בעלת רשת קוסמטיקה: "חברות הביטוח מקשות על התחום בגלל הרגולציה"

יפה מקסימוב, בת 57 מחולון, גרושה + 4 ילדים ו־6 נכדים • בעלת רשת הקוסמטיקה והביוטי־טק "יפה מקסימוב" • "כמעט כל חברות האשראי לא מאפשרות עסקאות של מעל שלושה תשלומים לעסקים מתחום האסתטיקה" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

יפה מקסימוב, בעלת רשת הקוסמטיקה והביוטי־טק ''יפה מקסימוב'' / צילום: אופיר הראל
יפה מקסימוב, בעלת רשת הקוסמטיקה והביוטי־טק ''יפה מקסימוב'' / צילום: אופיר הראל

"בתחום שלנו אנחנו כפופים לרגולציה של מכון התקנים בהיבט של המכשירים, ושל משרד הבריאות בהיבט של מכירת קרמים", מסבירה יפה מקסימוב, בעלת רשת הקוסמטיקה והביוטי־טק 'יפה מקסימוב'.

"לצורך העניין, אין לי אפשרות לייבא מוצרים או מכשירים. כל מכשיר שיש בעסק חייב להיות באישור מכון התקנים או בעל אישור CE (תקן אירופאי). כמו כן, העסק חייב להיות עם רישיון של העירייה וכמובן ביטוח אחריות מקצועית. יש מספר חברות ביטוח שלא רוצות לבטח עסקים בתחום האסתטיקה כי יש גם בעיות רגולציה בשימוש במכשור טכנולוגי". 

● בגיל 15 היא נזרקה לרחוב, היום יש לה מותג קוסמטיקה מצליח
● סטיילינג אישי ממראה וירטואלית, קניית נעליים עם ג’ורדן: העידן החדש מגיע לחנויות הפיזיות  

מקסימוב, קוסמטיקאית ותיקה שכבר נמצאת 30 שנה בתחום, התחילה את דרכה בעולמות הקוסמטיקה בחדר קטן בביתה. לאט לאט היא סללה את דרכה וכיום היא הבעלים והמנכ"לית של רשת קוסמטיקה וביוטי־טק, המעניקה טיפולים משולבים לאלפי לקוחות.

"כמעט כל חברות האשראי לא מאפשרות עסקאות של מעל שלושה תשלומים לעסקים מתחום האסתטיקה", אומרת מקסימוב. "לפני מספר שנים חייבו אותנו להכניס חברת פתרונות אשראי באמצע (או חברת בת של חברת האשראי או חברה פרטית אחרת) שמרוויחה מההכנסה שלנו עוד כמה אחוזים.

"העסק שלנו עבר שינוי מאוד גדול ב־8 השנים האחרונות. אנחנו עובדות עם יועץ עסקי בשם אסף זיו, שמלווה אותנו משנת 2014. הוא הביא אותנו ממקום של כמעט פשיטת רגל למקום שאנחנו נמצאים בו היום. הוא לימד אותנו לעבוד נכון עם תזרים ועם כסף ועוד הרבה דברים מהפן העסקי־כלכלי, מה שלא היה עד אותה תקופה. השינוי עזר לנו לפרוח ולגדול ולהגדיל את ההיצע הטיפולי שלנו".

כיום החברה מונה כ־104 עובדים, 95% הן נשים. הטיפולים העיקריים בקליניקות כוללים 80% שימוש בטכנולוגיות, והיתר זה הזרקות וטיפולים רפואיים. "אסטרטגיית הבידול של החברה כוללת שימוש בטכנולוגיות לטיפול בבעיות עור, אך לא רק. נואל, הסמנכ"לית שלי, שהיא גם הבת שלי, טיילה וחיה שנה בארה"ב, שם היא ספגה המון מהתרבות והשירות, היחס ללקוח, כל המעטפת שנותנים ללקוחות מלבד הטיפול עצמו. עם חזרתה לארץ, לאט לאט תרגמנו ועשינו אדפטציות לעסק שלנו יחד עם מנהלות הסניפים".

יפה מספרת שהחברה עושה שילוב בין עולם הרפואה לעולם הטכנולוגיות הקוסמטיות. "כך הלקוחות מקבלים טיפול מדויק למצב העור ומצליחים לעבוד על העור בכל שכבותיו. כל אלו, תוך דגש על חווית הלקוח והתוצאה הטיפולית הטובה".

"אם שואלים אותי", משתפת יפה לסיכום. "השלב הבא הוא להכניס עוד טיפולים מעולם הרפואה. בימים אלו אנו מכניסים את טיפול ה'מירה דריי' - מכשיר לטיפול בהזעת יתר המבוצע תחת השגחה רפואית וצוות מיומן. אנחנו גם עומלות כבר על ניתוחים פלסטיים. אם תשאלו את נואל השאיפה היא לפתוח עוד שני סניפים במקומות אסטרטגיים".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il