ניר ישעיה רק בן 41, וכבר מנהל את הכסף של מתעשרי ההייטק

יום אחרי שהשתחרר מהצבא כבר החל ללמוד מנהל עסקים בלונדון, את התואר השני עשה באחד מבתי הספר הטובים ביותר באירופה, ואז הציב לעצמו מטרה: לעבוד בבנק פרטי שממוצב בטופ העולמי • היום הוא מנהל את הכספים של מתעשרי ההייטק: "המינימום לפתיחת חשבון אצלנו זה 3 מיליון דולר" • שיחה קצרה עם ניר ישעיה, מנכ"ל לומברד אודייר בישראל

ניר ישעיה. מנכ''ל הפעילות הישראלית של הבנק השוויצרי לומברד אודייר / צילום: איל יצהר
ניר ישעיה. מנכ''ל הפעילות הישראלית של הבנק השוויצרי לומברד אודייר / צילום: איל יצהר

אישי: בן 41, נשוי לדניאלה + 2, גרים ברמת השרון
מקצועי: מנכ"ל הפעילות הישראלית של הבנק השוויצרי לומברד אודייר

אני: קודם כל אבא, ואחר כך כל השאר.

משפחה: נולדתי וגדלתי בהרצליה, לאבא גינקולוג ואמא עורכת דין. הוריי התגרשו כשהייתי בן 10, ויש לי אח אחד משניהם. אבא וגם אמא התחתנו בשנית, מאבא יש לי שלוש אחיות נוספות ועוד אח במתנה, הבן של אשתו מנישואיה הקודמים.

צבא: עברתי קורס חובשים ושירתי כחובש בחיל האוויר. במהלך השירות נסעתי עם אבי ללונדון ושם עלה לראשונה הרעיון שאלמד לתואר בחו"ל.

לונדון: השתחררתי מהצבא ביום חמישי, ביום שישי טסתי ללונדון ובשני כבר התחלתי ללמוד לתואר ראשון במינהל עסקים באוניברסיטת מידלסקס. למדתי כשלוש שנים, החיים הסטודנטיאליים בעיר היו כיפיים. אני גם מאוד אוהב כדורגל אנגלי (ואוהד ארסנל), אז הכל התחבר לי.

ארנסט אנד יאנג: קצת לפני סיום התואר נפגשתי, באחד הביקורים בארץ, עם ראש המחלקה הכלכלית בארנסט אנד יאנג ישראל. וכך, מיד אחרי הלימודים חזרתי לישראל בנחיתה רכה, למקום עבודה שלימד אותי הרבה מאוד והניח את הבסיס לקריירה שלי. עבדתי שם 5.5 שנים במגוון תפקידים במחלקה הכלכלית: הערכות שווי, בדיקות נאותות - כל דבר שקשור לייעוץ.

מדריד: אחרי השנים בארנסט אנד יאנג החלטתי להתחיל לימודי MBA ב-IE במדריד, שנחשב לאחד משלושת בתי הספר הטובים באירופה למינהל עסקים. זו הייתה תקופה מרתקת, למדתי שם עם אנשים מיותר מ-100 מדינות.

ז'נבה: עם סיום התואר השני הצטרפתי לקרן ההשקעות רונקו קפיטל, אבל לקראת סוף השנה הראשונה שלי שם פנה אליי ראש הדסק הישראלי של קרדיט אגריקול, הבנק השני בגודלו בצרפת. טסתי לז'נבה לראיון עבודה, התקבלתי ועברתי לגור שם. בשלב מסוים עברתי לעבוד בקרדיט סוויס, שהיו מותאמים יותר לישראל. בכל התקופה הזו ניסיתי להגיע לבנק פרטי שנמצא בטופ העולמי. לכן, כשפנו אליי מלומברד אודייר לפני כחמש שנים, המעבר נראה לי טבעי.

דניאלה: אני מכיר את אשתי יותר מ-22 שנה, מגיל 18 בערך. היא האחות הגדולה של החבר הכי טוב שלי. במשך שנים הייתה בינינו רק היכרות שטחית, אבל לפני כשבע שנים נפגשנו באירוע של חברים משותפים בארץ - והשאר היסטוריה. היא מלונאית ועבדה באותה תקופה במלון בתל אביב, אבל באה לבקר אותי הרבה בז'נבה. לפני חמש שנים התחתנו ונולדו לנו שני ילדים.

ישראל: אחרי שנתיים וחצי בלומברד אודייר, לי ולדניאלה התחילו מחשבות לחזור לארץ. הרעיון היה שהיא ובננו הבכור אדם יחזרו קודם, ב-2020, ואני אהיה על הקו ואחזור סופית ב-2021. אלא שאז באה הקורונה ואני, שבאתי לביקור של 10 ימים בפברואר 2020, לא יכולתי לחזור ובהחלטה משותפת עם הנהלת הבנק הוחלט שאעבור סופית לישראל. לקראת סוף 2021 פנו אליי מהנהלת הבנק וביקשו ממני לקחת את ניהול המשרד כאן. מובן שהסכמתי.

לומברד אודייר: הלקוחות שלנו בעולם ההייטק הם בעיקר יזמים מייסדים, הנהלה בכירה, עובדים ראשונים - אנשים עם הון משמעותי, שמחפשים בית שיעזור להם לנהל את כספם לטווח ארוך. זה תהליך מתמשך שבו אנחנו בונים ללקוח אסטרטגיית השקעות להרבה מאוד שנים קדימה, בתקווה שגם הדורות הבאים שלו יהיו לקוחות של הבנק. רף הכניסה לפתיחת חשבון אצלנו עומד על כ-3 מיליון דולר.

העלמות מס: "אנחנו עובדים רק עם לקוחות שמשלמים מס כדין בישראל. זו דרישה ברורה וחד משמעית מצידנו. למעשה, כל לקוח חדש שלנו עובר דיו דיליג'נס מקיף שיכול להימשך עד חודשיים ובו אנחנו מבקשים לקבל מידע על מקורות ההון ודורשים אישורים על תשלום מס. המוניטין של הבנק כל כך משמעותי בנקודה הזו, שאני יכול להגיד שאנחנו שומרים יותר משומרי הסף במדינת ישראל".

המשבר: אצלנו זה פחות מורגש, כי באים אלינו אנשים עם הון משמעותי שנפגעים פחות.

יוקר המחיה: זה מפריע מאוד גם ללקוחות האמידים שלנו. אלה אנשים שחיים בתוך עמם, מעסיקים עובדים ותורמים המון לקהילה. אנחנו מדברים על זה הרבה.

מבט לעתיד: הפוקוס שלי כרגע כאן, זה החלום העכשווי שלי. לא טריוויאלי מבחינתי להגיע לתפקיד כזה בגיל כל כך צעיר.