המונדיאל בקטאר יצא לדרך: כמה רייטינג רשם משחק הפתיחה?

מלבד הרייטינג של המונדיאל, גם מהדורת החדשות של ערוץ "כאן 11" הגדילה את הנתח שלה, מ-5.2% צפייה בשיא בחודש האחרון ל-6.2% אמש • בתאגיד השידור צופים כי ההכנסות מפרסום במונדיאל יגיעו ל-17 מיליון שקל

המשחק הראשון במונדיאל 2022. סעד אל שיב, שוער נבחרת קטאר, עושה עבירה על אנר ולנסיה מנבחרת אקוודור / צילום: Associated Press, Hassan Ammar
המשחק הראשון במונדיאל 2022. סעד אל שיב, שוער נבחרת קטאר, עושה עבירה על אנר ולנסיה מנבחרת אקוודור / צילום: Associated Press, Hassan Ammar

המונדיאל בקטאר יצא לדרך עם רייטינג של 13.1% (412 אלף צופים) למשחק הפתיחה, ששודר בערוץ "כאן 11" - התוכנית הנצפית ביותר בישראל באותה שעה. לפי נתוני ועדת המדרוג, באותה עת רשמה התוכנית "שש עם" בערוץ 12 רייטינג של 6.3%, ו"שש עם" אמנון לוי בערוץ 13 רשמה 4.2% רייטינג. 

תאגיד השידור הציבורי מפחית עלויות למונדיאל 
משחקי גביע העולם בכדורגל יוצאים לדרך בקטאר, הפייקים כבר כאן 
האלגוריתמים כבר קבעו: זאת הנבחרת שככל הנראה תזכה במונדיאל בקטאר 
לקראת בעיטת הפתיחה בדוחא: הצד האפל של חגיגות הכדורגל בקטאר 

בהשוואה לנתוני המונדיאל שהתקיים ברוסיה ב-2018, מדובר ברייטיג דומה אם כי מעט נמוך יותר: לפני ארבע שנים רשם משחק הפתיחה של המונדיאל, שבו התחרו רוסיה וערב הסעודית, רייטינג של 13.5%. 

מתוך שידורי המונדיאל, כאן 11 / צילום: אולפן המונדיאל, כאן 11
 מתוך שידורי המונדיאל, כאן 11 / צילום: אולפן המונדיאל, כאן 11

למונדיאל הייתה השפעה גם על נתוני מהדורות החדשות. אומנם גם הפעם "המהדורה המרכזית" עם יונית לוי בערוץ 12 הובילה את הצפייה עם 15.1%, וערוץ 13 רשם 7.8% צפייה, אך מהדורת התאגיד הגדילה את הנתח שלה מ-5.2% בשיא בחודש האחרון ל-6.2%.

טקס הפתיחה של טורניר הכדורגל העולמי בקטאר רשם נתונים נמוכים יותר של 5.5% (156 אלף צופים) - אם כי יותר מהרייטינג של שרון גל בערוץ 13 שעמד על 4.4%, וקצת פחות מרפי רשף בערוץ 12, שהשיג נתח של 5.7%.

השקעה של 45 מיליון שקל

בסך-הכול ההשקעה של התאגיד בשידורי המונדיאל מוערכת בכ-45 מיליון שקל, והיא מורכבת מזכויות שידור ומעלויות אופרטיביות. זכויות שידור התחרות נמצאות בידי התאגיד כ"ירושה" שקיבל מרשות השידור - ההסכם המקורי נחתם בין הרשות לפיפ"א, התאחדות הכדורגל העולמית, ושם נקבע כי זכויות השידור לשני המונדיאלים ברוסיה ובקטאר יתומחרו ב-60 מיליון שקל. מכאן שעלות זכויות השידור למשחקים הנוכחיים היא כ-30 מיליון שקל.

העלות האופרטיבית של השידורים כוללת את הצוותים התפעוליים, הטאלנטים, השירותים הדיגיטליים ועוד. לכך הקצה התאגיד תקציב של כ-15 מיליון שקל, כ-2 מיליון שקל פחות מהסכום שהוקצה למונדיאל רוסיה.  הסיבות לכך נעוצות בצמצום הטאנלטים המעורבים במהלך השידורים וויתור על בניית האולפן בישראל, שעולה לא מעט כסף.

ב"כאן 11" מעריכים כי העלויות האופרטיביות יכוסו על-ידי החסויות, כאשר ההכנסות מפרסום יעמדו על כ-17 מיליון שקל - ויש אף המעריכים כי הסכום יהיה גבוה יותר.