על מה דיברו בכירי דלויט ישראל עם האפיפיור

לאחרונה נפגש האפיפיור עם כ-500 מנהלים בכירים של פירמת הייעוץ וראיית החשבון Deloitte, ביניהם גם אילן בירנפלד, יו"ר דלויט ישראל, ואורן רוזמן, שותף בחטיבת הייעוץ • "לייעוץ עסקי ואסטרטגי יש את הכוח והניסיון לסייע לחברה להתמודד עם משברים ברחבי העולם ולהפוך אותו לצודק ואנושי יותר", אמר האפיפיור • אירועים ומינויים

האפיפיור / צילום: Deloitte
האפיפיור / צילום: Deloitte

איך הופכים את העולם למקום טוב יותר? על השאלה הזו יש לכל הפחות אלפי תשובות ומיליוני בני אדם שמוכנים לייעץ בנושא, אבל לאחד מהם מקשיבים יותר.

לאחרונה נפגש האפיפיור עם כ-500 מנהלים בכירים של פירמת הייעוץ וראיית החשבון Deloitte, וביניהם גם אילן בירנפלד, יו"ר דלויט ישראל, ואורן רוזמן, שותף בחטיבת הייעוץ וחלק מהמועצה המייעצת הגלובלית של הפירמה. מדובר בפעם הראשונה שבה מנהיג העולם הקתולי נפגש עם משלחת של חברה עסקית.

במהלך המפגש, שנערך בוותיקן, דיבר האפיפיור פרנסיס על קידום מטרות חברתיות וסביבתיות בזירה העסקית, והדגיש את האחריות של המגזר העסקי להשפיע על הסביבה החברתית שבה הוא פועל. "לייעוץ עסקי ואסטרטגי יש את הכוח והניסיון לסייע לחברה להתמודד עם משברים ברחבי העולם ולהפוך אותו לצודק ואנושי יותר", אמר האפיפיור. "היועצים של היום יכולים לעשות הרבה אם יגבשו אסטרטגיה נכונה, עם פרספקטיבה וחזון".

אורן רוזמן, שותף בחטיבת הייעוץ וחלק מה- Global Advisory Council של הפירמה הגלובלית / צילום: Deloitte
 אורן רוזמן, שותף בחטיבת הייעוץ וחלק מה- Global Advisory Council של הפירמה הגלובלית / צילום: Deloitte

במהלך המפגש סיפרו בירנפלד ורוזמן לאפיפיור ולנוכחים על המפגש שערכו בין ראשי דלויט ארה"ב לנשיא הרצוג בירושלים. "שיתפנו אותו בחזון שלנו להפוך למעסיק מועדף מגוון ומכיל למיעוטים בישראל, ובהם גברים ונשים מהחברה החרדית שאנו מכשירים, ונותנים להם את הכלים להשתלבות איכותית בשוק העבודה, בין היתר באמצעות המשרד שפתחנו בבית שמש.

"את זאת אנו עושים לצד העסקת ערבים ישראלים, שהם היום כמעט 10% מאנשינו בפירמה. בנוסף, פעלנו ואנו ממשיכים לפעול לנוכחות משמעותית של דלויט גם באזורים המרוחקים והפריפריאליים".

אמנם מדובר במפגש ראשון מסוגו, אולם הוותיקן כבר התעניין בעבר בעבודה עם חברות ייעוץ עבור מטרות שונות, ובהן ביין ושות' ומקינזי. גם בדלויט עובדים עם הוותיקן על מספר פרויקטים.

אזור התעשייה: שכר הטרחה וההטיה המגדרית

מדוע יש מעט נשים בכירות בראש משרדי עורכי הדין בישראל? השאלה הזו עמדה בלב פאנל שהתקיים באירוע השנתי של פורום המשפטניות בשדולת הנשים בישראל.

את הפאנל הנחתה עו"ד צפנת דרורי, מנכ"לית משרד פישר, ולקחו בו חלק יו"ר לשכת עורכי הדין עו"ד אבי חימי, עו"ד מעיין שניר, עו"ד איל רוזובסקי ממשרד מיתר וגב' אפרת שגב מדן אנד ברדסטריט.

אחת הנקודות הבולטות שעלו בו הייתה שגביית שכר טרחה לפי חיובי השעות, לעומת חיוב שכר טרחה לפי תוצאה או תפוקה, והשעות הרבות שמצריך טיפול בתיק ליטיגציה, מעניקים יתרון לעורך דין גבר שיכול להשקיע יותר "חיובי שעות" שכר טרחה, לעומת עורכת דין שיוצאת לחופשות לידה ומטלות הבית והילדים נופלות ברב הבתים.

