חזי בצלאל | בלעדי

חזי בצלאל רוכש 50% מחברת ההפקה ההוליוודית Big Swell

בעסקה שמוערכת במליוני דולרים רוכשים איש העסקים חזי בצלאל ובנו עמרי 50% מחברת ההפקה ההוליוודית של המפיק אנדי הורביץ • לחברה כבר יש מספר פרויקטים הנמצאים בשלבי פיתוח שונים, וחלקם צפויים לצאת לצילומים בתחילת 2023

חזי בצלאל, קרני בצלאל ועמרי בצלאל / צילום: ברנדט אלפרן
חזי בצלאל, קרני בצלאל ועמרי בצלאל / צילום: ברנדט אלפרן

חברת ההפקות Mountaintop Productions, בבעלותם של איש העסקים חזי בצלאל ובנו עמרי, רוכשת 50% מחברת ההפקה ההוליוודית Big Swell של המפיק אנדי הורביץ, כך נודע לגלובס. היקף העסקה נאמד בכמה מיליוני דולרים, והיא עשויה לגדול לעשרות מיליונים, בהתאם להתפתחויות ולגודל ההפקות.

החברה החדשה אמורה להוות "קולקטיב מפיקים צעירים ודינמיים, השואף להיות בית לדור הבא של יוצרי תוכן חדשניים". כלומר, המפיקים יוכלו לפעול בצורה עצמאית תחת חברת הגג. לחברה כבר יש מספר פרויקטים הנמצאים בשלבי פיתוח שונים, וחלקם צפויים לצאת לצילומים בתחילת 2023.

לפי בצלאל, מטרת השותפות היא קידום יצירה ישראלית בהוליווד. Mountaintop Productions תתמקד מעתה בפיתוח והפקה בפועל בארץ ובהוליווד. הבן עמרי יכהן כיו"ר החברה, ויהיה אחראי על פיתוח פרויקטים מישראל ומאירופה, והבת קרני תהיה אחראית על פיתוח תוכן ישראלי מקורי.

פורטפוליו חברת ההפקה של בצלאל כולל סרטים ישראלים ואמריקאים, ובהם "סיפור על אהבה וחושך" שביימה נטלי פורטמן, "מפריח היונים" המבוסס על ספרו של אלי עמיר, ו"ימים נוראים" שזכה בפרס אופיר לסרט הטוב ביותר. בסרטים האמריקאים לקחו חלק, בין היתר, השחקנים פיליפ סימור הופמן, כריסטופר ווקן, דמי מור וג'סיקה לאנג.

"ישראל מלאה בכישרונות אדירים, ביוצרות ויוצרים מוכשרות ומוכשרים", אומר בצלאל. "השותפות עם אחד המפיקים הגדולים של הוליווד תוכל להביא את הכישרון הישראלי למרכז הבמה של הקולנוע העולמי".

עם הפנים להוליווד

כאמור, הבן עמרי יכהן כיו"ר החברה המשותפת. על הקשר עם הורביץ הוא מספר כי זה "נוצר מניסיון לעשייה משותפת של מספר פרויקטים. לאט לאט התהדק הקשר, ונחשפנו ליכולות ואיכות ההפקה של אנדי. כך כאשר זיהינו שיש הזדמנות לשיתוף פעולה עמוק יותר, לא היססנו.

"הורביץ הוא אחד האנשים הטובים שהכרתי ברמה האישית. מעבר להיותו מפיק כשרוני שהוכיח את עצמו בסרטים מדהימים, הוא בראש ובראשונה בן אדם ראוי ושותף לחזון.

"כעת אנחנו מתמקדים באיתור פרויקטים טובים לפיתוח והפקה, כשהדגש העיקרי שלי הוא על ישראל. כבר עכשיו קיימים ב־Big Swell תסריטים של תסריטאים ישראלים, ובמסגרת שיתוף הפעולה נפתח עוד פרויקטים עם טאלנט ישראלי.

"אנדי, מצדו, מכיר את הוליווד ויודע להגיע לטאלנטים הגדולים ביותר, להשיג את המימון ולהפיק בפועל. ביחד אפשר לעשות דברים גדולים וליצור סרטים וסדרות ברמות הגבוהות ביותר ולהוות עוד מקפצה לתעשייה הישראלית בהוליווד".

היסטוריה של רווחיות

בתפקידו האחרון כיהן הורוביץ כסגן נשיא בכיר בחברת Atlas Entertainment, שהפיקה ארבעה מתוך מאה הסרטים הרווחיים ביותר בהיסטוריה, בהם האביר האפל של כריסטופר נולאן ו־וונדר וומן עם גל גדות, שביחד גרפו כ־10 מיליארד דולר.

במהלך 15 שנות עבודתו בחברה הוא אף הפיק סרטים כמו "חלום אמריקאי", שהיה מועמד ל־10 פרסי אוסקר ב־2013, "יחידת המתאבדים" שרשם הכנסות של כ־750 מיליון דולר ב־2015. ו"משולש הגבולות" שהופק עבור נטפליקס, ונצפה על ידי 120 מיליון איש בחודש הראשון ליציאתו.

"חזי, עמרי וקרני הם השותפים הנכונים לעורר איתם מהפכה במודל המיושן של חברות ההפקה בהוליווד", אומר הורביץ. "ישראל תמיד הייתה מקור לכישרון ותוכן איכותיים ברמה גבוהה, ואני נרגש להיות גשר בין ישראל להוליווד".

Mountaintop Productions מיוצגת ע"י עו"ד שאול שרצר.