בעלי רשת הפיצריות בשרון לא רואים הכרח בסניפים בת"א: "מיקום טוב מאפשר להרוויח כ־15% מהמחזור"

סתיו נטע חיים, בר לביא ונאור אורדמן, תושבי אבן יהודה • סתיו בן 29, נשוי • בר בן 26, רווק • נאור בן 30, רווק • השלושה הם הבעלים של פיצריית הבוטיק ליטל סיסטר • "לפני שאנחנו בוחרים מקום לפתיחת סניף חדש, אנחנו לומדים את גודל האוכלוסייה, את המתחרים ואת אופי המקום" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

סתיו נטע חיים, בר לביא ונאור אורדמן, הבעלים של פיצריית הבוטיק ליטל סיסטר / צילום: ליטל סיסטר
סתיו נטע חיים, בר לביא ונאור אורדמן, הבעלים של פיצריית הבוטיק ליטל סיסטר / צילום: ליטל סיסטר

"האתגרים הרגולטורים בתחום שלנו הם באמת קשים לעומת העבודה שהייתה לי בלונדון. שם התקנות באמת ברורות, ואתה יודע מה מותר ומה אסור", מספר סתיו נטע חיים, בעלים משותף ומנכ"ל "ליטל סיסטר פיצה".

במטרה לאתר מידע שיסייע ברישוי עסק בישראל, לדבריו, "אתה חייב לקחת חברה, בעלות גבוהה כמובן. זאת, לעומת לונדון ששם הרבה יותר קל רגולטורית לקבל רישיון עסק מהסיבה הפשוטה שהיא שיתוף הקהל הרחב בדרישות בצורה פשוטה ונוחה - מה שבישראל לא קורה".

נאור אורדמן, שותף בעסק ומנהל השיווק, מוסיף כי הקושי הגדול ביותר בפתיחת עסק מזון בישראל הוא בהשגת המימון עבור התהליך. "בנקים שמו 'איקס' גדול על התחום בגלל הנתון שמתנופף באוויר כי 90% מהמסעדות נסגרות. מצד אחד, יש צדק בדבריהם. אנשים בלי ידע באים ופותחים מקומות, נכשלים ומפסידים כסף, אבל מצד שני כשמישהו ללא עזרה מההורים ועם הון ראשוני לא גדול רוצה להקים עסק מזון בישראל - הוא יצטרך כנראה להביא ביטחונות שאין באמת מאיפה להביא, ושלא נדבר על הריביות שמישהו חדש בעסקים מקבל".

פיצריית "ליטל סיסטר פיצה" נולדה מאהבה לאוכל של שלושה שותפים שפים, שמתעסקים בקולינריה במשך שנים רבות.

סתיו נטע חיים, מנכ"ל הקבוצה והוגה מתכון הפיצה, היה היועץ הקולינרי של טדי שגיא בהקמת רשת הפיצריות "קמדן פיצה" שבלונדון - ומשם שאב את הרעיון. נאור אורדמן, בעלים ומנהל השיווק של הרשת, עבד אצל יוסי שטרית בקיצ'ן מרקט ובמשייה. בר לביא, בעלים ומנהל תפעול, עבד במטבחים של אייל שני וב־OCD של רז רהב.

"העסק שלנו הוא בעצם פיצריית בוטיק שעושה פיצות בשיטה מסורתית נפוליטנית, אבל עם טאצ' שמתאים לקהל הישראלי ובכלל לאופי המשלוחים שנגררנו אליו בגלל הקורונה", מספר בר. "הדרך שבה מתבטא הדבר הוא בטכנולוגיה שאנו משתמשים כדי לנהל את העסק ברמה החודשית והיומיומית".

הפיצריות שלהם ממוקמות באבן יהודה והוד השרון. "אי אפשר לקרוא לזה באמת פריפריה, אבל אפשר להשוות לתל אביב", אומר סתיו. "כמות האוכלוסייה משפיעה על נפח העבודה, על העלויות וסוג העובדים. לפני שאנחנו בוחרים מקום לפתיחת סניף חדש, אנחנו לומדים את גודל האוכלוסייה, את המתחרים והכי חשוב - את אופי המקום. אי אפשר לפתוח מותג שהיה יכול להצליח בתל אביב ובלי מחקר נכון שיצליח במקום מרוחק".

סתיו משתף כי פיצרייה שנפתחת כיום באזור טוב, לאחר בדיקה ומוכרת מעל 4,000 מגשים בחודש - ממוצע של 150 פיצות ביום, יכולה להרוויח כ־15% מהמחזור החודשי לפני מיסוי ואחרי עלויות עובדים.

אורדמן מסכם כי הם למודי ניסיון ואחרי שנים במקצוע, הם פותחים את שעריהם לזכיינות שתכלול הדרכה כלכלית, "כי בלי הדרכה כמו שצריך אי אפשר באמת הצליח".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il