בעל חברה ליבוא ושיווק מותגים בינלאומיים: "הרגולציה הכבדה גורמת בסופו של דבר לנזק היקפי"

גל פרלמן, בן 46 מקריית ביאליק, נשוי ואב לשלושה • מנכ"ל ושותף בחברת גלובל ברנדס גלרי • "הבנקים בימים אלה, ובענף שלנו בפרט, נזהרים. הם רואים את הענף כמסוכן ותזזיתי יותר, מכיוון שלא מדובר במוצרי צריכה כמו קוטג' או לחם, אלא במוצרי מותרות לאנשים מסוימים" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

גל פרלמן, מנכ''ל ושותף בחברת גלובל ברנדס גלרי / צילום: דן לב
גל פרלמן, מנכ''ל ושותף בחברת גלובל ברנדס גלרי / צילום: דן לב

"הייתי מצפה מהרשויות בארץ לבוא קצת יותר לקראת עסקים חדשים הנמצאים בתחילת הדרך ובתקופת הצמיחה שלהם: בעיקר בתחום הקלת הרגולציה, הגבלות בתחום יבוא, תקנים, פריסת תשלומים נוחה יותר". אומר גל פרלמן, מנכ"ל ושותף בחברת גלובל ברנדס גלרי, חברה בינלאומית בבעלות פרטית ליבוא ושיווק מותגים בינלאומיים.

"לדוגמה, פעם ייבאנו משלוח שכלל מוצצים. התחלנו רגולציות תקינה כמתחייב, למרות שאמרו לנו שתקינה אירופאית אמורה להספיק, והגשנו את כל המסמכים והאישורים הרלוונטיים. טווח התגובה הממוצע מהרשויות הוא 3־4 ימים, לעיתים שבוע. בזמן הזה האונייה מעוכבת בנמל ולא מוכנים לשחררה וכל יום עיכוב עולה מאות דולרים. בסופו של התהליך, לאחר חודש וחצי של המתנה נאלצנו לבטל הכל ונדרש מאיתנו להתחיל את התהליך מההתחלה. אלה דברים שעושים נזק היקפי".

כיום, GBG משמשת מפיצה בלעדית של מותגי אופנה בינלאומיים בישראל, ביניהם: GUESS, DKNY, SAM EDELMAN, CIRCUS, BAYTON. החברה מפעילה אתר סחר ומעבר לחנויות המותגים ומשווקת את מוצרי המותגים במאות נקודות סיטונאיות ברחבי הארץ.

פרלמן, מנכ"ל החברה, עוסק בתחום מעל ל־25 שנים. בשנת 2018 הקים את הקבוצה בה הוא שותף ועם הזמן החל להרחיב את פעילות החברה ולקבל זיכיונות למותגים בינלאומיים לשיווק רשמי בארץ.

"הבנקים בימים אלה, ובענף שלנו בפרט, נזהרים. הם רואים את הענף כמסוכן ותזזיתי יותר, מכיוון שלא מדובר במוצרי צריכה כמו קוטג' או לחם, אלא במוצרי מותרות לאנשים מסוימים. בתחילת הדרך, בעיקר בשנתיים הראשונות, הבנקים היו מאוד קשים. לימים, כשגדלנו והגענו למקום יציב הם החלו להוריד לחץ. מצד שני יש חברות דומות שלא מצליחות להגיע למצב של רווחיות והבנקים מאוד קשים איתם", הוא מספר.

פרלמן לא רואה שוני דרמטי בין המרכז לפריפריה. "במדינה כמו שלנו, ועם כל המודעות ברשתות החברתיות, הכל חשוף בכל הארץ והמוצרים ניתנים לרכישה גם דרך האתר. השוני בא לידי ביטוי דווקא מול הגורמים מחו"ל, כשהם דורשים שהעסקים יתנהלו יותר באזור המרכז ובאזורים הטובים, קניונים, מקומות מרכזיים וכדו'".

החברה מונה כיום 13 סניפים, אתר אינטרנט שמהווה כ־15% מפעילות החברה, וכן מחלקה סיטונאית שעובדת עם כל הגורמים המובילים בשוק האופנה: החל מאתרי אופנה ועד לרשתות ביגוד ואופנה. "כשקיבלנו את המותג GUESS, החברה קפצה מדרגה".

לסיכום, גל מציין את החזון לעתיד. "השאיפה היא להמשיך להביא לצרכן כל מה שנכון ורלוונטי, ולא רק בתחום האופנה. אנו פתוחים גם לתחומים וקטגוריות אחריות, כדוגמת: אוכל, עיצוב וכל מה שרלוונטי ויש לו ביקוש".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il