נושא נוסף שעלה הוא היותה של הזירה המסחרית גברית הנגועה ברובה, ומשום כך נגועה בהטיות מגדריות. "זה לא סוד שבהנהלות החברות המסחריות הגדולות ובדירקטוריונים שלהם מכהנים בעיקר גברים, ואלה ממנים עורכי דין גברים", ציינה עו"ד ברוריה לקנר, יו"ר הפורום.

"ליטיגציה מסחרית זו זירה גברית מובהקת. אנחנו פועלים במלוא המרץ להסיר את החסמים, על ידי קידום מדיניות כגון עידוד יציאה לחופשת לידה לגבר, גמישות בעבודה, שינוי שיטת החיוב השעתי והמרתו לחיוב שכ"ט לפי תפוקה.

מימין לשמאל: מנכ''לית שדולת הנשים בישראל עו''ד עינת פישר לאלו, עו''ד ברוריה לקנר, עו''ד נעמי אסיא ויו''ר השדולה אלה אלקלעי / צילום: עו''ד יפעת יפה
 מימין לשמאל: מנכ''לית שדולת הנשים בישראל עו''ד עינת פישר לאלו, עו''ד ברוריה לקנר, עו''ד נעמי אסיא ויו''ר השדולה אלה אלקלעי / צילום: עו''ד יפעת יפה

פורום המשפטניות של השדולה הוקם במטרה לתרום לקידום נשים במקצועות המשפט, לפתח את השיח המשפטי המגדרי, וליצור רשת של ידע, קשרים וניסיון בתחומי המשפט, המגדר והממשקים ביניהם.

מצנח הזהב

אביעד הראל, ממייסדי חברת האנליטיקה Sisense, מצטרף כשותף מנהל לקבוצת Team8.

יוני אושרוב יכהן כסמנכ"ל ההכנסות (CRO) הראשון של מאנדיי.

שורת מינויים ב-Priority, המספקת פלטפורמות לניהול עסקים בענן: חמדת כהן שרגא, 44, מונתה לסגנית נשיא למחקר ופיתוח; ליאור ברט מונה למנהל טכנולוגיות ראשי; וזיו בן צבי, 51, מונה לסמנכ"ל הכנסות.

יוליה כץ, 43, מונתה למנכ"לית הסניף הישראלי של קבוצת היזמות והשקעות הנדל"ן Cityr Group.

דנה ברזילי מונתה לסמנכ"לית אנשים בסטארט-אפ הגיימינג Overwolf.

סיון נויפלד מונתה למנהלת פיתוח עסקי באיגוד ההייטק הישראלי.

ד"ר נחום איצקוביץ מונה ליו"ר עמותת מצמצמים רווחים, הפועלת לצמצום פערים בחברה הישראלית על ידי ליווי צעירים ללא עורף משפחתי תומך לאחר שירות צבאי או לאומי. קודם לכן כיהן כמנכ"ל משרד החקלאות, מנכ"ל משרד הרווחה ומנהל רשות ההשקעות במשרד הכלכלה.

חדשות טובות

תורמים דם ומקבלים גלידה. חברת בן & ג'ריס ומד"א משתפים פעולה: לאורך השנה יוצבו דוכני חלוקת גלידה לצד עמדות לתרומות דם. ביום ב' ה-28.11 תוצב עמדה בלובי בניין עיריית ראשון לציון.

תומכים בגיבורים שמבשלים. חברת הספנות צים תתמוך בשנה הקרובה בתוכנית "גיבורים מבשלים" של עמותת "גיבורים קטנים". היקף התמיכה עומד על עשרות אלפי שקלים. במסגרת התוכנית עוברים תלמידים שלומדים במוסדות חינוך מיוחד הכשרה בבתי ספר מקצועיים ללימוד בישול והסעדה, במטרה להעניק להם בסיס מקצועי לקראת השתלבות בשוק התעסוקה. במקביל להכשרה מתנדבים התלמידים יום בשבוע במטבחים הצבאיים של בסיסי חיל הים והמשטרה הצבאית, ובכך מקבלים נדבך נוסף של התמקצעות.

חברת צים וגיבורים מבשלים / צילום: יח''צ
 חברת צים וגיבורים מבשלים / צילום: יח''צ