תוכנית ההתייעלות של Wix עובדת: החברה עקפה את הצפי בדוחות הרבעון השלישי

ברבעון השלישי Wix רשמה הכנסות של כ-346 מיליון דולר, מעט מעל תחזית החברה ותחזיות האנליסטים • ניר זוהר, נשיא החברה: "2022 היא שנה עם שינויים דרסטיים בפרקי זמן קצרים. אני חושב שעשינו מהלכים נכונים להיות ערוכים בצורה מיטבית"

ניר זוהר, נשיא וויקס / צילום: שלומי יוסף
ניר זוהר, נשיא וויקס / צילום: שלומי יוסף

תוכנית ההתייעלות של Wix באה לידי ביטוי בדוחות הרבעון השלישי, בהם החברה הפתיעה את השוק עם מעבר לרווח נקי Non-GAAP בעוד שתחזיות האנליסטים היו שתציג הפסד. עם זאת, שינויים בשערי החליפין פגעו בתוצאות הרבעון.

החברה בניהולו של אבישי אברהמי מאפשרת ללקוחותיה להקים ולנהל אתרי אינטרנט. בקיץ האחרון, לאחר ירידה של כ-80% במניה מהשיא של 2021 ועל רקע המצב המאקרו-כלכלי, Wix הודיעה על תוכנית התייעלות במטרה לחסוך 150 מיליון דולר בשנה. התוכנית כללה גם פיטורי 100 עובדים, רובם בחו"ל. נתוני החברה לסוף הרבעון השלישי מצביעים על קיטון של 176 עובדים בסוף הרבעון השלישי, ל-5,687.

ברבעון השלישי, Wix רשמה הכנסות של כ-346 מיליון דולר, מעט מעל תחזית החברה ותחזיות האנליסטים, נתון המשקף צמיחה חד-ספרתית של 8% לעומת הרבעון המקביל. שני תחומי הפעילות של Wix צמחו ברבעון בשיעור דומה.

לפי כללי החשבונאות המקובלים ( GAAP ) רשמה החברה הפסד תפעולי של 62.3 מיליון דולר, צמצום לעומת הפסד של 70.3 מיליון דולר ברבעון המקביל, ובשורה התחתונה היא הציגה הפסד נקי של 47.4 מיליון דולר, לעומת רווח של 16.3 מיליון דולר ברבעון המקביל (רווח שנבע אז בעיקר משיערוך החזקתה בחברת מאנדיי, שנסחרה בשיא). על בסיס Non-GAAP , בנטרול עלויות התגמול ההוני לעובדים בסך כ-51 מיליון דולר, הרווח הנקי ברבעון השלישי היה 3.6 מיליון דולר שהם 6 סנטים למניה, בהשוואה להפסד נקי ברבעון המקביל. תחזית האנליסטים הייתה להפסד נקי של 9 סנטים למניה.

בסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של 2022, הכנסות Wix  צמחו בכ-10% ליותר מ-1 מיליארד דולר, ההפסד הנקי GAAP העמיק ל-386 מיליון דולר וההפסד Non-GAAP היה 45.6 מיליון דולר.

ברבעון הרביעי Wix מצפה להכנסות של 349-354 מיליון דולר, גידול של 5%-6% לעומת הרבעון המקביל. השנה כולה תסתיים על צמיחה של 9% בהכנסות, אמצע טווח התחזית הקודמת, בשל השפעות שערי חליפין שהוחמרו במהלך הרבעון והחודש הנוכחי. Wix מצפה לחזור לרווחיות תפעולית על בסיס Non-GAAP ברבעון הרביעי, לראשונה מ-2019, ומצפה לשיא בתזרים החופשי שיגיע ל-47-50 מיליון דולר (בנטרול עלויות בניית הקמפוס החדש שלה).

