גב-ים ואמות מאשרות את חשיפת גלובס: שליש ממגדל ToHa בת"א הושכר

55 אלף מ"ר, אופציה ל-20 אלף מ"ר נוספים וכמה מאות מקומות חניה: לפי חשיפת גלובס, גוגל היא זו שתשכור שליש מהבניין • לפי הדיווח לבורסה, עלות השכירות תעמוד על 105 מיליון שקל בשנה

מגדל ToHA 2 בתל אביב / הדמיה: משרד רון ארד
מגדל ToHA 2 בתל אביב / הדמיה: משרד רון ארד

עסקת השכירות במגדל ToHa בתל אביב, שנחשפה באופן בלעדי בגלובס לפני כמה שבועות, מקבלת אישור רשמי. החברות גב-ים  ואמות  הודיעו היום (ד') לבורסה לניירות ערך על הסכם ארוך-טווח שנחתם עם אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, במסגרתו יושכרו 55 אלף מ"ר במגדל ToHa 2 בתל אביב, עם אופציה ל-20 אלף מ"ר נוספים, בחוזה למשך 10 שנים. לפי הדיווח לבורסה, עלות השכירות תעמוד על 105 מיליון שקל בשנה.

פייסבוק בוחנת מחדש את הסכמי השכירות שלה: מה יקרה לעסקת הענק בתל אביב? 
"החברות יושבות על הגדר": המשבר הכלכלי העולמי והקיצוצים בהייטק מגיעים לשוק המשרדים המקומי 
מטא בוחנת צמצום משרדים בעולם. מה יקרה לחוזי השכירות שלה בתל אביב? 
עסקת הענק של גוגל בתל אביב: 20 קומות ב-90 מיליון שקל בשנה 

חשוב לציין כי בדיווח לא הוזכרה החברה השוכרת, אולם כידוע, וכפי שנחשף לראשונה בגלובס, מדובר על חברת גוגל העולמית, ועתה, מלבד שטחי המשרדים, עולה כי להסכם נוספו כמה מאות מקומות חניה לטובת החברה בישורת האחרונה, שכל הנראה לא היו מתוכננים. 

השקעה של 3 מיליארד שקל

מגדל ToHa 2 נבנה בהשקעה של 3 מיליארד שקל, ביזמות משותפת של החברות אמות וגב-ים, והוא ממוקם בצומת הרחובות תוצרת הארץ, יגאל אלון ודרך השלום בתל אביב. עד כה נבנה החלק התת-קרקעי שלו, והבנייה צפויה להסתיים רק ב-2026.

כאמור, לפני מספר שבועות דווח בגלובס כי גוגל ישראל נמצאת במשא-ומתן מתקדם לשכירת כ-20 קומות, שליש ממגדל 2 ToHa החדש הנבנה ברחוב יגאל אלון פינת תוצרת הארץ (ראשי-התיבות ToHa) בתל אביב, תמורת כ-90 מיליון שקל בשנה.

על-פי המידע שהגיע לידי גלובס בעת חשיפת ההסכם, מדובר על שכירת 50 אלף מ"ר לפי מחיר של 150 שקל למ"ר ברמת מעטפת. הבניין שיכלול משרדים ומסחר יתנשא לגובה של כ-300 מטר - כ-77 קומות - וישתרע על שטח של 170 אלף מ"ר. החוזה ייחתם כאמור לתקופה של 10 שנים, עם אופציה להארכה. 

עסקה בשלבים מתקדמים

יצוין כי שתי החברות בחרו אז שלא להגיב לפניית גלובס, ובחברת גוגל מסרו כי הם "לא מגיבים לשמועות או ספקולציות". אולם עתה, על-פי הדיווח לבורסה, מסתמן כי "הסכם השכירות המחייב, ככל שייחתם, יהיה לשכירות שטח של כ-55 אלף מ"ר, בתוספת כמה מאות מקומות חניה (עם אופציה להגדלת שטח המושכר בכ-20 אלף מ"ר נוספים), לתקופה של 10 שנים, אשר תחל בינואר 2027, לאחר השלמת הקמתו של הפרויקט, בתמורה לדמי שכירות, ברמת מעטפת, בסך של כ-105 מיליון שקל בשנה (חלק החברה - %50)". הדבר מאשר את הפרסומים ומאמת כי העסקה נמצאת בשלבים מתקדמים, רוקמת עור וגידים וככל הנראה עשויה להיחתם בקרוב.

בדיווח צוין עוד כי "אולם, אין כל ודאות כי הסכם העקרונות יבשיל לכדי הסכם שכירות מחייב וביחס לעיתוי מועד השלמת הקמת הפרויקט. הערכות ותחזיות החברה האמורות לעיל תלויות וכפופות להתקיימותן של פעולות ונסיבות שאינן בשליטתה וכן של תחזיות ואומדנים עתידיים אשר התממשותם אינה ודאית ואינם בשליטתה של החברה, ולפיכך עשויות שלא להתקיים, כולן או חלקן, או להתקיים באופן שונה מכפי שהוערך על-ידה (לרבות באופן מהותי), ויכול שתושפענה מגורמים אשר לא ניתן להעריכם מראש, לרבות בשל שינויים בסביבה הכלכלית בה פועלת החברה, או בשל התממשות איזה מגורמי הסיכון הנכללים בפרק תיאור עסקי התאגיד בדוח התקופתי של החברה לשנת 2021". 

מחברות גב-ים, אמות לא נמסרה תגובה. גוגל טרם הגיבה לפנייה.