בעקבות חקירת הרגולטורים: ביננס נסוגה מעסקת החילוץ של FTX

בייננס ביטלו את רכישת בורסת הקריפטו FXT • הסיבה: "דיווחים בנוגע לטיפול בכספי לקוחות שנעשה בצורה לא טובה, וחקירות לכאורה של הרגולטורים" • גלי ההדף בעולם הקריפטו מתרכזים כעת במטבע SOL של פרוייקט סולאנה, בו ל-FTX היו החזקות רבות

בוטלה רכישת FTX על ידי בייננס / צילום: Shutterstock
בוטלה רכישת FTX על ידי בייננס / צילום: Shutterstock

אמש הודיעו בייננס שלא משיכו בתהליך הרכישה של בורסת הקריפטו FXT. בייננס צייצו בטוויטר ש"כתוצאה מבדיקת הנאותות התאגידית, ודיווחי החדשות האחרונים בנוגע לטיפול בכספי לקוחות שנעשה בצורה לא טובה, וגם על חקירות לכאורה של הרגולטורים, החלטנו שלא להמשיך ברכישה הפוטנציאלית של FTX.com".

עוד נכתב בציוץ: "בתחילה, קיוונו שנוכל לתמוך בלקוחות FTX ולספק נזילות, אבל מתברר שזה מעבר ליכולתינו לעזור. כל פעם ששחקן גדול בתעשיה נופל, הלקוחות נפגעים. אנחנו רואים זאת כבר מספר שנים. אבל ככל שהרגולציה תתפתח, וכך גם הביזוריות, המערכת תהיה חזקה יותר".

ההודעה אמש מגיעה לאחר שבימים האחרונים בורסת הקריפטו בייננס חתמה על הסכם רכישה בלתי מחייב עם המתחרה FTX, לאחר שהאחרונה נקלעה לקשיים בעקבות פרסום של CoinDesk בשבוע שעבר, שעורר חשש שהמאזן של Alameda Research, חברה אחות של FTX, היה תלוי יותר מדי במטבעות בלתי נזילים, כולל מטבע FTT של FTX עצמה. 

להודעה של בייננס, שהגיעה אתמול בשעות הלילה, קדמו ידיעות על כך שהרגולטורים בארצות הברית יפתחו בחקירה על התנהלות FTX בתחומי הקרנות, ההלוואות, והקשרים עם החברה אחות אלמידה.

גלי ההדף בעולם הקריפטו מתרכזים כעת במטבע SOL של פרוייקט סולאנה, אחד הפרוייקטים הגדולים בעולם הקריפטו. ל-FTX ואלמידה היו אחזקות ניכרות בפרוייקט, ומכירתו שימשה בשלבים הראשונים של המשבר להשגת נזילות ל-FTX. המטבע איבד בחמשת הימים האחרונים מחצית מערכו.