אוזניות | בדיקת גלובס

המראה יכול להטעות: האיירפודס החדשות של אפל שודרגו כמעט בכל פרמטר

דגם האיירפודס החדש של ענקית הטכנולוגיה לקח את כל התכונות המוכרות מהדגמים הקודמים ומציג יכולות משופרות • אפל אכן הצליחה בהגשת מוצר משמעותית טוב יותר מהקודמים, אבל אם חיפשתם פריצת דרך טכנולוגית - כנראה שלא תמצאו אותה כאן • בדקנו

איירפודס פרו 2 בקייס הטעינה שלהם / צילום: Shutterstock, photoschmidt
איירפודס פרו 2 בקייס הטעינה שלהם / צילום: Shutterstock, photoschmidt

ענקית הטכנולוגיה אפל השיקה אוזניות In-Ear חדשות באירוע ההכרזה האחרון שלה. הדגם החדש AirPods Pro 2 מעוניין לקחת את כל מה שמוכר מהדגמים הקודמים, ולהציג יכולת הרבה יותר משופרת. בשוק יש הרבה מתחרות עם איכות סאונד מרשימה או עיצוב ססגוני יותר, אבל יצרנית האייפון רוצה לספק דור חדש למוצר קיים, ושיהיה טוב יותר.

קיבלנו את האייפון 14 פרו החדש ל-24 שעות. אלה המסקנות | בדיקת גלובס
מכירת האייפונים התחילה בישראל: עד כמה שווה לעשות טרייד-אין? | בדיקת גלובס
גוגל השיקה את המתחרה הישיר שלה לאפל, ומצפה לו תחרות קשה 

סאונד: שבב חדש שמספק איכות גבוהה יותר

אפל הכניסה מעבד אודיו חדש לאוזניות שלה, H2. לפי אפל, ביצועי האודיו "עובדים בשילוב עם דרייבר ומגבר מותאמים אישית כדי לספק צלילים גבוהים חדים וברורים ובס עמוק ועשיר בהגדרה מהממת - כך שכל צליל חי יותר מאי פעם". וביחס לדור הקודם, אכן אפשר להצביע על שיפור ניכר מבחינת הסאונד. בשירים מסוימים אפשר ממש להרגיש איך שכבות המוזיקה מורגשות בנפרד, ואיכות הסאונד שופרה בהחלט.

הסאונד אכן נשמע טוב מהאוזניות, ושומעים את הפרטים הקטנים. הנמוכים היו נמוכים ולא היו פיצוצים או דיסטורשיין קשה בסאונד גבוה, מה שאומר שהאוזניות עושות את עבודתן נאמנה. עם זאת, אלו לא האוזניות עם הסאונד האיכותי ביותר בשוק, ולכן אל תצפו ליכולות ששמורות לאוזניות שמיועדות לאנשי סאונד.

בגלל המעבד החדש, אפל מתפארת ביכולות ביטול רעשים הרבה יותר טובים. לפי אפל, ביטול הרעשים האקטיבי שופר פי שניים מהדור הקודם. ולמרות שאי אפשר באמת למדוד את הטענה הזו, בידוד הרעשים אכן מורגש בצורה הרבה יותר משמעותית באוזניות - שכן אפשר להיות במקום מאוד רועש, ולהיות מנותקים מהסחות דעת אפשרויות. עם זאת, אם לא תנגנו מוזיקה ותפעילו את בידוד הרעשים, אתם תשמעו אנשים שמדברים קרוב אליכם. רעשי רקע ורעשי מזגן לדוגמה לא תשמעו כלל, אבל אנשים מדברים יישמעו רחוקים.

פיצ'ר נוסף ונורא מעניין שמשפיע על השמיעה הוא Adaptive Transparency. אנחנו מכירים את זה כסאונד סביבתי, משמע להיות עם האוזניות בתוך האוזן ועדיין לשמוע בעזרת המיקרופונים את הסביבה בצורה מוגברת יותר. אבל המעבד החדש מאפשר מצב שונה וטוב: המעבד יודע לברור ולהפחית רעשים חזקים תוך כדי העברת הרעשים מהסביבה. לדוגמה, סירנה של אמבולנס או קדיחה ברצפה - יישמעו בעת הפעלת הפיצ'ר, אבל הרבה יותר נמוך. במילים אחרות, Adaptive Transparency יהפוך רעשים חזקים למנורמלים ונמוכים ביחס לסביבה, וכך יגן על האוזניים.

עיצוב: אותו דבר, אבל לא

במבט הראשון, כשמסתכלים על המכשיר אפשר להתבלבל ולחשוב שנרכשו אוזניות מהדור הקודם ואין באמת שינויים קונקרטיים. העיצוב הכללי של האוזנייה נשאר אותו דבר. מדובר באוזניות לבנות עם גבעול קצר ומתאמי סיליקון כדי להיכנס בנוחות לתוך האוזן. מי שמשתמש בדור הקודם לא בטוח שיזהה מרחוק את האוזנייה החדשה, אבל מקרוב אפשר לראות כמה שינויים עיצוביים.

AirPods Pro 2 / צילום: נבו טרבלסי
 AirPods Pro 2 / צילום: נבו טרבלסי

קייס: דומה, בשילוב פיצ'רים שונים

בדומה לאוזניות עצמן, הקייס נראה דומה למדי, העיצוב הלבן המוכר, הצורה האליפטית - וברמת העיקרון גם כאן אפשר להתבלבל עם הדור הקודם. עם זאת, אפל הכניסה שני שינויים שיכולים לעזור לכם להבדיל: הראשון, יש בצד הקייס חור להכנסת חוט קטן שיכול להיות כתופסן לקייס. כך שאם תרצו לחבר את האוזניות לתיק או לצרור מפתחות, אתם תוכלו. שנית, אפל הכניסה לקייס רמקול, שמורגש בשני מצבים. כשמטעינים את הקייס הוא ישמיע לכם סאונד שזה קורה, וכשאתם תחפשו את האוזניות, הן ידעו להשמיע סאונד כדי שיהיה הרבה יותר קל למצוא אותן.

