המשבר בהייטק: מספר המשרות הפנויות בישראל צנח ב-22% בתוך חצי שנה

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת כי ההייטק הישראלי ממשיך לקצץ את מספר המשרות הפנויות • דיווחי הלמ"ס מהחודשים האחרונים מאששים את הזמנים הקשים שעוברים על הענף – ובכלל זה גם ירידה בשכר ביחס לשנה שעברה וירידה במספר מתעשרי ההייטק

משרד של חברת הייטק. הפיטורים בחברות נמשכים / צילום: Shutterstock
משרד של חברת הייטק. הפיטורים בחברות נמשכים / צילום: Shutterstock

הפיטורים בחברות ההייטק נמשכים, עם גל נוסף שהחל השבוע במסגרתו פוטרו רק בימים האחרונים כ-400 עובדים מחברות כגון אורקם, סניק, אנטידוט ו-NCR (לשעבר ריטליקס). עם זאת, מדובר במהלך קיצון שמגיע רק לאחר קיצוץ משרות והקפאתן - אמצעי פופולרי יותר הננקט לכל רוחבו של הענף. 

התחרות בסייבר לא משאירה מקום לטעויות: לא כל החברות ישרדו
תעשייה בהקפאה: ענקיות הטכנולוגיה לא עומדות בתוכניות
האטה עולמית: אחרי אינטל, גם מיקרוסופט נערכת לגל פיטורים 
חודש שני ברציפות: מגמת העלייה בשכר בהייטק נמשכה גם ביולי   

היום (ג') מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי ההייטק הישראלי ממשיך לקצץ את מספר המשרות הפנויות, וכי ברבעון השלישי של השנה ירד מספר המשרות ב-11% ביחס לרבעון השני השנה וב-22% ביחס לרבעון הראשון של השנה.

מספר המשרות בתחום ההנדסה - הגדרה רחבה הכוללת תחתיה מהנדסי מחשבים, חשמל, תעשייה וניהול והנדסת מכונות - ירד ב-5% בשלושת החודשים שבין יולי לספטמבר ביחס לתקופה מקבילה שנמדדה בין יוני לאוגוסט, בעוד מספר המשרות בתחום פיתוח תוכנה ירד ב-6% ועמד על 9,369 משרות בספטמבר - חודש המדידה האחרון. לשם השוואה, בחודש אוגוסט עמד מספר משרות המתכנתים על 10,089, ובחודש יולי על 10,130. בחודש ספטמבר אשתקד עמד מספר המשרות הפנויות של מתכנתים על 10,294.

דיווחי הלמ"ס מהחודשים האחרונים מאששים את הזמנים הקשים שעוברים על הענף - ובכלל זה גם ירידה בשכר ביחס לשנה שעברה (השכר עלה במקצת בחודשים האחרונים) וירידה במספר מתעשרי ההייטק.