כמעט כל הקונים בשוק היוקרה הירושלמי: תושבי חוץ

שוק הנדל"ן הירושלמי לוהט, ועסקאות אחרונות שנסגרו בו מזכירות את רמות המחירים של דירות היוקרה בתל אביב • ניתוח שוק, מדור חדש 

פרויקט סביון וויו / צילום: 3Division
פרויקט סביון וויו / צילום: 3Division

הכותב הוא מנכ"ל חברת דרא שיווק נדל"ן 

פרויקט סביון וויו:

בפרויקט שנמצא במרכז העיר ירושלים בפינת הרחובות ראול ולנברג, יפו והנביאים, נמכרה דירת מיני פנטהאוז בת 3 חדרים בקומה ה־27 והאחרונה, בשטח 102 מ"ר ומרפסת בשטח 24 מ"ר, עם כיוון אוויר אחד בדירה, שתי חניות ומחסן. סכום העסקה: 7.55 מיליון שקל, המגלם מחיר של 74 אלף שקל למ"ר פלדלת.

הבניין נמצא במרכז העיר ירושלים, אזור מתפתח שהתרומם מחדש בשנים האחרונות. ברחוב יפו עוברת הרכבת הקלה. הבניין נמצא במרחק הליכה מהעיר העתיקה ומהכותל, משוק מחנה יהודה ומבית הכנסת הגדול. באזור נבנים כיום כמה מגדלי יוקרה, וסכום העסקה משקף את המיצוב החדש.

איפה זינק המחיר הממוצע לדירה ביותר ממיליון שקל? | ניתוח גלובס
כבר לא עיר הקניונים: מה עובר על ראשון לציון?
●  במשרד האוצר משוכנעים שירידת מחירי הדירות כבר בפתח  

טלביה רזידנס:

עסקה נוספת בעיר נעשתה בפרויקט טלביה רזידנס ברחוב פינסקר בשכונת טלביה בעיר. דירת 3 חדרים בקומה השנייה בשטח 105 מ"ר ומרפסת בשטח 12 מ"ר עם שני כיווני אוויר, חניה ומחסן, נמכרה בסכום של 7.4 מיליון שקל, המגלם מחיר של 70.4 אלף שקל למ"ר פלדלת. הפרויקט כולל דירות 3 חדרים בגמר מלא וכן קומות ברמת מעטפת המאפשרות בחירה בתמהיל דירות של 4 עד 6 חדרים.

טלביה נחשבת לשכונה היוקרתית ביותר בירושלים, ומאופיינת בבתי אבן לשימור. הבניין ממוקם בקרבת תיאטרון ירושלים ובקרבת בית הנשיא, והמיקום המצוין היה הטריגר המרכזי לסגירת העסקה. מחיר הדירה גבוה, אך הוא אינו השיא בשכונה והיו גם עסקאות במחירים גבוהים יותר.

הקהל:

דירות היוקרה בירושלים מאופיינות ברמת ביקושים גבוהות ובעסקאות במחירים המזכירים את המחירים של ת"א. הקהל שרוצה ומוכן לשלם את המחירים האלה מורכב בבדרך כלל מתושבי חוץ, לרוב מסורתיים או דתיים עם אהבה ספציפית לירושלים. בפרויקט סביון וויו הרוכשים היו מעוניינים לרכוש נכס בעיר הבירה והיו מוכנים לשלם את המחיר הגבוה. הם תושבי חוץ מארה"ב, כמו 45% מהרוכשים בפרויקט. בטלביה רזידנס כל הרוכשים הם תושבי חוץ, 90% מהם אמריקאים.