אין על הפרק פיטורי עובדים נוספים

"מה שמאפיין את הדוחות האלה, זה תוצאות תוכנית ההתייעלות שהצגנו והתכוננו לקראתה מספר רבעונים, לאחר שהגבנו להאטה הכלכלית", אמר סמנכ"ל הכספים ליאור שמש במסיבת עיתונאים וירטואלית שערכה החברה. "ברבעון הרביעי נציג רווח תפעולי Non-GAAP ושיא בתזרים המזומנים החופשי, וזה מתאים ליעדי הרווחיות שהצגנו ביום אנליסטים בחודש מאי. אני שמח שהתוכנית נתנה את אותותיה בצורה מאוד מהירה. במקביל אנחנו ממשיכים לצמוח בהכנסות ובהזמנות".

שמש ציין שרוב תוכנית ההתייעלות כבר בוצעה, וכרגע אין על הפרק פיטורי עובדים נוספים.

לדבריו, התחזית לשיא בתזרים החופשי ברבעון הרביעי נובעת גם מכך שעונתית זהו הרבעון שבו הגבייה גבוהה יותר ויש פחות הוצאות שיווק (בשל החגים הנוצריים), וגם מתוכנית ההתייעלות. "החיסכון השנתי הוא של 150 מיליון דולר ואת רוב התוכנית סיימנו, אז מדובר על סדר גודל של 35 מיליון דולר ברבעון", הסביר שמש.

בחודש ספטמבר נודע על כניסת קרן ההשקעות האקטיביסטית סטארבורד להשקעה ב- Wix . הקרן הודיעה על החזקה של 9% בחברה ועד כה לא הציבה דרישות קונקרטיות, אך במצגת שפרסמה סטארבורד בחודש שעבר היא רמזה שניתן להציף ערך ב- Wix באמצעות קיצוץ נרחב יותר במספר העובדים. "ההתנהלות מול סטארבורד היא כמו מול כל משקיע אחר בחברה, וההתנהלות הזאת טובה", אמר שמש. לדבריו סטארבורד הציגה את דעתה לחברה. "כמובן שאנחנו רוצים רווחיות יותר גבוהה ועשינו את כל המהלכים הנדרשים. אני בטוח שכמו כל המשקיעים האחרים גם סטארבורד יהיו מרוצים".

ניר זוהר, נשיא החברה הוסיף: "היחסים עם סטארבורד הם כמו עם כל בעל מניות אחר. אנחנו מדברים איתם על נושאי הביזנס כמו עם בעלי המניות האחרים, לא יותר ולא פחות. הם לא ביקשו למנות נציג לדירקטוריון ולא באו בדרישות".

Wix הודיעה לאחרונה על ביצוע רכישה עצמית של מניות ( buy back ) של עד 300 מיליון דולר. בסוף הרבעון היו לה בקופה 1.45 מיליארד דולר לעומת חוב למחזיקי האג"ח להמרה בסך 927 מיליון דולר שרובו לטווח ארוך.

לשאלה על ההיערכות למיתון אפשרי אמר זוהר: "ההורדה בהוצאות וההתכנסות לרווחיות גבוהה יותר זה חלק מההיערכות. אנחנו עוד לא יודעים מה המשמעות האמיתית של תרחיש כזה (מיתון) עבורנו. בפעם הקודמת שחזינו מיתון, ב-2008-2009, למעשה דווקא לא נפגענו וזה אף הועיל לנו, כי הייתה תנועה גדולה של אנשים שאיבדו מקומות עבודה והתחילו מיזמים באינטרנט. מצד שני היינו אז חברה קטנה בתחילת הדרך, אז קשה להשליך על ההווה. המשימה שלנו היא לתכנן לטווח ארוך ולבנות אסטרטגיה כדי שנהיה פה עוד שנים רבות, ומצד שני להיות זריזים ולהגיב לשינויים. 2022 היא שנה עם שינויים דרסטיים בפרקי זמן קצרים. אני חושב שעשינו מהלכים נכונים להיות ערוכים בצורה מיטבית".