סמנכ"ל הכספים והתפעול בתאגיד השידור הציבורי הודיע על עזיבה לאחר שלוש שנים

תפקיד סמנכ"ל הכספים הוא השני בחשיבתו למנכ"ל תאגיד השידור, מתוקף היותו מורשה חתימה על כל מהלך משמעותי בארגון • בנוסף למכרז לאיוש התפקיד, בתאגיד נדרשים לערוך מכרזים לעוד שני תפקידי מפתח: יועמ"ש התאגיד וסמנכ"ל השיווק

עופר לוי / צילום: שלמה שאכנזי
עופר לוי / צילום: שלמה שאכנזי

המשימה הגדולה הראשונה של המנכ"ל החדש של תאגיד השידור הציבורי: מציאת מחליף לרו"ח עופר לוי, סמנכ"ל הכספים והתפעול בתאגיד, שהודיע לאחרונה על עזיבתו - כך נודע לגלובס. לוי נכנס לתפקידו בפברואר 2020, והוא צפוי לסיים רשמית בחודש פברואר הקרוב, משמע יספיק להשלים שלוש שנים בתפקיד. 

נמאס לכם מטלמרקטינג? השירות שכדאי להירשם אליו כדי שלא יתקשרו אליכם יותר
מקצועות השיווק והפרסום עומדים להשתנות מהיסוד, ומי שלא ייערך - ייעלם 

סיבת עזיבתו של לוי היא יציאה למהלך עצמאי - הוא יהיה שותף מנהל במיזם כלכלי חדש עם קבוצת משקיעים. נכון לעכשיו אין פרטים נוספים סביב זה. עזיבתו של לוי לא נובעת מתוך סכסוך פנימי, אלא מהחלטה של לוי להתקדם הלאה.

זהות מחליפו של לוי לא נקבעה, ובשבוע הבא יעלה מכרז רשמי לאיוש התפקיד. לאחר מכן ייערכו ראיונות, ותוקם ועדת איתור של מנכ"ל התאגיד עם עוד שני סמנכ"לים נוספים.

למעשה, סמנכ"ל הכספים והתפעול הוא השני בחשיבותו למנכ"ל התאגיד. בכל מהלך בארגון ישנם שני מורשה חתימה: המנכ"ל וסמנכ"ל הכספים והתפעול. כך שעזיבה זו שולחת את המנכ"ל החדש גולן יוכפז למשימה הראשונה הגדולה שלו - לאייש את התפקיד החשוב הזה.

בתקופת תפקידו היה לוי אחראי על רבים מהשינויים בתאגיד: ניהול משאים-ומתנים עם כל הגופים הגדולים במשק הישראלי וביצוע חסכונות משמעותיים, תיקונים יסודיים בדוחות התאגיד עקב טעויות שנעשו בעבר כפי שפורסם בתקשורת, והכנסה של המושגים והעולמות המקצועיים לתאגיד (משמע, לשנות את צורת החשיבה של הארגון על-ידי הבאה של מישהו מהמגזר העסקי ולא מהציבורי, כך שבחינת ההחלטות השונות נעשית בצורה עסקית). בתקופתו התאגיד התייעל יותר מאשר בעבר, עד לרמה בה התאגיד מתגאה כי יגיע בשנת 2022 להכנסות שיא של מעל ל-90 מיליון שקל מפרסום.

מתאגיד השידור "כאן" נמסר בתגובה: "עופר לוי תרם רבות להצלחתו ולביסוסו הכלכלי של תאגיד השידור הישראלי. מדובר בסמנכ"ל כספים מקצועי, יסודי ויצירתי, שמול עיניו עמד השידור הציבורי. הצטערנו לשמוע על רצונו של עופר לסיים את תפקידו לטובת מיזם כלכלי פרטי חדש".

בתאגיד נמצאים כעת במכרזים לאיוש שלושה תפקידי מפתח: סמנכ"ל כספים ותפעול, ובנוסף שני תפקידים נוספים: הראשון - תפקיד היועצת המשפטית שלא אויש מאז שהמנכ"ל הקודם, אלדד קובלנץ, פיטר את נושאת המשרה. ממלאת-המקום הנוכחית היא מרסיה צוגמן.

התפקיד השני הוא סמנכ"ל השיווק, שבתאגיד יוציאו בקרוב מכרז לאיושו, וכעת ממלא-המקום הוא ישראל פריד.