אנרג'יאן מעדכנת: תגלית גז טבעי בבאר "זאוס" שממערב לכריש

החברה סיימה את הקידוח בבאר "זאוס" שבבלוק 12, בה נמצאו 13 BCM גז טבעי, וממשיכה לקידוח נוסף ב"הרקולס" שבבלוק 23, האחרון בקמפיין הקידוחים שלה ל-2022

אסדת הפקת הגז Energean Power / צילום: באדיבות אנרג'יאן
אסדת הפקת הגז Energean Power / צילום: באדיבות אנרג'יאן

חברת אנרג'יאן שאך לאחרונה החלה להפיק את הגז ממאגר כריש הודיעה על מציאת גז טבעי בבאר "זאוס" שממערב לכריש. החברה סיימה את הקידוח בבאר "זאוס" שבבלוק 12, בה נמצאו 13 BCM גז טבעי, וממשיכה לקידוח נוסף ב"הרקולס" שבבלוק 23, האחרון בקמפיין הקידוחים שלה ל-2022.

ב"זאוס" התגלתה כמות המוערכת בכ- 13 BCM של גז טבעי והחברה כעת מנתחת את התוצאות והמידע שנאסף במהלך הקידוח. בנוסף, מעדכנת אנרג'יאן  על גידול בהערכת כמות הגז הטבעי שהתגלה בבאר "אתנה" (באפריל 2022), ל- 11.75 (למול הערכה קודמת של 8 BCM), וזאת בעקבות ניתוח הממצאים מהקידוח על ידי מעריך חיצוני. ההתפתחויות הללו מחזקות את הערכתה של החברה לגבי כלל כמות הגז הטבעי באזור "אולימפוס" (בלוק 12 ומאגר תנין) ולגבי היכולת למסחר אותו, והיא מתקדמת עם תכניות הפיתוח של האיזור. אנרג'יאן צפויה לעדכן לגבי הכמות הסופית הכוללת של גז באזור "אולימפוס" בתחילת 2023.

עם סיום הקידוח בבאר "זאוס" עוברת כעת אניית הקידוח "סטנה" לבאר "הרקולס" שבבלוק 23 הקרוב לחופי חיפה.

לפני חודש הודיעה אנרג'יאן על מציאת גז טבעי גם בבאר הרמס שבבלוק 31 הדרומי יותר.

אנרג'יאן גילתה עד כה כמה מאגרים בהיקף בינוני המצטברים יחדיו ליותר מ-100 BCM, כמות העשויה לאפשר גם הפניה של גז ליצוא מעבר לתצרוכת המקומית של ישראל. במאגרי כריש ותנין כמות הגז מגיעה ל-75 BCM.

מתיוס ריגס, מנכ"ל אנרג'יאן, מסר כי "בהמשך להתחלת הפקת הגז ממאגר כריש, אני שמח בהצלחתה של תכנית הקידוחים שלנו. כל חמשת הבארות שנקדחו הניבו תוצאות, מה שמאפשר לנו להמשיך לייצר ערך, תוך הבטחת האספקה והתחרות באזור כולו. אנו בוחנים מספר אפשרויות למסחור הגז שהתגלה באזור "אולימפוס", כולל שימוש בתשתיות הקיימות שלנו ופיתוחן של תשתיות חדשות, ואנו מעריכים כי החלטה לגבי תכנית הפיתוח תהיה במחצית הראשונה של 2023".