מה הביא את מייסד ויקיפדיה לתל אביב

ג'ימי וולס, מייסד ויקיפדיה, השתתף באירוע בו חולקו פרסים לחברות שיצרו טכנולוגיה בעלת ערך יוצא דופן שמשפיעה לטובה על אוכלוסיות גדולות בארץ ובעולם • וגם: יבוא המזון מאיטליה עלה ב-48% בחמש השנים האחרונות • אירועים ומינויים

בועז ארד וג'ימי וולס בטקס האטלס / צילום: ליאת מנדל
בועז ארד וג'ימי וולס בטקס האטלס / צילום: ליאת מנדל

"לטוויטר אין בעיה של חופש ביטוי, הבעיה האמיתית שלה היא הטרולים. אין לה שליטה על הקהילה, והרעילות שקיימת ברשת פוגעת לא פעם במשתמשים שלה", כך אמר ג'ימי וולס, מייסד ויקיפדיה, באירוע הענקת פרסי האטלס לחברות הייטק מצטיינות, שהתקיים בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

באירוע, שהתקיים זו השנה השישית ועסק בעתיד תעשיית ההייטק, חולקו פרסים לחברות שיצרו טכנולוגיה בעלת ערך יוצא דופן שמשפיעה לטובה על אוכלוסיות גדולות בארץ ובעולם. השנה ניגשו לפרס 130 חברות, ומתוכן נבחרו 5 חברות זוכות.

בתחום האנרגיה נבחרה Addionics, המפתחת אלקטרודות לסוללות נטענות שמאפשרות שיפור בזמני הטעינה. בתחום טכנולוגיות המזון נבחרה Watergen, שפיתחה מערכת המייצרת מים מהאוויר. בתחום הבריאות והמדע זכתה Nucleai, שפיתחה מערכת לבחינת ביופסות של חולי סרטן בתלת ממד. בתחום הקוואנטום וסייבר זכתה Ermetic שמפתחת מערכת הגנה לשרתי ענן, ובתחום שרשרת האספקה זכתה Findings שמשפרת תהליכים במערכות אספקה.

הבחירה נעשתה בידי ועדת שופטים שכללה 15 חברים בראשות היו"ר מושיק קוברסקי. הפרס, שמוענק מטעם מרכז איין ראנד, קרן פרומתאוס ושותפים ותומכים נוספים, הוא פסל של איש העסקים והאמן ריצ'רד מינס בשווי 100 אלף דולר, המייצג דימוי של אטלס המיתולוגי המניף את העולם.

"הדיון הציבורי מתמקד בדרך כלל במה שלא עובד, ואנו מבקשים להציג בפרס האטלס את החלקים בכלכלת ישראל שנהנים מיזמות, השקעות חופשיות, פריצת גבולות ועצמאות", אומר בועז ארד, מנכ"ל מרכז איין ראנד ומנהל האטלס. "אלו המאפיינים שמאפשרים ליוצרים וליזמים לפרוח, ואני מקווה כי המסר הזה יחלחל גם לחלקים הפחות חופשיים בכלכלת ישראל". 

איזה מזון הכי מיובא מאיטליה?

החיבה הישראלית למטבח האיטלקי היא עניין ידוע, ויעיד על כך מספר המסעדות המציגות עצמן ככאלה. כעת, לרגל שבוע האוכל האיטלקי, המתקיים זו השנה השביעית בישראל ובעולם (13-17.11), נציבות הסחר האיטלקית אספה נתונים מהלמ"ס - שמהם ניתן ללמוד מה בדיוק מוצא חן בעיני הישראלים.

בחמש השנים האחרונות עלה יבוא המזון מאיטליה ב־48%, וב־2021 עמד על 247 מיליון דולר. גם כאשר בוחנים את 11 החודשים הראשונים של 2022, ניתן לראות עלייה של 18% בהשוואה לאותה תקופה אשתקד. בין המוצרים המובילים ביבוא נמנים מוצרי מאפה ועוגיות, פסטה, קפה, מים מינרליים, שוקולד, גבינות, שימורי עגבניות ורטבים.

יבוא המים המינרליים מארץ המגף עלה ב־2021 ב־46% בהשוואה ל־2020, בתפוחים נרשמה עלייה של 68%, בשמן הזית עלייה של 62%, ביין 55% (ככלל, היינות האיטלקיים מיובאים בכמות נמוכה, אך נרשמת מגמת עלייה) ובגבינות 53%. מבחינת הערך הכספי, הקפה הוא המוצר המיובא ביותר לארץ, עם 43.5 מיליון דולר ב־2021. 

מצנח הזהב

תמר יסעור, יו"ר חברת ישראכרט, מונתה ליו"ר הוועד המנהל של ארגון מעלה.

יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי לשעבר, מצטרף לדירקטוריון IMPROVATE.

דוד כיבש מונה למוביל תחום הסייבר במעבדת החדשנות של רנו־ניסאן־מיצובישי בישראל.

יוסי תאגורי מונה למנכ"ל מרכז הפיתוח של זירת העבודה הדיגיטלית ZipRecruiter בישראל.

דודו צוקר יכהן כסמנכ"ל התפעול ברשת מלונות ישראל קנדה.

עדי יזדי דננברג מונתה לסמנכ"לית שיווק בחברת שירותי הטכנולוגיה Commit. דימה טאטור יכהן כסמנכ"ל אבטחת סייבר.

נועה גרינפלד מונתה לסמנכ"לית מותג ותקשורת ב־Bookaway.

חדשות טובות

חברת השבבים מארוול תעניק ל־600 עובדיה בישראל חופשת הורות מורחבת בתשלום מלא למשך 12 שבועות נוספים מעבר לחופשה המעוגנת בחוק.