.

במהלך אוגוסט האחרון עקבה החברה אחרי פרופילי הפייסבוק, טוויטר, וטיקטוק שלקחו חלק בשיח סביב נטפליקס ומתחרותיה, במטרה לבחון את דעות הצרכנים במדיה החברתית. בשלב ראשון, סייברה בחנה את הסנטימנט כלפי מספר נושאי מפתח הקשורים בחברת הסטרימינג, ואת הדרכים כדי להפוך את המותג למשפיע יותר באונליין.

מייסדי Cyabra. מימין: דן ברמי, עידו שרגא, יוסף דאר
 מייסדי Cyabra. מימין: דן ברמי, עידו שרגא, יוסף דאר

מהנתונים עולה כי מרבית השיח השלילי על נטפליקס ברשתות החברתיות התמקד בסרטים "גרועים", ובמחירים הגבוהים של שירותיה. השיח השלילי ביותר היה בימי ראשון בטיקטוק, ובימי שני בפייסבוק.

בשלב השני נבחנו חוזקות וחולשות המותג ביחס למתחרים. השיח השלילי בהיקפים הגדולים ביותר היה סביב המותג אמזון פריים, בעיקר סביב ההחלטה של החברה להעלות מחירים - פרופילים רבים טענו כי הם עומדים לבטל את המנוי בעקבות זאת. נושא נוסף שעלה מהשיח סביב אמזון פריים נגע לביטול התוכנית The Wild: פרופילים רבים קראו לחרם על החברה, בטענה שהיא ביטלה את התוכנית הטובה ביותר שלה.

מרבית התוכן השלילי ביחס לנטפליקס התייחס לסרטים בשירותי הסטרימינג שלה - מניתוח השיח עולה כי פרופילים רבים בפייסבוק טענו כי הם אינם טובים מספיק. המשתמשים הצהירו שהם מעדיפים שהחברה תייצר תוכן איכותי יותר, על פני הפקות עתירות תקציב עם איכות תוכן נמוכה.

מידע מסוג זה עשוי לעזור לחברות לייעל את פעילות הסושיאל שלהן: באמצעות אפיון הזמנים שבהם מתנהל שיח שלילי, הן יכולות לייצר פעילות משלהן שתאזן את השיח. כמו כן, כאשר הן יודעות מהם ההאשטגים שמייצרים הכי הרבה פעילות עבור המתחרים - למשל, ההאשטגים הוויראליים ביותר סביב אמזון פריים ודיסני פלוס היו #Theboys, #Marvel ו-#RenewTheWilds - הן יכולות להשתמש באותם האשטגים בפוסטים שלהן, ולהגיע לאותם קהלים.

סייברה הוקמה ב-2017 על ידי דן ברמי, המכהן כמנכ"ל החברה, יוסף דאר סמנכ"ל המוצר, ועידו שרגא סמנכ"ל הטכנולוגיות. החברה מעסיקה כ-40 עובדים, וגייסה עד כה כ-6 מיליון דולר (בין המשקיעים נמנית קרן ההון סיכון של אוניברסיטת תל אביב).

וולפסון ואיכילוב ישתפו פעולה

שיתוף-פעולה בין חברת המד-טק Briya למרכז הרפואי וולפסון ובית החולים איכילוב, יאפשר לחזות הידרדרות מסכנת חיים של מטופלים.

בריאה תניח תשתית לשיתוף מידע רפואי מבוססת טכנולוגיית FHIR (הסטנדרט הבינלאומי בתחום), שתיצור רצף טיפולי בין בתי החולים וולפסון ואיכילוב, על מנת למנוע הידרדרות של מאושפזים. בפועל, הפלטפורמה תעביר רשומות רפואיות ממוסד אחד למשנהו באופן מאובטח, לאחר קבלת אישור המטופל.

המידע יזרום לאלגוריתם "החולה המדרדר" - פיתוח המבוסס על טכנולוגיית בינה מלאכותית ולמידת מכונה, שמאפשר לרופאים לחזות הידרדרות של מטופלים, לנבא סיכונים, לבצע התערבויות מותאמות אישית ואף למנוע סיבוכים ומקרי מוות. משרד הבריאות ורשות החדשנות תומכים בפרויקט.