נוחות: גם לאוזניים קטנות, מחווה חדשה אך מעט מסורבלת

אין פה בשורה חדשה ביחס להתאמה באוזניים מאחר והאוזניות מאוד דומות למה שהיה בעבר. שינוי שאפל עשתה בדור החדש הוא צירוף לחבילה גם מתאמי סיליקון XS (אקסטרה סמול) עבור אלו עם אוזניים קטנות. 

מבחינת שליטה על הסאונד, החוויה גם כאן דומה. לחיצה בודדת על הגבעול תעצור את המוזיקה, לחיצה כפולה תעביר את השיר שאתם שומעים. גם כשעונים לשיחות, לחיצה על הגבעול תענה לשיחה ותנתק אותה. אבל אפל הכניסה מחווה חדשה מעניינת במיוחד - Touch Control. לדוגמה התחלתם להאזין לשיר, אבל הווליום נמוך מדי. במקום להקיש על כפתורי ההגברה בסמארטפון שלכם, אתם תוכלו להחליק את האצבע על הגבעול בהתאמה - משמע, להחליק את האצבע מלמטה למעלה כדי להגביר את הסאונד, והפוך כדי להנמיך.

מעבר לזה שראינו שיטות דומות באוזניות אחרות, כאן יש מורכבות מסוימת: הרבה פעמים כשתנסו להגביר או להנמיך, אתם תחששו להעיף את האוזנייה מהאוזן שלכם - כי לא ברור לפעמים כמה כוח צריך להפעיל. כמובן כשאתם תהיו עדינים זה גם יעבוד, אבל לא מעט פעמים אתם תוכלו למצוא את עצמכם עם אוזניה שלא מסודרת באוזן בגלל שדחפתם חזק מדי. עם זאת, מדובר בפיצ'ר מעניין שיכול להשתפר וצריך להיות חובה באוזניות.

סוללה: תוספת נכבדת וחשובה

אחד השיפורים המבורכים ביותר שאפל הכניסה לאוזניות החדשות, אלו חיי הסוללה שהפכו לארוכים הרבה יותר. עד כה, האוזניות עצמן הצליחו להחזיק 4 שעות בטעינה בודדת. כעת, אפל הרחיבה את זה ל-6 שעות - תוספת חשובה עבור מי שמבצע פעילות ספורטיבית ארוכה. לצד זאת, אפל תאפשר עד 30 שעות האזנה בסך הכל, בשילוב טעינה בקייס.

וגם: הרבה יותר קל למצוא את האוזניות

אפל עשתה מהלך חכם במיוחד בדור החדש שיעזור לכל מי שנוטה לאבד את האוזניות. קייס הטעינה של האוזניות כולל את שבב U1 שלה, בדומה ל-AirTag, מכשיר המעקב האישי של החברה. מה זה אומר? דרך אפליקציית Find My של אפל, אפשר לקבל מידע מדויק איפה נמצא הקייס שלכם, ואז כשאתם נמצאים באותו החלל עם האוזניות - האפליקציה תדע לכוון אתכם עם חיצים ורטט כשאתם מתקרבים לאוזניות. ישנו ממשק מציאות רבודה שיכול להצביע איפה נמצאות האוזניות.

אפל כאמור גם הוסיפה רמקול לתחתית המארז, מה שאומר שהוא יוכל להשמיע סאונד כשאתם עוקבים אחריו. ואז אם הוא בסך הכל נמצא מתחת לכרית בספה או מתחת למיטה, יהיה הרבה יותר קל למצוא אותו.

במצב בו אתם מאבדים את האוזניות מחוץ לבית, תוכלו להפעיל את האקוסיסטם של האפליקציה, ולקבל הודעה אם מכשיר אפל אחר פוגש אותן וזה יעזור לכם להשיג אותן בחזרה. האוזניות גם מקושרות לחשבון ה-Apple ID שלכם, שיודע להתריע במקרה שבטעות לקחתם מכשיר אפל של מישהו אחר ובעל המכשיר מנסה לעקוב אחריכם.

מחיר: לא נמוך

עלות האוזניות בישראל מתחילות מטווח של כ-1,000 שקל ועד 1,200 שקל. אין ספק שמדובר באוזניות In-Ear יקרות, חלק מהמחיר מגולם גם בכך שמדובר במותג של אפל. המחיר הופך את האוזניות למוצר רלוונטי לכאלו שנמצאים באקוסיסטם של אפל או מוכנים להשקיע לא מעט עבור אוזניות.

בשורה התחתונה: שיפור משמעותי שלא בטוח שמתאים לכולם

אין ספק שאפל הגיעה עם מטרה ברורה: לקחת את הדור הקודם, ולהפוך אותו להרבה יותר טוב ויותר שמיש. נראה כאילו הם לא חיפשו טכנולוגיה פורצת דרך באמת, אלא התמקדו בלספק מוצר טוב יותר. אפל הצליחה לעשות את זה, והמוצר משמעותית שופר מהדור הקודם.

הנוחות מוגברת והסוללה חזקה יותר. עם זאת, משום שאין בשורה משמעותית, האוזניות נראות בדיוק אותו דבר והמחיר הגבוה, כך שלמי שיש כבר זוג בבית אין סיבה אמיתית להשתדרג. 

***גילוי מלא: רשת דינימיקה, יבואנית רשמית של מוצרי אפל בישראל, סיפקה לנו את המכשיר לסקירה