הנפקת איתקה של קבוצת דלק יוצאת לדרך; "יאפשר להציף ערך ולהמשיך ולשגשג"

לדברי קבוצת דלק, הערך הנוכחי של תזרים המוזמנים החזוי של איתקה, בשיעור היוון של 10%, עומד על כ-9.81 מיליארד דולר • עיקר ההנפקה תתבצע בדרך של הצעת מכר, כאשר תמורת ההנפקה תשמש להחזר הלוואת בעלים לקבוצת דלק ולמימון הוצאות ההנפקה

אסדת קידוח של איתקה / צילום: אתר החברה
אסדת קידוח של איתקה / צילום: אתר החברה

חברת הנפט והגז איתקה, שבבעלות קבוצת דלק, הודיעה באופן רשמי על כוונתה לרשום את מניותיה למסחר בבורסה הראשית של לונדון. על-פי הודעת החברה, יכלול המהלך בעיקר הנפקה מצומצמת של מניות חדשות מצדה של איתקה, ובעיקר הצעת רכש מצד החברה האם, קבוצת דלק  שבשליטת יצחק תשובה.

איתקה פועלת בתחום הפקת הנפט והגז בים הצפוני, מזרחית לחופי סקוטלנד, ומוכרת את עיקר תוצרתה לבריטניה. באחרונה פרסמה סוכנות בלומברג, כי מקורות אנונימיים העריכו את היקף ההנפקה והצעת המכר בכ-1 מיליארד דולר ואת שוויה של איתקה בתום המהלך בכ-6 מיליארד דולר.

את ההנפקה מובילים שני בנקי ההשקעות האמריקאים גולדמן זאקס ומורגן סטנלי. על צוות החתמים נמנים גם בנק HSBS, בנק אוף אמריקה מריל לינץ', ג'פריס, ו-ING.

עפ"י המקובל באנגליה, מרגע פרסום הודעת EITF על הכוונה לבצע רישום של המניות בבורסת לונדון ועד השלמת ההנפקה לציבור חולפים לרוב שלושה עד חמישה שבועות. כך שהנפקתה של איתקה אמורה להתבצע במהלך חודש נובמבר.

מהודעת איתקה שפורסמה היום עולה, כי עיקר ההנפקה תתבצע כאמור בדרך של הצעת מכר, כאשר מעט המניות החדשות שיימכרו על ידה, תמורת ההנפקה תשמש להחזר הלוואת בעלים לקבוצת דלק ולמימון הוצאות ההנפקה. לאחר השלמת המהלך יירשמו כאמור מניות איתקה ברשימה הראשית של בורסת לונדון.

עוד ציינה איתקה, כי בכוונתה לשמר שיעור אחזקות ציבור של לפחות 10% כדי להיכלל במדדי המניות של בורסת לונדון (FTSE UK indices). עידן וולס, מנכ"ל קבוצת דלק, ציין כי "קבוצת דלק השקיעה רבות באיתקה מאז רכישתה ב-2017, מה שיצר ערך משמעותי עבור בעלי המניות שלנו. הרישום למסחר בלונדון הוא הצעד הטבעי הבא, שיאפשר לאיתקה להציף ערך ולהמשיך ולשגשג כחברה עצמאית עם פוטנציאל משמעותי עבור כלל בעלי המניות שלה. אני גאה בהנהלת איתקה ובעובדיה על העבודה המצוינת שלהם, אנו רואים באיתקה השקעה לטווח ארוך".

כמו כן, פרסמה היום קבוצת דלק דוח עתודות ומשאבים מעודכן ליום 30 ביוני 2022, שהוכן במסגרת מסמכי ההנפקה של איתקה. על פי הדוח, חלה עלייה בכמות עתודות הנפט והגז הטבעי מסוג P2 ובכמות המשאבים המותנים באומדן הטוב ביותר (C2) בכלל נכסי הנפט של איתקה, לכמות כוללת של כ-545.5 מיליון שווה ערך חביות נפט (MMBOE) (חלק החברה), לעומת כמות כוללת של כ-290.5 מיליון שווה ערך חביות נפט (MMBOE) ביחס לדוח המשאבים הקודם מסוף 2021.

העלייה, בסך 255 מיליון שווה ערך חביות נפט (MMBOE) מיוחסת בעיקר להשלמת העסקאות לרכישת החברות מרובאני וסיקר פוינט עליהן דיווחה החברה מוקדם יותר השנה. לדברי קבוצת דלק, הערך הנוכחי של תזרים המוזמנים החזוי בשיעור היוון של 10%, נכון למועד הדוח, עומד על כ-9.81 מיליארד דולר.

שווי התזרים המהוון בגין העתודות מסוג P2 הוא כ- 5.82 מיליארד דולר, ושווי התזרים המהוון בגין משאבים מותנים מסוג C2 הוא כ- 3.99 מיליארד דולר נוספים. עוד ציינה קבוצת דלק, כי לאור מדיניות חלוקת הדיבידנד שבכוונת איתקה לאמץ, היא צופה כי תחלק דיבידנד בהיקף של כ-400 מיליון דולר (100%) בשנת 2023 ,ובהיקף מוערך של כ-420 מיליון דולר (100%) בשנת 2024.

גלעד מאירסון, יו״ר איתקה, ציין כי "אני גאה מאוד בשינוי שאיתקה עברה בשלוש השנים האחרונות, ובהפיכתה לאחת מהחברות הנפט והגז העצמאיות המובילות בבריטניה. בעקבות רכישת סיקר פוינט, איתקה הפכה להיות חברה בסדר גודל מהותי ויצרנו פורטפוליו עם פרופיל הפקה ארוך טווח, עם הזדמנויות לצמיחה משמעותית. האסטרטגיה שלנו פשוטה - לקנות, לבנות ולשפר את הנכסים שלנו. באמצעות האסטרטגיה הזו, אנו שואפים להגדיל את הערך שלנו תוך כדי שאנחנו יוצרים תשואות אטרקטיביות עבור בעלי המניות".

"הוכחנו שיש לנו יכולות יוצאות מן הכלל ליצירת ערך, וצוות מנוסה מאוד שימשיך להביא תוצאות. האסטרטגיה שלנו תואמת את אסטרטגיית הביטחון האנרגטי של ממשלת בריטניה ואנחנו גאים להשקיע בבריטניה בתקופה שמראה לנו שהביטחון האנרגטי המקומי חשוב במיוחד. אני נרגש מאוד לקראת העתיד ואני נרגש להזמין את בעלי המניות החדשים שלנו להצטרף אלינו להמשך המסע בשווקים הציבוריים".

אלן ברוס, מנכ"ל איתקה, הוסיף, כי "לאור ההזדמנויות העומדות בפנינו, מעולם לא התרגשתי יותר לעמוד בראש איתקה. המשימה שלנו היא לאזן בין מילוי צרכי האנרגיה של בריטניה ובין השאיפה לפעילות בת-קיימא. אנו שואפים להשיא את הערך דרך פיתוח והפקה של הנכסים שלנו באופן בטיחותי, יעיל ואחראי. האנשים שלנו עומדים בליבת כל הפעילויות שלנו, והשמירה על בטיחותם עומדת בראש סדר העדיפויות. אני מודה לכל אחד ואחד מהם על העבודה הקשה שלהם ועל המחויבות המתמשכת שלהם לחברה".