גם המים מתייקרים: אושרה עליית התעריף החל מחודש הבא

תעריף המים יעלה ב-3.5% החל מינואר בשל העלייה החדה בתעריף החשמל • במהלך 2023 צפויה התייקרות נוספת בתעריף

חשבון המים מתייקר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי
חשבון המים מתייקר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

העלאת תעריף המים ב-3.5% החל מחודש הבא אושרה היום (ה') על ידי מועצת המים. לפי החלטת רשות המים, עליית התעריפים בין השאר בשל העלייה החדה בתעריף החשמל. עוד נומקה ההחלטה בגידול בהשקעות במשק המים בישראל.

התעריף הנמוך לצריכה ביתית, המוגבל במכסת כמות, יעמוד מעתה על 7.874 שקל למ"ק (במקום 7.608 שקל למ"ק). התעריף לכל כמות נוספת יעמוד על כ־14.057 שקך למ"ק (במקום 13.582 שקל למ"ק).

הסיבה האמיתית להתייקרות חשבון החשמל נחשפת | ניתוח גלובס

לפי הודעת הרשות, המשמעות של שינוי תעריפים זה על משפחה ממוצעת בת 4 נפשות הצורכת כ־16 מ"ק לחודש בעלות של כ־135 שקל, הינו גידול בעלות בסך של כ־5 שקל לחשבון המים והביוב החודשי, שיעמוד מעתה על כ־140 שקל לחודש בממוצע.

עליית מחיר המים מגיעה במקביל להתייקרות החשמל מינואר, בשיעור מוערך של 8.2%. התייקרות זאת של החשמל עוד צפויה לייקר פעם נוספת את תעריף המים, המתעדכן פעמיים בשנה, שכן הפקת המים צורכת חשמל רב.

ברשות המים מדגישים כי "על אף עלייה מתונה זו, תעריף המים בישראל וחשבונות המים למשק בית הם מהנמוכים בעולם".

מקורות וחברת החשמל בצמרת החברות הרווחיות

תעריפי המים והחשמל נקבעים במשק סגור, לפי ההכנסות וההוצאות. בהקשר זה, מעניין לציים כי היום העלתה רשות החברות הממשלתיות את סיכום הדוחות הכספיים של החברות לרבעון השלישי של 2022, שם ממוקמות חברת החשמל וחברת המים הלאומית מקורות בצמרת טבלת החברות הרווחיות.

חברת החשמל הייתה הרווחית ביותר מבין החברות הממשלתיות, עם רווח של כ-2.4 מיליארד שקל בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה - יותר מכפול מהרווח שלה בתקופה המקבילה אשתקד. גם מקורות הכפילה ויותר את הרווח שלה, לכדי כ-423 מיליון שקל.