בריאה הוקמה באוקטובר 2020, ויצאה מה-Stealth Mode (פעילות מתחת לרדאר) באפריל 2022. את החברה ייסדו דוד לזרסון (שמכהן כמנכ"ל) וגיא טיש (מכהן כסמנכ"ל טכנולוגיה). כיום החברה מונה כ-35 עובדים, ומשתפת פעולה עם מספר בתי חולים, ארגוני בריאות וחברות פארמה ואנליטיקה.

"הרצה של אלגוריתם, כמו מנגנון חיזוי הידרדרות של מטופל שפותח באיכילוב, לא הייתה אפשרית עד היום על נתונים של יותר מבית חולים אחד, לא בארץ ולא בעולם", אומר לזרסון. "זאת כיוון שאין שום אחידות באופן שבו הנתונים נשמרים בארגוני הבריאות השונים.

"זו הפעם הראשונה שנעשה שימוש בטכנולוגיית בלוקצ'יין, מה שמאפשר גישה בזמן אמת לנתונים רפואיים ממקורות שונים, כאשר השליטה נותרת אצל המטופל. ניתוק התלות במבנה הנתונים של כל בית חולים יאפשר שימוש בתשתית של בריאה, הן בשילוב עם אלגוריתם החיזוי של איכילוב והן עם אלגוריתמים נוספים, במערכות בריאות רבות בארץ ובעולם".

חיזוק חדש להנהלת פרטנר

מ-wecom לפרטנר: אסף אביב, המשנה למנכ"ל חברת הסלולר החדשה-ישנה wecom, מונה לסמנכ"ל השיווק של פרטנר. הוא יחליף את אורי גל, שהודיע על פרישה בשבוע שעבר.

אביב מילא שורה ארוכה של תפקידים בתחומי התקשורת, בין היתר כמנהל אגף שיווק בבזק, וסמנכ"ל שיווק בבזק בינלאומי. המינוי שלו מצטרף לשורת מינויים בפרטנר במסגרת בניית ההנהלה החדשה, ובהם דגנית קרמר שמונתה כמשנה למנכ"ל, מירי תקוטיאל כסמנכ"לית הכספים, יבגני דולקרט כסמנכ"ל משאבי האנוש ותפעול, ויעל גאוני שמונתה לסמנכ"לית רגולציה בנוסף לתפקידה כסמנכ"לית תקשורת.

מנווטים אל גינות הכושר

שיתוף-פעולה בין אפליקציית WAZE ומותג היוגורטים Muller יוביל למיפוי 500 גינות כושר בכ-50 יישובים, במטרה לעודד פעילות גופנית. לטובת המהלך אף הוכנה תוכנית אימונים ייעודית שפיתחו מאמני הכושר אפרת כהן ונדב אבידן.

מדובר בגינות קיימות שימותגו כגינות Active, והן מאפשרות אימוני כושר פונקציונליים במתקנים שונים, ללא תשלום ולרוב במשך כל שעות היממה. לדברי זיו משען, מנהל לקוחות אסטרטגיים בווייז, "החברה מונעת מהכוח של קהילת המשתמשים שלה, ואנחנו תמיד מחפשים דרכים לחזק את הערך שהם יכולים לקבל מאיתנו".

מאמני הכושר אפרת כהן ונתי אבידן / צילום: אמיר יעקובי
 מאמני הכושר אפרת כהן ונתי אבידן / צילום: אמיר יעקובי

חדשות טובות

המרוץ השנתי של מועדון חבר: על כל קילומטר שירוצו המשתתפים (עד כה נרשמו 4,500) יתרום המועדון שקל אחד לעמותת "תקוות", הפועלת לשיקום ולהעצמה של פצועי צה"ל ונפגעי טרור על ידי פעילות ספורטיבית ואתגרית. המרוץ יתקיים ב-21.10 בספורטק שבפארק הירקון תל אביב, ויכלול ארבעה מקצים - 5, 10 ו-15 ק"מ, ומקצה ילדים של 800 מטר.